Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: A1-kortti

20.6.2012 11:35

Noin nyt se on sitten varmaa että jos täytät viimeistään 18.1.2013 18v, niin voi hakea
poliisilta ajo-oikeuden korottamista A1-A2. Muulloin jos täyttää vasta 19.1.2013 tai sen jälkeen, niin pitää käydä 2 teoriaa ja 5 ajo-opetusta. vittu pilas melkee päivän tää paska TraFin kirje. :paha: :paha: :( :itku:

Re: A1-kortti

20.6.2012 11:56

-vsk- kirjoitti:Noin nyt se on sitten varmaa että jos täytät viimeistään 18.1.2013 18v, niin voi hakea
poliisilta ajo-oikeuden korottamista A1-A2. Muulloin jos täyttää vasta 19.1.2013 tai sen jälkeen, niin pitää käydä 2 teoriaa ja 5 ajo-opetusta. vittu pilas melkee päivän tää paska TraFin kirje. :paha: :paha: :( :itku:

Mutta ajokokeita ei tarvitse käydä vai?

Re: A1-kortti

20.6.2012 12:01

AKWM kirjoitti:Eipä tuolla enää väliä, nimittäin inssi aika tarkalleen 24 tunnin päästä. Jännittää tosi paljon. Voin vaan kuvitella sitä tärinän määrää kun lähtee konttorille huomenna aamulla.. Viimehetken neuvot nyt on kysytty jo moneen kertaan, eli pään pyöritys, jalankulkijat, nopeusrajoitukset ja yleinen rauhallisuus. Muita vinkkejä?

Jos sää hervannan katsastuskonttorille meet tekee se nii muista ainaki lukonmäen risteys, jossa sieltä lukonmäeltä tulijoilla on etuajo-oikeus ja sitte jos hallilaan meette nii siellä on aika paljo tasa-arvosia

Re: A1-kortti

20.6.2012 12:01

Ei ole mitään kokeita, pelkästään opetusta. Ja ei toi trafin kirje asiaa mitenkää muuta, vielä voi hyvinki tulla muutoksia. Just tohon edelliselle sivulle laitoin ton vastauksen minkä trafilta sain asiaa koskien 2 viikkoa sitten. Loppusyksystä tiedetään.

Re: A1-kortti

20.6.2012 12:28

Trompo654 kirjoitti:
AKWM kirjoitti:Eipä tuolla enää väliä, nimittäin inssi aika tarkalleen 24 tunnin päästä. Jännittää tosi paljon. Voin vaan kuvitella sitä tärinän määrää kun lähtee konttorille huomenna aamulla.. Viimehetken neuvot nyt on kysytty jo moneen kertaan, eli pään pyöritys, jalankulkijat, nopeusrajoitukset ja yleinen rauhallisuus. Muita vinkkejä?

Jos sää hervannan katsastuskonttorille meet tekee se nii muista ainaki lukonmäen risteys, jossa sieltä lukonmäeltä tulijoilla on etuajo-oikeus ja sitte jos hallilaan meette nii siellä on aika paljo tasa-arvosia

Hervannasta hyvinkin joo. Pitää vielä tänään käydä isän kanssa ajelemassa sitä seutua, viimeset reenit.

Re: A1-kortti

20.6.2012 14:02

-vsk- kirjoitti:Noin nyt se on sitten varmaa että jos täytät viimeistään 18.1.2013 18v, niin voi hakea
poliisilta ajo-oikeuden korottamista A1-A2. Muulloin jos täyttää vasta 19.1.2013 tai sen jälkeen, niin pitää käydä 2 teoriaa ja 5 ajo-opetusta. vittu pilas melkee päivän tää paska TraFin kirje. :paha: :paha: :( :itku:

No eihän me tosta puhuttukaan kuin vain edellisellä sivulla...

Re: A1-kortti

20.6.2012 14:28

Selventäkää vähän tota käsittelykoetta. Miten se väistö tehään, kuuluuko siinä myös jarruttaa vai ajaa vain sitä 50kmh ja väistää? Ja minkälaiset ovat pujottelu ja portit?

Kässäri kuumottaa enenmmän kuin inssi.


E: Trafi tarjosikin vastaukset noihin :)

Re: A1-kortti

20.6.2012 14:44

Puukäsi kirjoitti:
-vsk- kirjoitti:Noin nyt se on sitten varmaa että jos täytät viimeistään 18.1.2013 18v, niin voi hakea
poliisilta ajo-oikeuden korottamista A1-A2. Muulloin jos täyttää vasta 19.1.2013 tai sen jälkeen, niin pitää käydä 2 teoriaa ja 5 ajo-opetusta. vittu pilas melkee päivän tää paska TraFin kirje. :paha: :paha: :( :itku:

No eihän me tosta puhuttukaan kuin vain edellisellä sivulla...

niihän se pilas ku synttärit on 2 viikkoa ton jälkee :lol:

Re: A1-kortti

20.6.2012 15:12

Ens tiistaina olis inssi niin ois yksi tyhmä kysmys että, kertooko inssissä se opettaja aina mihin kääntyä vasen , oikea yms? vai joudutko itse tietämään reitin pelkän päämäärän perusteella? ja toinen kysymys ois että onko kukaan päässyt inssiin maiharit jalassa että hyväksyykö ne vai käskeekö ostamaan kunnon ajokengät?

Re: A1-kortti

20.6.2012 15:14

Kyllä mulle kerto aina suunnan, tosin välillä piti opasteista katsoa mihin käännytään jne. Eiköhän maiharit kelpaa? itellä oli kyllä ihan ajokengät jalassa mutta ei se inssi edes tarkastanu mun varusteita tai mitään.

Re: A1-kortti

20.6.2012 15:15

No voi helvetin perse jos pitää jotain lisäopetusta vielä käydä :paha: Toivottavasti vielä muuttuu..

Re: A1-kortti

20.6.2012 15:43

Daisarit kirjoitti:Kyllä mulle kerto aina suunnan, tosin välillä piti opasteista katsoa mihin käännytään jne. Eiköhän maiharit kelpaa? itellä oli kyllä ihan ajokengät jalassa mutta ei se inssi edes tarkastanu mun varusteita tai mitään.

Mutta eihän suunnistusvirheillä ole väliä? Koska ei voi olettaa, että tuntee paikkaa jossa ajetaan. Tuleeko heti hylätty, jos ajaa esimerkiksi vahingossa suoraan, vaikka piti kääntyä oikealle?

Re: A1-kortti

20.6.2012 15:58

-vsk- kirjoitti:Noin nyt se on sitten varmaa että jos täytät viimeistään 18.1.2013 18v, niin voi hakea
poliisilta ajo-oikeuden korottamista A1-A2. Muulloin jos täyttää vasta 19.1.2013 tai sen jälkeen, niin pitää käydä 2 teoriaa ja 5 ajo-opetusta. vittu pilas melkee päivän tää paska TraFin kirje. :paha: :paha: :( :itku:

Joo itekkin äsken tuon kirjeen luin... Vittu onpa siistiä ku oon syntyny 20.1 :E saatanan saatana mitä rahastusta...

Re: A1-kortti

20.6.2012 16:04

AKWM kirjoitti:
Daisarit kirjoitti:Kyllä mulle kerto aina suunnan, tosin välillä piti opasteista katsoa mihin käännytään jne. Eiköhän maiharit kelpaa? itellä oli kyllä ihan ajokengät jalassa mutta ei se inssi edes tarkastanu mun varusteita tai mitään.

Mutta eihän suunnistusvirheillä ole väliä? Koska ei voi olettaa, että tuntee paikkaa jossa ajetaan. Tuleeko heti hylätty, jos ajaa esimerkiksi vahingossa suoraan, vaikka piti kääntyä oikealle?

Joo ei oo väliä, perjaatteessa voi lähtee ajelee mihin ite tykkää :D

Re: A1-kortti

20.6.2012 16:04

Joo-o, TraFin kirjeet on aina niin mukavia luettavia! Niitä on jo muutamia tullukki:D:D
Jos oisin 9pvä vanhempi niin ei koskis mua tuo juttu :seko: