Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 14:13

Tosiaan jos nelarin kannalle päädyt, niin Husq vois olla hyvä kun kevyt ja nätti.

Ja tosiaan, kaasukädestä riippuen kakstahit vie 6-10l. Huolloista sen verran, että kyllä katulaiskojen 2-tahtien välit on vielä suht pitkiä, ja 2t huollot on helppo tehdä itse.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 14:46

Joku kyseli budjettia, niin se on alle 4000 euroa, ja joku ehdotteli fanticia, niin se taitaa mennä liikaa ylitte (?). Koko työpäivän mietiskelin ja pohdiskelin kumman laittaa, 2t vaiko 4t, ja taidan pistää 2-tahti Hussen ku niitä tuolla budjetilla saa. Ja jos kulutus on jotain 6 litrasta ylöspäin, mutta jää alle 10l, niin ei se vielä liian paha ole. Mukavempi ajella pikkasen tehokkaammalla. ;) Ja onnistuu tuo 2-tahin huolto kotona.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 15:11

Sillä hinnalla saa jo parhaimman ja huippukuntoisimman dt:n ku on.
Suosittelen. Jätät sillä sitte massahusseja ;)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 15:16

Haha... joo katteiden kuntoko tuo lisätehoa? DT nyt on selvästi laiskoin noista katulaiskoista :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 15:21

Kyllä mä ny 2T kevariksi mielummin otan sen merkkisen ja näkösen kun ite tykkään. Jos joku DT voittaa niukasti hussen niin mitä väliä? Mun WR häviää viivoissa jokaikiselle kevarille ja silti tykkään ajaa tuolla eikä haittaa ollenkaan :roll:

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 15:54

Välil ihan hämmästelen täällä ihmisten ajattelun tasoa.
Mitä osaa ei ymmärretä..
3000-4000e budjetilla saa paremman kuntoisen Dt:n kuin Hussen.
Mut nii mitä välii katteil? Osta se vuoden 1960 Bsa ihan yhtä kiva se on. Ja mitä välii katteil ja ulkonäöäl ja kunnol? Ei mittää ilmesest.
Myydään kaikki tääl mototis yli tonnin kevarit pois ja ostetaa rotta detsei, kmxiä ja tessuja ku ei millään kunnol oo välii.

ja jos kerran Dt on laiskin katulaiskoista ni viiään juveen detsi ja sitten jonkun tt-husse penkkiin ni kahtotaan. En kyl täälpäi kertaakaa jääny mun ns. normi tt-detsil husseil. Ainoostaa niil misä oli deppi, mut tyhjävakioputki tai sellane vääntöputki ni tasois mentii.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 16:18

Ei voi ihan juveen detsiä tähän vetää kun miettii mitä kaikkea sille on tehty :lol: Perus tt:nä husse kulkee vähän paremmin kun detsi, mutta kauheen suurta eroa tuskin on..

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 17:08

Clutch kirjoitti:ja jos kerran Dt on laiskin katulaiskoista ni viiään juveen detsi ja sitten jonkun tt-husse penkkiin ni kahtotaan. En kyl täälpäi kertaakaa jääny mun ns. normi tt-detsil husseil. Ainoostaa niil misä oli deppi, mut tyhjävakioputki tai sellane vääntöputki ni tasois mentii.

Nii tai miksei viedä juveen detsi ja k1mmon ex husse kellä se sitten nykyään lieneeki? Kahtotaan sitte..

Mitä toi sit tarkotti toi sun "jätät sillä sitte massahusseja?" Voivoi kun se ei jätä :lol:

Välil ihan hämmästelen täällä ihmisten ajattelun tasoa. nolo

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 17:18

Se k1mmon husse ois kyllä kova peli, unelma piikki suorastaan :lol:

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 17:23

jonipa kirjoitti:Moro! Kevari kortti lähenee, ja mietin tässä, minkä sitä laittaisi. Mieli tekisi laittaa 2-tahti, koska tehokkaampi ja mukavampi ajella, mutta tykkää ryystää bensaa turhan paljo ja huoltoja paljon enempi, kuin 4-tahdissa. Nytten vaihtoehtoina on Yamaha wr 125x ja Husselta SM. Kotarit ja Temmit on sen verta hintavia, ettei niihin ole rahaa. Wr kuluttaa sen 3,5-4 litraa sataselle (?) mutta minkä verran tuommonen tt-husse kuluttaa? Husqvarna miellyttäs myös omaa silmää enemmän. Hussen jos laittaisi, niin 2006 taisi olla "paras malli" , koska ei pitäisi olla sähköjen kanssa ongelmia? Paljoko kerkeää kertyä tunteja ennen, kuin mäntää Hussesta pitää vaihtaa? Pyttyä hoonauttaa, yms muita huoltoja tehdä? Öljyjä tietty pitää vaihtaa ja putsaria pestä. Yamahassa pitää taasen venttiilejä säätää? Kuin pitkään ajaa säätämisen jälkeen? Husseja saisi myös halvemmalla. Tässä pikkuhiljaa pitäisi päättää, kumman sitä hommaisi. :)

kannattaa apriliaakin huomioida ;)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 17:25

Niimpä meinaan 3000-4000e haarukkaan saa jo tosi hyväkuntosen mx:n jossa vähintäänkin saman verron tehoa kun hussessa.
OziBo_ kirjoitti:
Clutch kirjoitti:ja jos kerran Dt on laiskin katulaiskoista ni viiään juveen detsi ja sitten jonkun tt-husse penkkiin ni kahtotaan. En kyl täälpäi kertaakaa jääny mun ns. normi tt-detsil husseil. Ainoostaa niil misä oli deppi, mut tyhjävakioputki tai sellane vääntöputki ni tasois mentii.

Nii tai miksei viedä juveen detsi ja k1mmon ex husse kellä se sitten nykyään lieneeki? Kahtotaan sitte..

Mitä toi sit tarkotti toi sun "jätät sillä sitte massahusseja?" Voivoi kun se ei jätä :lol:

Välil ihan hämmästelen täällä ihmisten ajattelun tasoa. nolo

Ja mikä se siellä tallista kurkkaakaan?

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 17:30

Eikös se k1mmon ollu WR? Taino mistä määtiedän :D . Mut ei DT:tä kannata jättää ostamatta tehojen takia. Iskee dteesee ne muutaman kympin boyesen läpät ni häviää vain parilla hepalla.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 17:31

Kolmetoista kirjoitti:Kyllä mä ny 2T kevariksi mielummin otan sen merkkisen ja näkösen kun ite tykkään. Jos joku DT voittaa niukasti hussen niin mitä väliä? Mun WR häviää viivoissa jokaikiselle kevarille ja silti tykkään ajaa tuolla eikä haittaa ollenkaan :roll:

Nyt on kyllä täyttä asiapuhetta! 8) Ei kannata missään nimessä tehdä ostopäätöstä joidenkin viivojen mahdollisen voittamisen toivossa.

Dt:n ja hussen väliltä valinta oli mulle ainakin naurettavan helppo. Nopeasti selviää kumpi on itelle parempi, kun käy koeistumassa ja ehkä peräti ajamassa molempia.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 17:52

4000 eurolla saa jo alle 10k ajettuja husseja. Tosi harvassa on ne detsit joilla on ajettu alle sen. Vieläpä vaijerimittari joten älyttömän helppo pyörittää taaksepäin.

Clutch kirjoitti:ja jos kerran Dt on laiskin katulaiskoista ni viiään juveen detsi ja sitten jonkun tt-husse penkkiin ni kahtotaan. En kyl täälpäi kertaakaa jääny mun ns. normi tt-detsil husseil. Ainoostaa niil misä oli deppi, mut tyhjävakioputki tai sellane vääntöputki ni tasois mentii.


Perus tt-husse vie kevyesti viritetyn dt:n helposti. Kokeiltu on!

PS: lattaisin facepalm kuvan ellei olisi kiellettyä

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

3.7.2012 18:09

Riippuu aika paljo viriasteesta, toi kymefighterin tezarin kone oikeilla osilla tai juvee:n viilattu pata+ kamat ni varmana jää tt husq tehoissa. Se on sit kuskista kii kumpi liikahtaa viivalta äkäsemmi. Ja väitän että osaava kaveri saa detsin pyttyyn vaikka kopioitua kotarin kanavat jos siltä tuntuu.

Mutta vähän tyhmää ajatella tyyliin "jos viritän mun vehkeen tappiin niin jätän sun vakion" :lol: Kyllä, detsi on laiskempi, jättää hyvin piristettynä tt hussen, mutta viritetty husse on sit kisaenska- tasoa.

Johanin 250 "piikki" dt varmana vie sitten 144 husseakin, ainakin veikkasin, mutta mitä sitten.

Se hyvä puoli näissä pyörissä on että saa viritettyä haluamalleen tasolle, jos tykkää vaan ajaa, eikä laittaa niin tt on ihan hyvä, jos teho ja ropaamine kiinnostaa ni kummastaki saa aika kireän vehkeen, hussesta ihan bolttiksena ja detsistä työstöhommilla.