Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: A1-kortti

16.6.2012 20:35

Ei nollaudu.

Re: A1-kortti

17.6.2012 11:14

Maanantaina teoriakoe. Mitäs pahoja kysymyksiä teillä on tullu vastaa? ihtekku harjotellu nii tullu pahoja esim miten antenni saa olla kytkettynä pyörän takaosaan ja minkälaisenjarrusatulan saa vaihtaa sitte jostain lokasuojan kulmista. :eek:

Re: A1-kortti

17.6.2012 12:33

Ei siinä mitään tommosia ole, mulla ainakaan ollut. Lokasuojan kulmista? :) Sanalliset menee oikeastaan kaikki maalaisjärjellä, kuvissa saa olla tarkkana.

Re: A1-kortti

17.6.2012 13:01

Sitä ei toisaankaan kannata jännittää! Jos jännität liikaa nii sehä menee iha perseelleen, kuvallisia vaa reenaat, kun pääset kaikki harjotukset läpi ilman virheitä nii meneehä se koekki läpi! Itellä 0 virhettä molemmissa.

Re: A1-kortti

17.6.2012 20:56

Jep komppaan edellisiä, jos jännittää (siis niinkun tosi paljon) niin koe menee 80% varmasti perseelleen.. Ite menin mopokortin teoriakokeeseen ihan rennolla mielellä niin meni virheettä läpi, mut nyt tos keväällä kun menin kevarin teoriaan niin jännitti iha pirusti jostain syystä ja yhestä virheestä oli kiinni, että ei mennyt läpi. Tokalla kerralla meni sitten kun ei jännittänytkään enää niin paljon :D

Re: A1-kortti

17.6.2012 21:37

Mua jännitti ihan älyttömästi kun menin siihen koppiin. Sitten vaan hengittelin syvään ja koitin relata, aattelin että jos ei mene niin ei mene. Kun saa hyvän tahdin päälle, niin kyllä se siitä menee.

Inssiä odotellessa. Torstaina on tuomiopäivä. Muuten sujuu, mutta ryhmittymisessä tulee välillä typeriä mokia.

Re: A1-kortti

18.6.2012 1:18

Minulla meni myös viime viikolla teoriakoe läpi, sanallisissa 1 virhe ja kuvissa 5 kevyesti läpi :seko:. Tiistaina olisi sitte inssin vuoro, hiukan kyllä jännittää vaikka kuulemma ajossani ei ole mitää sanomista... Toivottavasti menee läpi, hiukoo jo niin päästä ajelemaan!

Re: A1-kortti

18.6.2012 12:15

Kyllä se teoria läpi menee ku ottaa iisisti eikä jännitä. Btw jos inssi kusew ni joutuuko sillon venaa sen saman ajan mitä netkin jotla menee ekaa kertaa kokeilemaan, eli täällä n. 1kk

Re: A1-kortti

18.6.2012 19:46

Jep teoria meni läpi 0 sanallisissa ja 6 kuvissA:D Oli kyllä pahoja kuvia. Yksi semmonen että tiellä on pahvilaatikko "Pitääkö minun pysähtyä?" no aattelin ei helvetissä ku sen voi kiertää mutta ois pitäny pysähtyy ja siirtää se poes :D

Re: A1-kortti

18.6.2012 20:56

kiiwi_h kirjoitti:Jep teoria meni läpi 0 sanallisissa ja 6 kuvissA:D Oli kyllä pahoja kuvia. Yksi semmonen että tiellä on pahvilaatikko "Pitääkö minun pysähtyä?" no aattelin ei helvetissä ku sen voi kiertää mutta ois pitäny pysähtyy ja siirtää se poes :D



Nyt täytty sanoo että sori kun näin ton viestis nii MEINASIN pistää ton pahvilaatikko jutun :lol: mutta aattelin mennä nukkuu kun seuraavana päivänä oli töitä. :D :D :D

Re: A1-kortti

18.6.2012 21:48

Oon A1-korttia hankkimassa nyt, ja varmasti myöhemmällä iällä suurempaa pyörää ja kortin päivittelyä semmoista varten. Nyt jos (ja kun) ehtii tulla se ajokorttiuudistus, niin kai tosta A1-kortin suorittamisesta on jotain hyötyä hankkiessa tulevaa A2-korttia.

Eli siis eihän se ihan turhaa ole, jos hankin nyt vain A1-kortin enkä kevaria ja myöhemmällä iällä sitten moottoripyörän (ja A2/A-kortin)?

Re: A1-kortti

18.6.2012 21:55

Niel kirjoitti:Oon A1-korttia hankkimassa nyt, ja varmasti myöhemmällä iällä suurempaa pyörää ja kortin päivittelyä semmoista varten. Nyt jos (ja kun) ehtii tulla se ajokorttiuudistus, niin kai tosta A1-kortin suorittamisesta on jotain hyötyä hankkiessa tulevaa A2-korttia.

Eli siis eihän se ihan turhaa ole, jos hankin nyt vain A1-kortin enkä kevaria ja myöhemmällä iällä sitten moottoripyörän (ja A2/A-kortin)?


Joo ei tartte käydä kaikkia tunteja = halvempaa

Ps. ajokortti luokat A1, A ja B ;)

Re: A1-kortti

18.6.2012 22:03

Tulevan uudistuksen jälkeenhän ne ovat A1, A2 ja A, joten sitä pohdin vaan. Eipä varmaan vielä tiedetä, paljonko pitää tunteja käydä jne, mutta luulis tosta nyt jotain vähennystä saavan, jos on suorittanut A1:n.

Re: A1-kortti

18.6.2012 22:30

Kun on suorittanut teoriatunnit, ajotunnit, teoriakokeen ja käsittelykokeen, voiko joku muu käydä viemässä paperit poliisilaitokselle minun sijasta harjoituslupaa hakiessa, tai voiko ne pistää postissa? Kun naapurikunnassa on lyhyemmät jonot verrattuna kotikaupungin +4vko jonoihin, ja en itse matkalle lähdön takia ehdi viemään kun on vain perjantaisin auki. Tarvis nopeita vastauksia koska huomenna käsittelykoe :)

Re: A1-kortti

18.6.2012 23:04

Niel kirjoitti:Tulevan uudistuksen jälkeenhän ne ovat A1, A2 ja A, joten sitä pohdin vaan. Eipä varmaan vielä tiedetä, paljonko pitää tunteja käydä jne, mutta luulis tosta nyt jotain vähennystä saavan, jos on suorittanut A1:n.

Kyllä tuntimäärät tiedetään, löytyy trafin sivuilta mut käytännössä pari teoria ja ajotuntia eikä yhtään koetta, ja hyödyt sä pelkästä kortista sen et kun on a2 pohjalla ni saat suorittaa 20v tehorajoittamattoman kortin, muuten sen saa ilman a2 suorittaa vasta 24v.

Ja ei pidä heittää kirvestä kaivoon, autokoululiitto yrittää saada lakiin merkinnän et sais vanhoilla säännöillä vaan anomalla isomman kortin jos on a1 suorittanu ennen korttiuudistusta.

E: 2 teoriatuntia ja 5 ajotuntia on tuntimäärät kortin korotuksessa.