Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: A1-kortti

5.6.2012 22:02

Oon vaihteeks aikasessa liikkeellä, aamulla inssi. Mitä mukaan? Kuitti maksusta ja joku käsittelykokeen läpäsylappu varmaan? :D Onko joku btw onnistunut ajamaan inssin tennareilla? Mulla on ajosaappaat armottoman huonot, enkä niillä halua lähteä ajamaan. Lainasaappaita en saa, kun en autokoulun kanssa oo missään tekemisissä kaiketi.

Re: A1-kortti

5.6.2012 22:07

Sinuna laittasin ne ajosaappaat varmuuden vuoks, ettei jää siitä kiinni. Kyllä huonoillakin nyt inssin verran varmaan ajaa ;)

Re: A1-kortti

5.6.2012 23:10

Täällä ainaskin on, että jos ei ole asianmukaisia varusteita nii joudut maksaa puolet hinnasta ja et pääse inssiin.

Re: A1-kortti

5.6.2012 23:56

Ei noilla omilla oikeesti viiti ajaa. Ei oo mitään tuntoa esim. takajarruun, kun saapas on niin jäykkä. :D Omat saappaat tosiaan ostettu joskus 4v sitten crossitarkotuksiin, alkaa olee pienet eikä ne oikeen katuajossa toimi.
Viimeksi muokannut Maek päivämäärä 7.6.2012 1:48, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: A1-kortti

6.6.2012 16:13

Ite menin inssiin ja käsittelyyn jollain liian isoilla käyttämättömillä crossisaappailla. Enhän mä sellasia ollut edes pitänyt jalassa ennen inssiä edeltävää iltaa. Mitään tuntoa ei ollut jarruihin tai vaihteisiin. Ei siinä mitään, jarrutukset meni melkeinpä pelkällä etujarrulla, koska takajarrussa tuntui olevan on/off-kytkin niillä kengillä. Kaikki meni kuitenkin läpi.

Re: A1-kortti

6.6.2012 19:38

Eikö se oo niin, että ku tekee kortin harkkakolmiolla, nii ne koulun ajotunnit vedetään koulun pyörällä? Vai onko ne omalla kevarilla/ jos näin pystyy tekemään, tuleeko se halvemmaksi? Sen takia ku täytän elokuussa loman jälkeen, ja aattelin suorittaa tunnit kesäloman aikana, mutta kevaria ei vielä ole.

Re: A1-kortti

6.6.2012 19:53

Skolen pyöräl.

Re: A1-kortti

6.6.2012 21:05

oon täs kuukauden ajellu harkkaluvilla ja huomenna inssi niin mitä papereita pitää ottaa mukaan?täytyykö mitään muuta kun se opetustodistus ja harkkalupa?

Re: A1-kortti

7.6.2012 0:26

laama52 kirjoitti:oon täs kuukauden ajellu harkkaluvilla ja huomenna inssi niin mitä papereita pitää ottaa mukaan?täytyykö mitään muuta kun se opetustodistus ja harkkalupa?

Re: A1-kortti

7.6.2012 8:28

Noniin tokalla yrityksellä teoria läpi. Ja pk. seudun ensimmäinen vapaa aika 25.6 :(

Re: A1-kortti

7.6.2012 21:35

tänään meni sitten inssi läpi niin saa kolmion pois perseestä

Re: A1-kortti

8.6.2012 14:17

Käsittely ja inssi läpi virheittä! :D nytku se kevari löytyis viellä :P

Re: A1-kortti

8.6.2012 19:36

SMink kirjoitti:Noniin tokalla yrityksellä teoria läpi. Ja pk. seudun ensimmäinen vapaa aika 25.6 :(

siis mikä aika? itel ainaki ajokoulun opettaja hommas kaiken eikä tarvinnu jonottaa mitää muut ku helsinginpoliisilaitosta :lol:

siis nyt vein 7.6 hakemuksen et saisin harkkaluvan ni kuin kauan siin menee et saan sen harkkaluvan?

Re: A1-kortti

8.6.2012 23:19

juzzy kirjoitti:
SMink kirjoitti:Noniin tokalla yrityksellä teoria läpi. Ja pk. seudun ensimmäinen vapaa aika 25.6 :(

siis mikä aika? itel ainaki ajokoulun opettaja hommas kaiken eikä tarvinnu jonottaa mitää muut ku helsinginpoliisilaitosta :lol:

siis nyt vein 7.6 hakemuksen et saisin harkkaluvan ni kuin kauan siin menee et saan sen harkkaluvan?
Tänää hain pasilan poliisilaitoksest harkkaluvat ja olin jättäny hakemuksen viime viikon ti, 29.5

About 2vk menee täl hetkel mun käsittääkseni.

Re: A1-kortti

9.6.2012 2:23

Kauan kestää kortin saaminen, jos oletetaan että läpäisee kaikki kokeet, inssin yms. ekalla? Syyskuun puolessa välissä löytyis ikää korttiin, jäiskö ajelu sitten ens vuoden puolelle? :s