Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: A1-kortti

4.2.2013 22:12

Noniin! Alkaa itellä nyt keskiviikkona ekat teoriatunnit!! :) En päässyt vielä viime ajokaudelle mukaan kevarilla koska olen vasta marraskuussa syntynyt :(
Viimeksi muokannut Kkimi_ päivämäärä 5.2.2013 8:08, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: A1-kortti

5.2.2013 2:28

Elikkä kun mulla nyt meni harkkalupa umpeen viime lokakuussa kun en muistanu varata inssi aikaa kun se nyt vähän jäi muitten asioiden takia, niin miten mä tästä eteen päin hoidan tän? varaanko vaan uuden käsittelykoe ajan ja käyn sen ajamassa mutta miten sen jälkeen? pitääkö taas ajaa 1-3kk harkkaluvilla vai voinko ajaa inssin samantien?

Re: A1-kortti

5.2.2013 3:09

Autokouluun joudut menemään, taino tuurilla saattaa saada uudet harkkaluvat mut se on todella harvinaista.

Re: A1-kortti

5.2.2013 8:55

Itellä kävi kanssa noin, että meni luvat vanhaks parin ajokieltomuuttujan takia, joten sitten kävin autokoulussa tekemässä loput ajotunnit(tais 10 niitä olla) ja sen jälkeen inssiin. Poliisilla kyllä meinasivat, että olis voinu uudet luvat hakea, mutta mun perusteilla niitä tuskin olis saanu :lol:

Re: A1-kortti

5.2.2013 15:15

Viime viikon keskiviikkona kävin viemässä poliisilaitokselle harkkalupa hakemuksen ja tänään kävin siellä kysäsemässä, että onko valmiit jo. Katto ekaks koneelta ja ei löytyny mitää ja kävi sitte kysymässä jostain ja sitte sano mulle, että eivät olleet ees alottanu käsittelemään niitä papereita, koska ne olettivat, että mä en lähtis ajamaan tolla kelillä :D Sit se nainen sano, että kerran ku haluut lähtä ajaa tuonne nii tuu ensviikon maanantaina uusiks :lol:

Re: A1-kortti

5.2.2013 23:25

Miten tuokin jos saat harkkaluvan esim 1.11.12 - 2.1.13 niin voiko inssin ajaa talvella?

Re: A1-kortti

5.2.2013 23:27

Voi, täällä foorumillakin tais joku viime talvena ajaa.

Re: A1-kortti

6.2.2013 18:17

Kyllä voi ajaa, munki yks kaveri ajo viime kuussa kotarilla inssin

Re: A1-kortti

7.2.2013 22:22

No nyt oli hyvää toimintaa poliiseilta, harkkaluvat tuli postissa kotiin asti! ja rajotuksissa lukee vain, että alue: KOKO SUOMI!

Re: A1-kortti

7.2.2013 22:25

Oho, nyt on kyllä reilua toimintaa kun saa ajella missä huvittaa, sait tavallaan ajokortin jo kuukauden etuajassa ;)

Re: A1-kortti

7.2.2013 22:41

Kait ne ajatteli siellä, ettei se kuitenkaan talvella kauas ajele :D

Re: A1-kortti

9.2.2013 2:03

Itsellänikin oli alueena koko suomi ja heinäkuu 19 - lokakuu 19.
Mitenkäs tuo jos yrittäis hakee harkkalupia uudestaan niin tarviiko muutakun mennä poliisilaitokselle ja hakee sitä harkkalupaa?

Re: A1-kortti

9.2.2013 2:16

Eipä siinä muuta tarvii jos sulla on kokeet ja ajokorttilupa jne voimassa vielä.

Re: A1-kortti

9.2.2013 2:41

Joo ja kerjäät sitä uutta harkkalupaa, koska ei tuu ku hyvällä syyllä. Ja joo mä ajoin inssin 5.1 espoossa. Et.. kyllä voi talvella ajaa, vaativat sitten yleensä nastarenkaat ennen ku päästävät inssiin ! Nappulat ei välttämättä kelpaa inssin vastaanottajalle vaikka oliski talvi lailliset :roll:

Re: A1-kortti

11.2.2013 20:13

Mitä ajokoulua suosittelisitte Oulussa? Ajox näyttäisi olevan edullisin, mutta mitään hyvää en koko koulusta ole kuullut.