Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

14.7.2013 23:09

_Aku_ kirjoitti:Tullut taas mietittyä ja oon tullut siihen tulokseen, että kyllähän sen pitää smoto/enska olla, ettei tarvi ainakaan jäädä polun/montun reunalle odottaan, kun kaverit lähtee rällään. Ja kun se olis 2T niin huollot olis helpommin suoritettavissa itse. Eli hakusessa
olis kisapiikki tai katulaiska ja olen kääntymässä jälkimmäisen puoleen, koska huolloissa pääsee kuitenkin halvemmalla. Pitäs kuiteskin pysyä liikenteen perässä ja pitempääkin matkaa tulis tehtyä. Mitäs pyörää suosittelisitte.

Kyllähä sit husse sm tai aprilia sx.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

14.7.2013 23:43

DT tai Apikka mulle tulee ekana mielee . Husse on ofköörs vaihtoehto mutta niiiin massa. :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

15.7.2013 0:56

Aprilia SX/MX, Yamaha DT 125 X/RE ja Husq SM/WRE on varmaan ne yleisimmät. Hussea en itelle ostais ikipäivänä, kavereiden omilla (2kpl SM ja 1kpl WR) oon kokeillu ja on kyllä pirusti hätäsempiä vehkeitä kun mun DT mutta noistakin vehkeistä jokanen on leiponu tänäkesänä, uusin värkki noista kahteen kertaan. Vanhemmassa SM:ssä on älyttömiä pikkuvikoja kokoajan, milloin mittari pimee, etuvalo ei toimi jnejne. Ja niitä on nettimotossa niin paljon tarjolla että on vaikee päästä omastansa eroon. Kyllä sellasella pyörällä olis mukava päästellä kun ei tarttis ite tankata tai korjata :lol:

Jos noista pitäis nyt päättää niin ostaisin Aprilia SX, omalla Detsillä oon jotain 4tkm päästelly ja se on mukavan vähäkulutteinen, rauhallinen ja myös vähän tehoton noihin muihin verrattuna. Se on sitten ihan itestä kiinni millasen haluaa, Apriliassa ja Detsissä voi käyttää tuorevoitelua koska se on luotettava, Husseissa lähes poikkeuksetta sekoitetaan tankkiin litkut.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

15.7.2013 20:21

Milloin uskot että suurimmasta osasta tapauksia se ei ole pyörän vika että se leipoo? :roll: Ja mitä "katulaiskoihin" tulee niin en enää kuuna päivänä ostaisi sellaista verrattuna kisapiikkiin, käyttökustannusten ero loppujen lopuksi aika mitätön.. Ainakin itsellä oli. SM vei samanverta mitä WR, SM:n vaihdoin öljyt 1500km välein, WR:ään 15h. (n.600km). Ja siihen nähden mitä käyttökustannuksissa eroa tulee niin on se wr ihan erilainen muutenkin.. Paitsi Yamaha dt:n ny vois ku se on nii mukaava kadulla :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

15.7.2013 23:24

Eipä se pyörän vika monesti olekkaan, kaverilla vaan väljistyi alakertakin alle 18tkm kohdalla niin pahasti, että meni mäntä, kiertokanki jne vaihtoon. Detsin alakerralla kun ajaa monesti yli 40tkm tekemättä yhtään mitään. Yhellä kaverilla imukaula halkes, hörppäs ilmaa ja leipo, 300km jälkeen sama juttu eikä tiedä mistä johtuu. Imukaula uus ja liikkeessä kalliilla rempattu.

Tietenkin nuo sähköviat johtuu kans joskus omistajasta, vedetään vilkkujen johdot päin persettä tms. Mullekkin tarjottiin WR:stä vaihdossa hussea, kuulemma miinuksena "pientä häikkää mittaristossa ja valoissa" :D Täällä kylällä on kaks saman ikästä SM:ää, toinen tyhjällä putkella ja vakiokaasarilla, toinen DEPillä, WR:n kannella ja isommalla kaasarilla (tämän yksilön tiedätkin), molemmat just rempattu. Niin vaan jäi viivoissa se kovemmilla vireillä oleva yksilö vaikka molemmat on hyvissä säädöissä. Liekö sitten huonompi kuski vai mikä.

Myytävänä on hyviä ja huonoja yksilöitä, kylällä on muutama DT:kin leiponut, ei sillä että ne mitenkään paremmin huonoa kohtelua kestäis.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

15.7.2013 23:57

Kolmetoista kirjoitti: Yhellä kaverilla imukaula halkes, hörppäs ilmaa ja leipo, 300km jälkeen sama juttu eikä tiedä mistä johtuu.

Ihan paska pyörä, kun leipoi kahdesti noin tiheään(omistajassa ei tietenkään mitään vikaa)!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

16.7.2013 2:04

No on kyllä omistajassa vikaa jos ei imuvuotoa kuule saatana. Ei ihmekkään että leipoo ja ihan oikein kyllä omistajalle.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

16.7.2013 2:30

Selitin vähän huonosti tuon jutun, ensin imuvuoto jonka takia mäntä, pytty jne vaihtoon, toisella kerralla leipo taas eikä tietoa missä vika, uus imukaula ja koko paska laitettu kuntoon liikkeessä. Kertokaa ihmeessä muutkin mielipiteitänne näistä värkeistä, jotenkin oli odotettavissa että ainoastaan Hussekuskit täällä alkaa asiasta keskustelemaan. Vaihdoin nelarikevarin pois, syksyllä tarjottiin viittä eri hussea vaihdossa, keväällä kolmea ja silti päädyin DT:hen, koska männällä ajaa yleensä helposti yli 10tkm ja hyväkuntoisia yksilöitä on aika vähän tarjolla. Husseissa taas on varaa mistä valita ja näin vaikeampi myydä eteenpäin. Tuo kaverinkin oma ollu myynnissä koko kesän, joko saa olla erikoista palikkaa kiinni tai hinta halpa jos meinaa kaupaksi saada, on nimittäin useampikin yksilö lähialueilla myynnissä.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

16.7.2013 12:55

Niin, eli ei kuullut imuvuotoa -> leipoi. Ei se hetkessä kiinni pamaha imuvuodon takia. Ettei vaan ois jälkeenkin vetäny laihoilla säädöillä kun ei korvaa ilmeisesti ole :roll:

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

16.7.2013 18:13

Kolmetoista kirjoitti:Tietenkin nuo sähköviat johtuu kans joskus omistajasta, vedetään vilkkujen johdot päin persettä tms. Mullekkin tarjottiin WR:stä vaihdossa hussea, kuulemma miinuksena "pientä häikkää mittaristossa ja valoissa" :D Täällä kylällä on kaks saman ikästä SM:ää, toinen tyhjällä putkella ja vakiokaasarilla, toinen DEPillä, WR:n kannella ja isommalla kaasarilla (tämän yksilön tiedätkin), molemmat just rempattu. Niin vaan jäi viivoissa se kovemmilla vireillä oleva yksilö vaikka molemmat on hyvissä säädöissä. Liekö sitten huonompi kuski vai mikä.

No varmaan jäi ku siinä on pyttykoro ja wr kansi = puristukset madaltuu = tehot häviää :lol: Vai emminä muista miten se tehtiin.. Syksyllä mä ajelin viikon sillä Seinäjoella ja sillon oli tikissä ja kulki kyllä paljon paremmin ku perus tt.
No joka tapauksessa sm husseen en minä kyllä enää koskisikkaan mutta wr:ää voisin halailla koko päivän :P :P Vaihtamalla tosin ei parane sen minäki tiedän, ei niitä pyöriä kannata myydä jos on vikaa, tulee vielä vaan paskempi romu tilalle. Ja eipä se kyllä mikään ihme olekkaan että ne sm:t on niin romuja vaikka myynti-ilmoituksessa muuta luvataan, eihän tuo sunkaa kaveri myynti-ilmossa kerro että on leikannut 3 kertaa koneremontin jälkeen :lol:

Ps mun vanhan hussen ekalla männällä ajettiin 16tkm, ja toisella 10tkm, ;)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.7.2013 2:19

Näin aluksi sanon että mulla on ollut kevari ja kortti nyt vuoden eli en siis ensimmäistä pyörää ole ostamassa.
Mutta mikähän pyörä sopisi minulle näiden tietojen perusteella?

Koulumatkat tulevat olemaan 20km yhteen suuntaan.
Haluisin mieluiten 4T koska äänet ja kulutus.
Huoltovapaa, mutta kuka nyt ei sitä haluisi.
Pitäisi olla mahdollista ajaa pitempääkin matkaa ja huiput +-120
Mieluiten supermoto, mutta kyykytkin käy.

Pyörät mitkä ei käy: Rieju,Yamaha WR tai XT,CBR.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.7.2013 9:52

Ekana tulee mieleen nelari husse, betan nestejäähynelari, nelari fanticci ja hm nelari.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.7.2013 10:05

Jos noi koulumatkat on motaria 120 km/h, niin itse ottaisin kyykyn vaikka kuinka tekis smotoa mieli.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.7.2013 10:11

Ite en kyllä kyykkyä ottas, vaikka joutuskin motaria vetämään kouluun, koska voihan siellä motarilla ajella vaikka 105-110kmh mitä nyt suht mukavasti pystyy vielä motolla ajamaan ja mulle ei vaan kyykky natsaa yhtään. Toki jos yhtään tykkää kyykystä, niin parempihan se tohon on.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.7.2013 12:27

Miites semmonen välimallinpyörä esim KTM Duke? Käsittääkseni kohtalaisen hyvä matka-ajoon ja huiputkin taitaa hipoo sitä 120