Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

11.8.2013 3:31

Tais tulla pikku virhe xD siis tarkotan että pitkät huoltovälit. :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

11.8.2013 13:40

Paljos muuten tommonen dt kuluttaa tt:nä ja millaset huoltovälit siinä on? Ihan näin mielenkiinnosta kysyn.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

11.8.2013 14:18

Ite pääsin detsillä nätillä ajolla koulumatkoilla 4l/100km ja huollot on lootaöljyt n. 2tkm välein, mäntä n. 15tkm ja alakertaremppa siinä 40-60tkm, riippuen yksilöstä.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.8.2013 18:20

Joo o. Hondalle tulossa pällistelijä nyt illalla ja uutta kulkinetta täytys keksii :)

Kriteerit 4t ja jykevä ajettava. Kaikki "korimallit" käy. hinta 0-2500€ :D Tietty toi uudempi cebari näin hondaan vannoutunteena olis luonnollinen jatkumo.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.8.2013 18:28

Honda Varadero/Shadow, tai Hyosung. Ovat 4t ja jykeviä

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.8.2013 18:43

Saanko kysyä, että miksi lähti separi myyntiin aksim :) ?
En tiedä ihan tarkalleen mitä tarkoitat tuolla jykevyydellä, mutta ainakin Varre on iso ja painava, luulis olevan ainakin vakaa. Jammun Yzf-r:ää saa ihan hyvin jo tuolla 2500€:lla. Mitä ite kaverin pärrää testannut, niin ihan ison pyörän tuntuinen ainakin. Ja eikä se rumakaan ole.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.8.2013 18:46

2500 eurolla saa sellasen YZF-R:n että pääsee pian konetta remppailemaan. Iloisesti on jo 20tkm jälkeen paukahdellu koneita noista, tietty niitä rempattujakin on myynnissä. Nettimotossa oli siisti uudemmanmallinen CBR tytön käytöstä erittäin halvalla, sellaisen hommaisin jos haluisin luotettavan ja mukavan pärrän. Kieltämättä YZF-R on kyllä komeampi.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.8.2013 19:06

Myynnin syynä on juurikin jykevämmän ajettavuuden hakeminen. Alunperinkin oli hieman ideana että harkkojen jälkeen vaihetaan pyörää :)
yhtä yzf-r käyny koeajamassa, oli huomattavasti enemmän juna. Sellasen tol mun budjetil ostettaessa pitäs kyl olla rempattu mut sit niistä aikanaan eroon pääseminen voi olla tuskallista.
Varrea mietin jo hieman että käytännössä soveltuis mun käyttöön kun ajan melko paljon, mutta onkos se taas yhtä hauska jollain mutkatiellä kuin kunnon kyykky? Koeistuttu aprilia rs (2tahtinen) ja se tuntu mukavalta. Sen nelitahtiversion kanssa eri stoori.
Hyosung kiinnostais sekä hinnan, että ulkonäön puolesta. Mahtaako jäädä jalkoihin? Uudempi cebari olis tietty varma valinta mutta tuolta budjetin yläpäästä.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.8.2013 21:38

Itsellä tuo hyosungin katettu gt-r versio eikä sillä jalkoihin jää. Todella hyvä ajaa mutkissa n.100 vauhdissa ja kuivapainohan tuossa oli 182kg. Oman äänen annan kyllä hyosungille. Mielestäni tuo cbr (vanhempi) on hieman rimpula. Kouluun kun täräytinhyolla niin luultiin 600...

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.8.2013 22:10

Mustavi voi varmaankin selventää hieman XL125V:n ja VT125C:n ominaisuuksista.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.8.2013 22:15

Tietopankista löytyy kaikki Varjosta, Varaderostakin suurin osa.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

19.8.2013 17:38

Juuh, unohdin 2-Tahdit kokonaan ja siirsin katseeni nelikkoihin. Nyt kiikarissani on 2 pyörää

- Yamaha WR 125x
- Beta RR 125 LC

Beta
+ Hyvä alusta
+ Hyvä putkisto jo vakiona
+ Tehokkaampi ja nopeampi kuin WR
+ Keveys (30kg WR:rrää kevyempi)
+ Nätti ulkoasu joka on tärkeä nelarissa
+ Kukkarolle todella ystävällinen

- + Kaasari, helppo ja halpa säätää mutta kaasari on kaasari...

- Puolavanteet
- heikko tukijalka.
- Uusi tulokas joten vähän varaosia / thuuning osia ( tarrasarjoja ja muita) saatavilla.

WR

+ Uskomattoman jumalaisen kaunis :3
+ Mahtipontinen ja hyvä ajoasento, muutenkin vakaa ajettava.
+ Ruisku. ( Pysyy säädöissä ja muutenkin edistyksellisempi kuin kaasari)
+ pinnavanteet
+ Helvetisti erillaisia tarrasarjoja, pakoputkistoja, viritysosia ja muita.
+ Kukkarolle todella ystävällinen

+- Paino, tuo vakautta mutta myös huiput ja kiihtyminen kärsii.

- Hidas, taino hitaampi ja ei niin ketterä kuin Beta.
- Massa. (toiseksi eniten rekisteröity kevari vuonna 2013, heti KTM Duken jälkeen)
- Käy laihalla tehtaalta tullessan joten koneen kesto on lyhyempi kuin Betalla.
- Kallis säädättää ( PowerCommander ja säädätys penkissä.)

En osaa päättää, kumpaa suosittelette.
Ajoympäristö on Asfaltti teitä, pitkiä matkoja +-100km suuntaansa. Metsä ja sorateitä ja polkuja.
Weeralla olen ajanut paljonkin ja tykkään ajoasennosta, mutta betasta haluaisin kuulla kokemuksia, eniten siinnä kiinnostaa keveys ja alusta.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

19.8.2013 17:44

WR koska kuin juna verrattuna Betaan koska painavampi?

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

19.8.2013 18:32

Maantiellä WR vie 100-0, mutta soratiet / polut ja metsätiet ovat painajaista. Koska rimpulakusikulli keula heittelehtii ties miten päin. Onko se muuten jousikeula vai hydraulinen?

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

19.8.2013 21:32

Ootko nelarihusseja ajatellu? Ainaki tossa yhistyy noitten molempien plussia, vähän n. 10kg painavempi kuin Beta, mutta on pinnavanteet mitä haluaisit ja tuuninkiosaa, varaosat myös melko halpoja koska ulkoisesti sama kuin muut husset, ja koneellisesti sama kuin melkein kaikki uudet nestejäähynelaripiikit :)