Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.4.2013 0:41

Mäxissä kannattaa pitää sitten mielessä se, että vakiomittarin voi nollata millon tykkää :D Eli mäxää ostaessa ostasin lähiaikoina rempatun ;)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.4.2013 0:46

Joo tottakai, tietysti kuitit konerempasta löydyttävä ja näin :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.4.2013 9:18

SX:ää harkittin ittekkin, päädyin kumminkin DT:seen koska remppavälit ja kulutus pienempää ja todella luotettava kakstahtiseksi. Kahdella hussella oon viimeaikoina ajanu (sm ja wr) enkä kyllä tykänny läheskään niin paljon kuin DT:stä. Tehoa on Yamahassa vähemmän kuin esim. Hussessa ja SX:ssä mutta onko tuo oikeesti joku peruste olla ostamatta DT:tä? Lähteen kyllä helvetisti paremmin kuin nuo Minarellikoneiset nelarit, sellaisella kun oon päästelly jo 11tkm viimekesänä. Hussetopiccia selaillessani joka toinen kysymys on tyyliin "missä on vika kun.." ja kahdelta kaverilta on tänäkeväänä husse leiponu, n. 700 euron remppa molemmilla edessä. Suosittelen kokeilemaan kaikkia vehkeitä jos vaan mahdollista, ilman sitä on turha ilmaista mielipidettä täällä. Husse on varmasti hyvinpidettynä mahtava peli, mutta DT:n männällä ajaa n. 5-6tkm pitempään, alakertarempalla 40tkm helposti (husse 20-25tkm), kulutus on DT:ssä pienempi, ajoasento ja ulkonäkö on todellakin omaan mieleen, siksi ostin sellaisen.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.4.2013 9:58

Ei toi parin hepan tehoero haittaa tietenkään mitään, tottakai pitää käydä koittamassa jos sattuu joku hyvä smotodetsi halvalla jostain läheltä löytymään.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.4.2013 11:59

Tosiaan hussen remppavälit taitaa olla tiheimmät katulaiskoista, supermotocenterissä joskus käydessäni sanoivat, että kiertokanki on yleensä jo 20tkm ajettuna vainaa :lol: Ja noi hussen koneet tuntuu välillä tekevän ihan omiaan, esim. mulla oli lähes täydellisissä säädöissä, ajotyyli oikea 2tahtiselle ja jäähytys ym. kunnossa. Silti vaan päätti leipasta :D Noissa husseissa tuntuu olevan todella paljon ns. maanantai yksilöitä, mutta toki myös hyviä löytyy paljon. Ostaessa on vaan vaikea sanoa mikä on maanatai yksilö, mulla esimerkiksi oli kampuran laakereissa joku valmistusvika, koska hajosivat edellisellä omistajalla jo alle 10tkm ajettuna.. Nyt pitäs onneksi olla täydessä tikissä, kun koneesee melkee kaikki kuluva uusittu, niin uskaltaa myydä pois..
E: ja jos tarkemmat tiedot kiinnostaa, niin voit multa kysellä katulaiskoista vaikka yv:llä kun olen mäxän, hussen ja detsin omistanut niin niistä on aika hyvin tietoa ;)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

19.4.2013 19:32

Olisiko 2009 jammun xt 125 hyvä ostos? Ajettu 10tkm ja hinta alle 2000€

Kävin pyörää katselemassa ja oli ihan hyvänoloinen peli, ei vikoja eli kaikki pelitti ja ihan kohtuullisen hyvässä kunnossa lukuunottamatta pieniä naarmuja katteissa. (jotka olen itse hyväksynyt)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

19.4.2013 20:01

No rehellisesti sanottuna muuten varmaan ok, mutta mihkään se ei kulje ja aina on tien tukkona jos maantielle eksyy.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

19.4.2013 20:08

Jep, ennemmin cebaria alle. Ei tosin käy jos smotoa tohtii.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

19.4.2013 20:29

Nuo XT:t on ilmajäähykoneella eli sama kuin vanhemmissa 125 Derbeissä. Huiput ei varmaan oo ees 105 mutta luotettavia pelejä ymmärtääkseni.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

19.4.2013 21:16

Iha mukava vehje kuitenkin jos vaan kaupungissa ajelet, vääntää mukavasti alhaalta ja muutenki helppokäyttönen. Jos teho ei oo kriteeri niin osta pois.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

20.4.2013 0:14

Prätkä jätkä kirjoitti: aina on tien tukkona jos maantielle eksyy.


Jaa että eikö nää sun mielestä ees 80 kulje? kait 80 alueet on maantietä :nörtti: :) Tänäänki näytti autot tulevan perä eellä vastaan, ei ainakaan 80 km/h alueella vielä tien tukkona oo :roll: Motarillaki ajo helppoo kuha vaa löytää rekan minkä imussa painaa menemään :lol:

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

20.4.2013 15:28

Laitetaas vähäsen faktoja kehiin, kun kyseisen pelin omistan. Eli hyvin pärjäät 80 kympin alueella xt:n kanssa, ite käväsin ajelemassa viikolla ja iskä tuli autolla perässä, gepsin mukaan yamahalla ajoin 80 alueella ,90-95 lievähköön myötä tuuleen. Jos nyt ihan hirvee vastatuuli on niin alkaahan toi xt hiukan himmaamaan. Muuten on kyllä helvetin kestävä ja kaikinpuolin hyvä pyörä. Viime kesänä ajoin Helsingistä Saloon yamahalla vanhaa ykköstietä, ja huiput kieppui kokomatkan siinä 95 km/h molemminpuolin, tosin oli tuuleton päivä. Ei se xt oo niin laiska mitä kaikki aina saarnaa täällä. Ja yleensä näit nelareita verrataan johoki ktm,husse jne... Toki onhan niitä tehokkaampiakin nelarikevareita. :D
Lisätääs vielä sen verran, kun kävin vaihtaa takarenkaan viikolla, niin asentaja kehuskeli että xt on varmempi toimisempi mitä nää nestejäähy nelarit. Sanos et ne alkaa syömää öljyä jonka takia sitten hajoaa... Tiiä sitte että puhuko totta. :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

20.4.2013 17:00

Andis kirjoitti:
Prätkä jätkä kirjoitti: aina on tien tukkona jos maantielle eksyy.


Jaa että eikö nää sun mielestä ees 80 kulje? kait 80 alueet on maantietä :nörtti: :) Tänäänki näytti autot tulevan perä eellä vastaan, ei ainakaan 80 km/h alueella vielä tien tukkona oo :roll: Motarillaki ajo helppoo kuha vaa löytää rekan minkä imussa painaa menemään :lol:


No mulla ei kevarin hankinta niin vauhista oo kii, kuhan mopoo paremmin kulkee. Vespalla (mopo) tänään ajelin ja tuli maantiellä autot perä eellä vastaan.. :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

20.4.2013 17:02

aksim97 kirjoitti:
Andis kirjoitti:
Prätkä jätkä kirjoitti: aina on tien tukkona jos maantielle eksyy.


Jaa että eikö nää sun mielestä ees 80 kulje? kait 80 alueet on maantietä :nörtti: :) Tänäänki näytti autot tulevan perä eellä vastaan, ei ainakaan 80 km/h alueella vielä tien tukkona oo :roll: Motarillaki ajo helppoo kuha vaa löytää rekan minkä imussa painaa menemään :lol:


No mulla ei kevarin hankinta niin vauhista oo kii, kuhan mopoo paremmin kulkee. Vespalla (mopo) tänään ajelin ja tuli maantiellä autot perä eellä vastaan.. :D


Ja liikkeen mies sano, että tää kone on pohjimmiltaan sama kuin yamaha käytti jo 80-luvulla että jos öljyjä vaihtaa niin kyseessä ikiliikkuja :D No uskoo ken tahtoo..

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

20.4.2013 18:47

Oletko aksim lukenut foorumin säännöt? Jos olet niin tekisi luultavasti hyvää kerrata vähän näitä viestin muokkaaminen ja lainaaminen -juttuja.

Onhan tuo XT varmasti luotettavampi ja pitkäikäisempi kun vertaa näitä uusia Minarellikoneisia Yammuja, jotka alkaa syödä öljyä joskus jo 15tkm kohdalla. Mulla on 95% ajeluista kaupungissa ja taajama-alueella, niin kyllä mä mielummin ostaisin XT:n tai Derbin ilmajäähynelarin, kuin esim. vanhanmallin CBR:n, CBF:n tai kevariskootterin :)