Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

15.5.2014 21:06

Eipä kestä, hauskaahan tollasia on mietiskellä ;)

Ton YBR/CBF-suunnan heitin sen takia, että vähän nössö järkipyörä on samassa hintaluokassa paitsi CBR:ää tuoreempi ja ehkä vähemmän ajettu, myös ehkä pidetty lempeämmin. Todennäköisesti ajaisit sen 2v vaan bensaa tarpeen mukaan lisäillen (ei kovin usein, CBF saattaa mennä alle 2l/100km) ja vuosihuolloilla. Hintaa kyl voisit tingata kuin turkkilainen basaarissa, sillä pyöräkauppa on tahmannu ainakin viime ajat (no nyt on toki vilkkain sesonki). "Rahat tehdään jo ostaessa", kuten vanha viisaus kuuluu. Imagossa CBF/YBR ei ole tietenkään ihan CBR-luokkaa, eli jos et halua kuunnella kaverien tylytystä tollasen mainstream-CBR:n kanssa on helpompi elää. Varre on hieno pyörä kans, tosiaan tos puolivakavissani oon miettiny päivittäisinkö iteki kalustoa (vaiko Varjoon 170-kone, nokka-akselit jne.? ;) ). Reissailun makuunhan pääsee parhaiten kun valitsee siihen kunnon välineen, ja isot V2-Hondat on kumpikin monia isoja pyöriä parempia matka-ajoon (jos tyydyt A1-kulkuun, mikä ei tosiasiassa ole haitta vaan etu). Esimerkiks 500km on 6-7 tunnin ajelu, ja perille tullessas et tunne edes käväissees missään. Juuri toi mukavuus (Shadown) ällistyttää ainakin itteeni aina uudelleen ja uudelleen, koska monilla isoillakin pyörillä 500km jälkeen on klabit turtana värinöistä, niskat/hartiat jumissa ym. eikä viittis ajaa enää metriäkään enempää. Pikku-Varren tai Shadown kuski vaan huikkaa, ja lähtee samalta istumalta sen 500km takas kotiin, tai minne eksyykään. Aika moni näyttäis huomanneen ton jutun, eli Varre on pysyny samalla omistajalla 5:kin vuotta koska se todellakin tekee 90-95% ison prätkän hommista, jopa murto-osalla rohjakkeen kuluista (se 5-10% on siis ne hetket motarilla tai valtatiellä, kun huomaat turhankin selvästi et oukkei, kuutioita on vain 125). Mut en tarkoita ny puffata Sulle pyörää, mikä ei ehkä sovi sun tarpeisiis... ja hyvät Varret taitaa kans olla hinnoissaan.

2-tahtiset on joo saastemääräysten takia katoavaa kevariperinnettä. Sääli, sillä vaikka ne on juoppoja saastelinkoja ne on teknisessä mielessä viisaampia kuin 4-tahtinen juuri pätkäajossa. Moottorin luonne on tietysti kanssa hauskempi kun 2T selviää ilman venttiilikoneiston lisäkitkaa, eli parhaat seuraa kaasua kuin sähkökoneet. Katoavan kevariperinteen huono puoli on sitten, että tarjonta aikaa olla iäkästä eli yhtä jos toista vanhuuskremppaa voit odottaa... etkä joka pikkuharmin takia todellakaan viitti maksaa pajan korjausta. "Tekniikka tutuks". Sinänsä ainakin parhaan maineessa olevat, ja kestäviksikin todetut japsit kuten NSR on ikkäänkuin 3-tahtisia, eli 2-tahdin kulku mut 4-tahtista lähestyvä varmuus. Esmes oma `85 RD125LC ei aktiiviajossa koskaan kränänny kummemmin, tai jättäny tielle (paitsi siinä oli jokin kirous rengasrikkojen kanssa, ilmeisesti akseliväli jotenki kriittinen ku missään muussa ajopelissä en ole kokenu vastaavaa). Yleensä nois japsien 2-tahtisissa on tuorevoitelu, eli konetta voitelevaa öljyä ei tarvi sekoittaa bensaan niinku oli wanhoissa "tuurivoidelluissa" mopoissa, vaan sille on erillinen säiliö mitä harvakseltaan joutuu täyttelemään (ihan siisti pikkujuttu), ja useimmat japsien järjestelmät myös toimii korkeaan ikään asti ok. Etu on myös, että tuorevoitelupumppu ruikkaa öljyä suoraan kampiakselin laakereille ja/tai imukurkkuun, eli koneet kestää ja voitelusuhde pysyy sopivan laihalla. Vähemmän öljykarstaa siis - tosin savuttaahan ne nelaria enemmän, eli sahakuskin vaatteisiin tarttuu ikuinen vieno "Eau de CASTROL"-tuoksu :)

Nelari on sillei siistimpi, ja roplaamiset rajoittuu lähinnä ketjun kiristelyyn/voiteluun tai fiksailuihin (vaijereiden voitelua, ruuvitavaran kireyden tarkistelua joissain täristävämmissä sinkuissa, ym. ym.). Helppouden hinta on sitten vaan, kun on enemmän liikkuvia osia koneessa, et ekat pari kilsaa olis syytä ajella vähän rauhallisemmin jotta moottoriöljyt (joita vaihellaan 4.000-12.000km välein mallista riippuen) ehtis lämmetä eli notkistua, eli voidella osat paremmin. Hyvin pidetty laatunelari menee melkoisen varmasi ainakin 50.000km, jotkut V2-Hondat jopa lähemmäs 100.000km täysin kivuttomasti ennenku moottori alkaa olla (julman kalliin) peruskorjauksen tarpeessa. Itelläni 9v/40tkm aikana kärähtäny polttimot edestä ja takaa kerran, eli tosiaan hoidettu kevari on kestävämpi ja harmittomampi ku moni henkilöauto. Shadow-Wikissä (karmee romaani) oon yrittäny kirjotella omaa filosofiaani ajoneuvojen omistamistyylistä jos ajattelit pitää niitä pitkään... muitakin ihan järkeenkäypiä tyylejä on, jos pitoaika on vain pari vuotta. Sun rahat - sun valinta ;)

Vaihtoehtoja todella on :) Tietopankissa on paljo luettavaa, ja mallikohtaisissa vielä enemmän et minkälaisia huolia missäkin pyörässä on esiintyny. Kuulostele ja kysele porukalta täällä, jotta pystyt hieman rajaamaan sanotaan 2-3 mieluisinta ja riskittömintä pyörämallia (toimintavarmuudessa ON eroja, jotkut mallit nyt vaan hajoilee huvikseen vaikka kuinka tarkka olisit), jolloin pystyt markkinoiden hinta/kunto-tasoa seurailemalla muodostamaan käsityksen et mikä hinta minkä kuntosesta on fair deal, tai äkkäät satunnaisen "helmen" mihin pitää reagoida sit aika nopeesti. Tollei voit parannella tuurias vähän. Taas jos ostit jonku pyörän mistä heti alussa alkaa tulla kylmäävä "heyyy, THAT`S not right!"-tunne, jotenkin ei toimi niinku pitää, niin en kyl jäis istuun sellasen (potentiaalisen miinan) päälle odottamaan kunnes se laukee, vaan myyntiin ja sitten uus yritys. Ei parhaatkaan hevoskauppiaat aina välty ostamasta purkitettua shaissea, ne vaan ymmärtää ajoissa tehdä "stop-loss":in.

Jåå, ja kaikki mahdollisuudet tyypittää erilaisia pyöriä kannattaa tietysti käyttää :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

15.5.2014 23:09

Varmaan tuo oma kolmen kärki on tällä hetkellä kutakuinkin seuraava: honda cbr, yamaha yzäri ja hondan varre. Tosin itseä nyt alkoi häiritä, kun oli ajatellut etten mitään kaksitahtista hommaa, kun luulin että on niin paljon vaivaa siinä kun sitä öljyä sekoitellaan bensaan. Jos se noinkin kätevästi käy, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole. Niin siis en ole katsellut edellä mainitun asian takia näitä 2t. Nyt kun jonkin aikas selailin niin varteen otettavia vaihtoehtoja on se sinun mainitsema nsr, mutta onkos sen valmistus lopetettu? Sitten toinen mikä pisti silmään oli aprilia rs. Onkos sitten muita 2t kyykkyjä? Ja nuo ei sitten heti leivo kiinni, jos nyt lähtee sille 300km lenkille? Onhan nuo kuitenkin pidempien matkojen ajamiseen luultavasti tehty...

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

15.5.2014 23:22

Suosituimmat taitaa olla Cagiva Mito, Honda NSR, Aprilia RS ja Derbi GPR.

Jos nopeus järjestyksessä luetellaan niin (täysitehoisena) Mito, RS, NSR ja GPR.

Itse meinaan NSR:än (180cc) varmaankin hakea terpin tilalle kohta. Varaosia löytyy ja luotettava on. Ollut suosittuja matkamopedejakin kuulemma. Valmistus lopetettu 2003.

Tuskin mikään 2-tahti leipoo kesken matkan jos ajat niinkuin 2-tahdilla kuuluu (jollei ole loppuunajettu). :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

16.5.2014 13:53

Jos luotettavuus ja huoltovapaus on korkealla, niin suosittelen 2-tahdeista ehdottomasti NSR:ää. Omistustaustoistani sen verran, että minulla on ollut NSR (naku), RS ja YZF-R. RS oli pirtein ja paras ajettava, mutta omassa yksilössäni tuli "pieniä" teknisiä ongelmia. NSR oli myös oikein hyvä ja kulki mukavasti, eikä tarvinnut tulpanvaihtoa isompaa korjausta tehdäkään. YZF-R oli ajettavuudeltaan myös aika mukava, tehoa edellisiin verrattuna tietysti aika nihkeästi. Sanonpahan vain, että tuollainen muovijuna nelarina käy nopiasti tylsäksi jos on ajellut 2-tahdeilla tai isommilla pyörillä. Koneeseen ei tarvinnut puuttua pitkällä tikullakaan (öljypinnan seuraamista lukuunottamatta), vaikka huoli tästä öljynsyönnistä ja muista oli takaraivossa.

RS:ssä tosiaan on aika paljon hajoavaa ja huollettavaa koneen osalta, joten sitä ehkäpä välttäisin jossei satu tosi hyvin huollettua vastaan. Mitossa taitaa olla vähän sama homma. GPR:stä en osaa sanoa. RS:ssä tosiaan 30tkm kohdalla pitäisi katsoa, että on vaihdettu sylkkä+mäntä, tasapainoakselin muovirattaat, mahdollisesti kytkinkin. Rave (pakoaukonsäädin) on täystehoisena aika must tässä vehkeessä, sitähän ei alkuperäisenä näihin laiteta. Se parantaa alakierroksen vääntöjä ja laskee kulutusta huomattavasti. Minulla raven laippa halkesi ja johti koneen leipomiseen, joten siinäkin on yksi murheenkryyni lisää. Mutta piruja sen enempi seinille maalaamatta pyörä on oikein hyvä, jos ei tule näin huonoa tuuria vastaan. Jos löydät vähän ajetun (vaikkapa 15tkm tai vähemmän), jossa on sylkkä+mäntä vaihdettu, niin pitäisi olla huolettomia kilometrejä edessä toistakymmentä tuhatta.

NSR taas on 2-tahdiksi aika vähän huoltoa vaativa. Minulla oli 50tkm ajettu yksilö, joka tosiaan selvisi urakastaan (minulla ajettavana n. 6tkm muistaakseni) parilla tulpanvaihdolla mallikkaasti. Sylkkä+mäntä oli vaihdettu, ja muistaakseni ehkä kampiakseli ja jotain laakereita? Näitä jälkimmäisiä ei tarvitse kai miettiä ennen kuin 40tkm on lasissa? Joten suosittelen 30tkm tai vähemmän ajettua pyörää, jossa sylinteri ja mäntä vaihdettu. RS:ään verrattuna todella suuri plussa on, että näissä on pakoaukonsäädin valmiina ja se on todella toimintavarma, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Ja nämä ovat tosiaan jo aika vanhoja, mutta osia löytyy kyllä edelleen ainakin purkaamoilta, joten en olisi siitä huolissaan.

Näitä kahta pyörää saa todella edullisesti, joten pitäisi olla valinnanvaraa etsiä hyvin pidetty yksilö. Myös öljyihin, bensoihin, varusteisiin ja varaosiin luulisi jäävän ihan mukavasti käyttövaraa. Molemmilla pyörillä olen ajellut useamman sadan kilsan pätkiä ongelmitta, mutta suosittelen kuitenkin teitä, joilla matkavauhti ei ole satasta. Ihan ajomukavuudenkin puolesta. Sopivilla välityksillä satasen vauhdin saa toki kierrosluvun puolesta alle piikin.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

16.5.2014 14:45

GPR:stä sen verran, että pitäisi olla luotettava, koska matalaviritteisempi kone (sama kuin DT 125), mutta sen takia myös laiskempi kuin muut.

Itse välttelen RS:ää, koska olen kuullut juttuja niistä vaihteiston muovirattaista.

Mitossa kuulemma karstoittuu pakoaukonsäädin kohtuu nopeasti, joten sitä pitää puhdistella useammin kuin muissa.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

16.5.2014 18:47

Kiitos, AapoV selostikin tarkasti miten noin 2T-asiat on.

Yzän Minarelli on vähä murheenkryyni. Konehan on siis sinänsä ihan hieno ja fiksu konstruktio, mutta jos edes ammattimaiset MOTORRAD-lehden 25tkm-kestotestin kuskit ei välttyny männän ikävältä kippailulta mikä syö aikanaan männänrenkaat, niin miten ihmeessä keskiverto huolimaton siviiliomistaja?! Siis öljyrengas aiheuttaa kuluessaan äkillisen ja yllättävän öljyjanon, mutta myös painerenkaat näyttäis kuluvan eli kone väsähtää yllättävän nopeesti (-0,3kW/25tkm, linkki Wikissä). Muutenhan kone olis todella huippukestävä, jos katsoo miten minimaalisesti se kestotestissä muilta osiltaan oli kulunu. Kyl menee vähä pointti nelitahtisesta, jos mäntää joutuu vaihteleen tai rengasteleen 2-tahtisten tapaan. Jos asia on korjattu 2014-mallissa niin Mk.I-Yzän haluttavuuden vois kuvitella laskevan. Tosiaan toi pelko et kone tuhoaa itse itsensä ei oikein sovi nelitahtiseen, minkä voi olettaa normaalisti kestävän kauankin - se 50tkm olis aika standardiarvo (tarkasti pidetyt paljonki enemmän) - ennen ku se alkaa hiljalleen osoitella väsähtämisen merkeillä kuskilleen, et "nyt voisit jo vähä korjailla mua". Yzän kiva ajettavuus ei oikein lohduta, kun sillä on noin heiveröinen sydän. Olis kyl mielenkiintoista kuulla miten 183cc:t on kestäny, eli poistuisko fataali konstruktiovirhe viripyttyyn vaihtamalla... se olis hauskaa ;)

Yhdyn myös täysin AapoV:n sanoihin et A1-nelari tosiaan on vähä "juna" (loistava ilmaisu, just tuosta on kyse, "puksuttelee varmasti perille, mutta ei synnytä mitään euforiaa"!) vaikka sen raaserin kaapuun pukiskin, kun taas raaserimaisuus sopii aika hyvin noihin vanhempiin täystehosiin italokyykkyihin. Oon (melkein) vakavissani sitä mieltä, että jokaisen motoristin pitäis ainaki kokeeks ajaa terässä olevalla italiandiivalla... ne on yksinkertaisesti yksiä mp-maailman huvittavimmista kokemuksista.

(E: snip snip)
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 20.5.2014 13:56, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

20.5.2014 9:15

Pakko tälleen myöhässä korjata tuo virhe, räsän vaihteistossa ei ole muovirattaita vaan ne on heti ekan lohkon alla. Ne on yleensä ne jotka hajoaa jos hajoaa, eli ne on tavallaan sulakkeet. Ja ne on toosi helpot vaihtaa, vasen kate irti niin siitä saa öljyt pois ja koneen auki :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

20.5.2014 22:21

Itselläni oisi tässä punnittavana nyt Aprilia RS ja Gagiva Mito. Hyviä ja huonoja puolia.
Miten pystyy 190cm kokonen ajamaan?

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

21.5.2014 9:12

Mitosta ei ole kokemusta mutta räsään ainakin itse mahdun hyvin. Uudempi tuntu vähän naftilta mutta vanhan mallin räsä on varsin tilava. Muuten kai aika samantasosia pyöriä joskin mito lienee suorituskykyisempi niin koneen kuin alustankin osalta.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

24.5.2014 15:58

harkitseva kirjoitti:Varmaan tuo oma kolmen kärki on tällä hetkellä kutakuinkin seuraava: honda cbr, yamaha yzäri ja hondan varre. Tosin itseä nyt alkoi häiritä, kun oli ajatellut etten mitään kaksitahtista hommaa, kun luulin että on niin paljon vaivaa siinä kun sitä öljyä sekoitellaan bensaan. Jos se noinkin kätevästi käy, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole. Niin siis en ole katsellut edellä mainitun asian takia näitä 2t. Nyt kun jonkin aikas selailin niin varteen otettavia vaihtoehtoja on se sinun mainitsema nsr, mutta onkos sen valmistus lopetettu? Sitten toinen mikä pisti silmään oli aprilia rs. Onkos sitten muita 2t kyykkyjä? Ja nuo ei sitten heti leivo kiinni, jos nyt lähtee sille 300km lenkille? Onhan nuo kuitenkin pidempien matkojen ajamiseen luultavasti tehty...

Pakko kyllä tulla tänne hehkuttamaan Varrea. Itsellä nyt ollut oma laitteeni pihassa reilut pariviikkoa ja eihän tuosta keksi mitään pahaa sanottavaa.

Hyviä puolia esimerkiksi:
- Näyttää isolta pyörältä, harva uskoo että "vain" 125cc ja esim. motoristit morjestavat liikenteessä.
- Näyttää hienolta. Tietysti mielipidekysymys mutta omasta mielestä ylivoimaisesti hienoimpia kevareita.
- Luotettava, ei jätä tielle.
- Ei vaadi juurikaan huoltoja.
- Yllättävän pirteä. Itse saanut max. 115km/h, mikä isoksi nelariksi kai ihan hyvä. Esim. autokoulun WR ei pässyt kuin 99km/h.
- Leippoisa ajettava. Edes 100+ vauhdit eivät tunnu missään.
- Pitää arvonsa. Uusia ei enää tule ja suht haluttu malli.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

24.5.2014 18:03

Samat kriteerit pätee Hyosung Cometiin, sillä erolla, että halpa ostaa mutta halvalla myydään.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

27.5.2014 17:54

Nyt kysyn teiltä 2t omistajilta, että onko kannattavaa vaihtaa derbi tähän:
http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/1682398

Sieltä löytyy yt linkkikin. Videolla koneesta kuuluu jotain "vinkumista"(vähän saman tapaista kuin suzuki pv:stä porapytyllä), mutta ääni häviää kuulemma kun kone lämpenee.

Sanoi, että ajaa detsillä puoleen väliin joensuusta, joten luulis kunnossa olevan. Tai no en minä ainakaan millään pommilla lähtisi.

Pari kaveriakin sanoi, että vaihda, mutta ajattelin vielä teiltä kysyä.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

29.5.2014 14:53

Keskiyo kirjoitti:
harkitseva kirjoitti:Varmaan tuo oma kolmen kärki on tällä hetkellä kutakuinkin seuraava: honda cbr, yamaha yzäri ja hondan varre. Tosin itseä nyt alkoi häiritä, kun oli ajatellut etten mitään kaksitahtista hommaa, kun luulin että on niin paljon vaivaa siinä kun sitä öljyä sekoitellaan bensaan. Jos se noinkin kätevästi käy, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole. Niin siis en ole katsellut edellä mainitun asian takia näitä 2t. Nyt kun jonkin aikas selailin niin varteen otettavia vaihtoehtoja on se sinun mainitsema nsr, mutta onkos sen valmistus lopetettu? Sitten toinen mikä pisti silmään oli aprilia rs. Onkos sitten muita 2t kyykkyjä? Ja nuo ei sitten heti leivo kiinni, jos nyt lähtee sille 300km lenkille? Onhan nuo kuitenkin pidempien matkojen ajamiseen luultavasti tehty...

Pakko kyllä tulla tänne hehkuttamaan Varrea. Itsellä nyt ollut oma laitteeni pihassa reilut pariviikkoa ja eihän tuosta keksi mitään pahaa sanottavaa.

Hyviä puolia esimerkiksi:
- Näyttää isolta pyörältä, harva uskoo että "vain" 125cc ja esim. motoristit morjestavat liikenteessä.
- Näyttää hienolta. Tietysti mielipidekysymys mutta omasta mielestä ylivoimaisesti hienoimpia kevareita.
- Luotettava, ei jätä tielle.
- Ei vaadi juurikaan huoltoja.
- Yllättävän pirteä. Itse saanut max. 115km/h, mikä isoksi nelariksi kai ihan hyvä. Esim. autokoulun WR ei pässyt kuin 99km/h.
- Leippoisa ajettava. Edes 100+ vauhdit eivät tunnu missään.
- Pitää arvonsa. Uusia ei enää tule ja suht haluttu malli.

Voi vittu, sun tuntemukset vastaa mun. Itellä ollut aika tasan kuukausi oma pihassa ja paras kevari millä ikinä ajanut, kaverin GPR 125 oon kokeillu niin tuli kädet kipeeks n. 300m matkalla. :D Etumaski on kyllä omastakin mielestä ruma. :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.6.2014 0:07

Kemmun hankinta olisi edessä. Kortti löytyy jo taskusta ja lähinnä 2t kiinnostaisi. Parilla nelaripiikillä ajellut satasen rajoituksella, eikä oikein tuntunut jaksavan kelata edes sitä sallittua lasiin. Muutamaa Räsää myös testanneena valinta kallistuu heti 2t:n puolelle, tietysti täysitehoisena. Perus konerempat ja männänvaihdot sun muut saan kyllä itse tehtyä, mutta nelarissa hiukan monimutkaisempaa.

Hintaa ei kauheasti saisi olla, mutta pitäisi nyt joku suht varmatoiminen löytyä. Ei mitään kisapiikkejä (KTM/TM/Husaberg jne), koska rahaa uppoaa aivan liikaa. Eli katulaiska hakusessa.

Kyykyt ja smotot kelpaa, mutta mieluummin tietysti smoto, kyykky kun on kaupunkiajelussa vähän kömpelömpi.

Lähinnä Aprilian malleja katsellut, mutta myös Cagivat ja ehkä 2t Husset olisi ihan ok-vaihtoehtoja? Apikoista MX:iä saisi erittäin halvalla, myös rempattuna. SX:t tuntuu olevan vielä melko hintavia, ja suurin osa vakioita jolloin joutuisi itse hommailemaan putken ja raven yms. Myös Yamahan YZF-R / WR olisi hyviä vaihtoehtoja, mutta vähän ajettuja ei halvalla saa ja niiden koneessa nelarin "huoltovapaus" on vähän mitä on, alkavat kuulemma lahoamaan jo 20tkm jälkeen.


E: Niin, pituutta löytyy n. 185 - 190cm, joten cebarit ja muut pienet pyörät on heti poissuljettuja.


E2: Kulutus olisi toinen aika tärkeä juttu. Mitenkäs nuo 4t-pyörät tykkää syödä, jos niillä ajelee samoja vauhteja kuin TT kakstahtisella? Joutuu vedättämään kaasu pohjassa, eli luulisi kulutuksenkin hipovan jo samoja lukemia kuin TT 2t esim. puolikaasulla? Pakoaukonsäädin vaikuttaa ilmeisesti ainakin Aprilioissa aika reilusti kulutukseen, joten sellainen olisi hyvä löytyä.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.6.2014 7:36

Yamaha DT?