Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: A1-kortti

20.6.2012 19:21

OziBo_ kirjoitti:
Puukäsi kirjoitti:
-vsk- kirjoitti:Noin nyt se on sitten varmaa että jos täytät viimeistään 18.1.2013 18v, niin voi hakea
poliisilta ajo-oikeuden korottamista A1-A2. Muulloin jos täyttää vasta 19.1.2013 tai sen jälkeen, niin pitää käydä 2 teoriaa ja 5 ajo-opetusta. vittu pilas melkee päivän tää paska TraFin kirje.

No eihän me tosta puhuttukaan kuin vain edellisellä sivulla...

niihän se pilas ku synttärit on 2 viikkoa ton jälkee


MiniMies kirjoitti:No voi helvetin perse jos pitää jotain lisäopetusta vielä käydä. Toivottavasti vielä muuttuu..


Hömppö kirjoitti:
-vsk- kirjoitti:Noin nyt se on sitten varmaa --

Joo itekkin äsken tuon kirjeen luin... Vittu onpa siistiä ku oon syntyny 20.1 saatanan saatana mitä rahastusta...


juvee_ kirjoitti:Joo-o, TraFin kirjeet on aina niin mukavia luettavia! Niitä on jo muutamia tullukki
Jos oisin 9pvä vanhempi niin ei koskis mua tuo juttu


Jos väkisin yrittää tuosta jotakin positiivista löytää, niin saattepahan A2-kortilliset sentään ajella 35kW (max 0,2kW/kg) pyörillä. :) Tosin pyörässä ei saa olla vakiona yli 70kW... :roll:

Eri asia kylläkin paljonko nuo tuommoset tehorajat on ennenkään ketään kiinnostanut. :D

Re: A1-kortti

20.6.2012 22:25

Noniin, käytiin äsken ajamassa vielä hervannassa. Ei tullut mitään kummempia virheitä, yksi typerä ryhmittymismoka ja vilkku unohtui yhden kaistanvaihdon yhteydessä. Jos tollaset saisi karsittua pois huomenna inssissä, niin ei PITÄISI olla mitään ongelmaa. Ja siitä kässäristäkin pitäis selvitä.. Perkele kun saisi noi nyt hoidettua pois päiväjärjestyksestä, ettei tarvii stressata.

Re: A1-kortti

20.6.2012 22:49

Tohon kortin korotuskeskusteluun se, että mua ei kiinnosta noi tehorajojen nostot jne ollenkaan, koska auto tulee 18vuotta täytettyäni etusijalla. Prätkä katotaan sitte opiskelujen jälkeen jos ne vielä kiinnostavat. Eniten vituttaa vain tuo rahastus mikä tossa on ja kun mulle vielä viime vuonna uskoteltiin autokoulussa että saa sitte helpolla isommat kortit :paha:

Ite oon "vasta" maaliskuussa syntyny, mutta pistää vituttamaan silti.

OT Tietääköhän kukaan koskeeko noi jotku B-kortin opetuslupa jutut mua, jos anotaan lupaa ennen uudistuksia? saisin syksylla hakee jo luvat....

Re: A1-kortti

20.6.2012 23:07

Aika hyvin taas kairataan mopopoikia ahteriin. Ei täs muuta. Liikenneturvallisuus paranee ihan vitusti ja sillee.

Re: A1-kortti

21.6.2012 1:21

Kenopi_ kirjoitti:Tohon kortin korotuskeskusteluun se, että mua ei kiinnosta noi tehorajojen nostot jne ollenkaan, koska auto tulee 18vuotta täytettyäni etusijalla. Prätkä katotaan sitte opiskelujen jälkeen jos ne vielä kiinnostavat. Eniten vituttaa vain tuo rahastus mikä tossa on ja kun mulle vielä viime vuonna uskoteltiin autokoulussa että saa sitte helpolla isommat kortit :paha:

Ite oon "vasta" maaliskuussa syntyny, mutta pistää vituttamaan silti.

OT Tietääköhän kukaan koskeeko noi jotku B-kortin opetuslupa jutut mua, jos anotaan lupaa ennen uudistuksia? saisin syksylla hakee jo luvat....

Koskeehan ne astuvat voimaan 19.1, ja se vituttaa itteä eniten ku saa maksaa autokortistakin niin helvetisti ja nyt vielä lisää.

Re: A1-kortti

21.6.2012 2:09

No niin mutta voiko esim ne b-kortti uudistukset koskea mua, jos lupa on myönnetty mulle ennen uudistusta? Siinähän kustais niin pahasti silmään että, koska periaatteessa pystyn suorittamaan _KAIKEN_ paitsi kokeet enne tota päivää ja uudistuksen mukaan mun pitäis ottaa joku ihme valmennuskurssi. Ja kaiken lisäks toi opetuslupa aika nousee sillee, että saa alottaa vuoden aiemmin, mutta mä en saa?

Rupee olee aika offii, että vois lopetella kyllä...

Re: A1-kortti

21.6.2012 8:56

Käsittelystä just äsken läpi, nyt kaksi isompaa pyörää vetää inssin ja sitten on mun vuoro. Jännittää ihan sikana, ei tosin yhtä paljoa kun eilen. Nyt niitä todellisia viimehetken neuvoja? :D

Re: A1-kortti

21.6.2012 9:40

Älä jännitä... Ajelet vain rennosti silloin se menee hyvin, muistat vaan, että pyörität päätä, muttta muuten olet kuin normaalisti ajelemassa. Jos alat jännittää liikaa niin homma kusee hermostuneisuuteen, kun et sitten jännitykseltäsi huomaakkaan ryhmittyessa viereisen kaistan autoa tms.

Re: A1-kortti

21.6.2012 11:49

HELL YES, ykkösellä purkkiin! Ajettiin vaan joku 15-20min lenkki hervannassa ja hallilassa, motarilla käytiin myös nopeesti. Ihan iisisti meni ja jännitys loppui kun pääsi ajamaan. Heti ekassa risteyksessä loppui bensa, onneks just siinä bensiksen vieressä. :D Oli aika voittaja olo, kun lähti lasettamaan kotia päin. Enkä mennyt tänään enää edes töihin, fuck the police! 8)

Käsittelykoe oli myös helppo. Te kenellä on noi vielä edessä, niin älkää suotta hermoilko. Ottaa vaan rennosti ja muistaa ajaa varman oloisesti.

Nyt baanalle ->

Re: A1-kortti

21.6.2012 11:56

Congratz 8) itellä ois maanantaina edessä.

Re: A1-kortti

21.6.2012 12:34

Nopea kysymys ja tarvis nopean vastauksen, pitääkö muovikorttia hakiessa maksaa jotain ja haetaanko se poliisin päätalolta vai siitä lupapalveluilta?

Menee paperikortti tänään vanhaksi ja pitäis lähteä hakemaan tiksistä ennenkun lähen mökille.

Re: A1-kortti

21.6.2012 12:40

Ei tarvitse maksaa, ota vanha kortti mukaan jos sellainen on?Itse ainakin hain lupakansliasta.

Re: A1-kortti

21.6.2012 12:50

Olrait, kiitos. No ovat tosin 100m päässä toisistaan joten eipä maailma kaadu vaikka käväsen molemmissakin :D

Re: A1-kortti

22.6.2012 0:04

Kenopi_ kirjoitti:No niin mutta voiko esim ne b-kortti uudistukset koskea mua, jos lupa on myönnetty mulle ennen uudistusta? Siinähän kustais niin pahasti silmään että, koska periaatteessa pystyn suorittamaan _KAIKEN_ paitsi kokeet enne tota päivää ja uudistuksen mukaan mun pitäis ottaa joku ihme valmennuskurssi. Ja kaiken lisäks toi opetuslupa aika nousee sillee, että saa alottaa vuoden aiemmin, mutta mä en saa?

Rupee olee aika offii, että vois lopetella kyllä...
Kyllä koskee, perseestähän se on mut inssin suorituspäivä ratkasee, eli kun menee yli 19.1 ni säännöt muuttuu ja joutuu käymään niitä uusia tunteja.

Se on sama ku mopokortis et voivoi jos oli luvat ja kaikki myönnetty ja meni vikana päivänä yrittää et sais pelkästään teoriakokeella kortin ja kusi, niin joutu suorittaa autokoulun kautta tai opetusluvalla.

Mut ei tästä sen enempää, ja paska fakta et tosiaan et saa alottaa ku puoli vuotta aikasemmin kortin suorituksen.

Re: A1-kortti

22.6.2012 0:18

Taas kysymys opetuskäyttöön katsastamiseen: eli antaako ne katsastusmiehet sen opetuskäyttöön vaikka ei olisi kilvenvaloa? kun mulla on nyt sellanen ufon kilventeline missä ei sitä ole... (ja takavalokaan ei tällähetkellä vissiin toimi)