Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: A1-kortti

5.1.2013 10:43

JontteH kirjoitti:Kuka edes ajaa kortin ajokoulussa kokonaan?


Minä. Mitä pahaa?

Re: A1-kortti

5.1.2013 12:36

Mites tuo ajokortti uudistus vaikuttaa kun tein viime vuoden kesäkuussa kevari kortin niin mites sen korotttaminen käy. Meneekö se sen vahan lain mukaan vai uuden? Ja mitä siinä pitää tehdä kun itse en ole oikein perille siitä asiasta.

Re: A1-kortti

5.1.2013 12:39

Ei mee suoraan korottamalla. Pitää ottaa muutama ajo- ja teoriatunti.

E: Tulipa etittyä faktaa kerrankin:
Trafi kirjoitti:A-luokan korottaminen 19.1.2013 lähtien
A1-luokan ajo-oikeuden haltija, joka täyttää 18 vuotta 19.1.2013 tai sen jälkeen, voi hakea ajo-oikeuden korottamista seuraavaan, A2-luokan ajo-oikeuteen kun A1- luokan ajo-oikeus on ollut voimassa vähintään 2 vuotta. Lisäksi luokan korottamiseksi vaaditaan 7 tuntia kuljettajaopetusta, josta 2 tuntia on teoriaopetusta ja 5 tuntia ajo-opetusta. A2- luokan ajo-oikeuden myöntäminen edellyttää opetustodistuksen esittämistä poliisille.


http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokort ... rottaminen

Re: A1-kortti

5.1.2013 15:27

Kuten Acefin sanoi ja pitää olla 2 vuotta ollut tuo A1-kortti voimassa, jotta voit pelkällä korottamisella suorittaa A2 kortin. Jos haluat A2 kortin ennenkuin tuo 2 vuotta tulee täyteen täytyy käydä koko A2-kortin opetusmäärä.

Re: A1-kortti

5.1.2013 16:43

Ghostly.K kirjoitti:
JontteH kirjoitti:Kuka edes ajaa kortin ajokoulussa kokonaan?


Minä. Mitä pahaa?

Ja minä. Miksei ajaisi jos pappa betalar? Helpoin ja varmaan nopein tapa :)

Re: A1-kortti

5.1.2013 17:44

Ja vaikka pappa ei betaalaiskaan niin miksei silti ajais? Tosiaan nopein ja helpoin tapa, niin mieluummin maksan sitten enemmän.

Re: A1-kortti

5.1.2013 18:14

Itteäkin tavallaan vituttaa, että nyt kun oikee kortti tuli harkkalupien kanssa vasta 4.7., niin A2:kin tulee vasta 4.7.2014... Muuten pääsis A2 pari kuukautta aikasemmin päristelemään, varsinkin kun pyöräkin on jo...

Re: A1-kortti

5.1.2013 18:57

MiniMies kirjoitti:
Ghostly.K kirjoitti:
Minä. Mitä pahaa?

Ja minä. Miksei ajaisi jos pappa betalar? Helpoin ja varmaan nopein tapa :)


Joo, lisään vielä sen verta, että itse olen mm. korttini maksanut. Täälläpäin on mukava olla tunneilla. Satunnaisesti käyn siellä nykyäänkin virkistämässä muistia (Toki ilmaiseksi), kannattaa olla väleissä opettajan kanssa. :)

Re: A1-kortti

5.1.2013 18:59

Älkää nyt suuttuko, toi nyt oli tommonen. :) Ohan se kalliimpi ja sen säästön vuoksi varmaan kehtaa ajaa kuukauden kolmio perseessä? Helppous ja nopeus, just joo. :lol: Toki jos ei oo fyffest kii.

EDIT: Eiku hetkonen, tuossahan on että tulee ajaa 4 ajotuntia. Kun ennen oli 8 ajokertaa=4 ajotuntia. Eli sama asia.

Re: A1-kortti

5.1.2013 19:31

Omas kaveripiiris on monella kevari mutta kaikki suorittanu kortin koulun kautta, muistaakseni vain yhden kevarin näin kolmio perseessä koko viimekesän aikana. Kesäkuussa ruuhka-aikana suoritin korttini, keskiviikkona täytin ja maanantaina sain kortin, ei siinä kauaa kestäny :lol:

Re: A1-kortti

5.1.2013 19:35

Autokoulun kauttakin käytynä vasta kolmannella inssillä läpi, mitähän siitä olis tullut jos harjoitusluvilla olis ollu liikenteessä. Kaikilla ei ole tieten sitä kevariakaan millä ajella kolmio perseessä, itekki hain kesällä kemmun myyjältä vasta siinä aamupäivän ja iltapäivän inssien välissä :D

Re: A1-kortti

5.1.2013 19:42

Itse pääsin ajamaan heti seuraavana päivänä kun kävin käsittelyssä. Täällä taitaa olla eri tavat, kun en tiedä ketään kuka olisi ajanut suoraan kortin.

Re: A1-kortti

5.1.2013 19:45

Minkäshintaisia siellä ne kortit koulunkautta ajettuna on?

Re: A1-kortti

5.1.2013 19:52

http://www.loviisanautokoulu.fi/index.php?pinc=3 Tuossa on toinen kouluista. Toisen hintoja ei netistä nää, mutta se on kalliimpi.

Re: A1-kortti

5.1.2013 19:53

Autokouluhinnat.fi kertoo paljon ja eri paikkakunnilta... Ite olin ensimmäisen inssin jälkeen olin köyhtynyt autokoululle (Ajox Oulussa, halvin ja paskin) 750e, viranomaismaksut päälle. Lopulliseksi kortin hinnaksi tuli noin 1100e. Passikuvat ja lekurintodistus hoitui ilmaiseksi.