Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 13:13

En oikein älyä miksi korkeampi pyörä olisi parempi ajettava pidemmälle? Koska rungon mittasuhteethan sen tekee miltä pyörä tuntuu eripituiselle eikä maavara. Ja itse ainakin kun ajeli smotoilla ja sitten välillä tuli ajettua siirtymiä enskoilla rossiradalle, niin tuli siinä ajon aikana mietittyä että ei ikinä enskoja kadulle. Ihan hirveet smotojen jälkeen. Varsinkin kun smotoillakin pääsee yllättävän hyvin perus metsässä ajamaan, kuhan jättää ne pehmeimmät hiekat ja mutalammikot kokeilematta. Ja mihin ihmeen töyssyihin ne motot ottaa??

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 13:46

.
Viimeksi muokannut No1 päivämäärä 3.4.2013 14:36, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 18:18

Faija tossa sano, että saattais saada tollasen kotari duken aika hyvään hintaan, mites se? Itse tykkään ulkonäöstä muuten, mutta maski ainaki pitäis vaihtaa koska tekee mun makuun pyörästä aika paljo rumemman. Ei tosin mitään ideaa saako tohon edes hommattua jotain sopivaa? Onko ne kuviot esim, missä lukee duke muuten tarroja? :D Ei kuvista meinaa erottaa onko tarroja vai ihan maalattu tankkiin. Niistäkään en pidä. Muuten pyörä on erittäin hieno.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 18:45

Duke on ihan jees pyörä, ja powerpartsina saa hienomman maskin, mallimerkinnät katteissa on kaikki tarroja et senkun repii pois vaan.

Kulkee semmosen 115 ja satasta pääsee vielä aika kevyesti, bensankulutus pieni ja huoltoväli 5tkm, ja metässäkin pääsee sen mitä renkaat antaa myöden jos kestää kuunnella pohjapanssarin kolinaa ja maavara tietysti kasvaa jos sen viskaa mäkeen.

Eli aika hyvä yleispyörä kun pääsee mukavasti kaupungilla ja maantiellä, ja metässäkin suhtkoht hyvin jos uskaltaa vaan ajaa.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 19:26

Kyllä mäkin voin Dukea suositella, ite tykkään ulkonäöstä pienten muutosten jälkeen. Vakio kilventelinehän on aivan hirveä, joten se ensimmäisenä vaihtoon/muokattavaksi.
Maskin vaihto itelläki käyny mielessä mutta saapa nähdä mitä tuolle keksii.
Myös tarrasarjoja on saatavilla, ite varmaan laitan tuon Racelinen ens kesällä kiinni 8)


Hyvin on toiminut omani, mittarissa kohta 15 000 ja nyt iski pikkuvika joka menee takuuseen toki. Vähällä bensalla menee ja kulkee nelariks ihan hyvin :)

Tietysti, oma pyörä paras pyörä :lol:

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 19:29

Saa kyllä hirveän paskamyrskyn aikaan kun kertoo omista kokemuksista ja mielipiteistä. Itse kokeillut smotoa ja enskaa, ja enskasta pidin enemmän. Smoto ihmiset taas saattavat olla eri mieltä. Jatkot yv.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 19:59

Kaverin puolesta kyselen, tässä kriteerit:
Enska/smoto, 4-tahti, max hinta 3000e, huiput väh. 100 :D

Mitä suosittelette.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 20:03

Säästää lisää rahaa :lol:

No ei vaineskaan, pahat kriteerit vaan kun taitaa yamaha wr:tkin olla kalliimpia.

E: Näkyy jo wr, löytyvän jote semmonen mahollisimman vähän ajettuna taikka joku muu nestejäähy peli, ilmajäähyt on syytä jättää suosiolla kauppaan kun ne kulkee vaan sen 80-90.
Viimeksi muokannut Prätkä jätkä päivämäärä 2.4.2013 20:27, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 20:17

Saahan noita enska wr:iä jo 2500e pintaan ja välillä smotojakin tohon 3000e haarukkaan. Sitten muita mitä tohon haarukkaan löytyy on ainakin rieju marathon ja derbi drd 125, välillä saatta 4t husseakin löytyä tohon hintaan(nytkin yks myynnissä 2800e nettimotossa).

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 20:24

Pittää nyt kysellä muitten mielipiteitähi, ku välillä omiin luota :lol:
Viisas ostos 2600e hintaan?
http://www.nettimoto.com/husqvarna/wre/1359325

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 20:24

saape kirjoitti:Faija tossa sano, että saattais saada tollasen kotari duken aika hyvään hintaan, mites se?

Mä tuossa ylempänä kerroinkin Duken olevan yks hyvä vaihtoehto. Kun se tuli markkinoille niin täältä paikallinen jälleenmyyjä kertoi että kaikki menee mitä tulee eli oli todella haluttu. Tuollanen ikäänkuin smoton ja kyykyn yhdistelmä, ei läheskään niin makaava ajoasento kuin esim YZF-R:ssä. Pyörän ulkonäkö kyllä jakaa mielipiteitä, omaan silmään kyllä vähän laiteltuna todella komea laite. Powerpartseihin saa muistaakseni sen vajaan tonnin menemään jos ei ylikkin, jos kaiken mahdollisen tilpehöörin haluaa :D Aika hyvään hintaan noita vähänajettuja Dukeja saa nettimotosta ja uskoisin että kone on kestävämpi kuin mm. YZF-R:ssä oleva Minarelli.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 20:27

Vaikuttaa ihan järkevältä, jos rempoista löytyy kuitit että on todellakin tehty ;)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 20:33

Oon kysyny näitä kysymyksiä aikasemmin, mutta päätin nyt kysyä uudestaan ko pyörän osto alkaa olla pikku hiljaa todellisuutta.

Oon siin päätyny 4t smotoon. 3 merkkii johon oon tykästyny on Fantic, Husqvarna ja Beta, joista ehkä eniten oon just Fanticcia ja Hussea katellu ja haluisin nyt viel ihmisten mielipiteitä.

Onko Fantic sen arvonen? Se maksaa aika suolasesti. Omaan silmään se on nätti, kivat äänet ja sit tietenki tää hipster plussa ettei tuu kadul vastaa. Harvinaisuus sit taas on miinuksena et miten nää varaosat? Kuluuko varaosia? Ja meneekö niissä sitten oikeesti kauan tilata sieltä maahantuojalta (ko tietääkseni niitä on vaa yks?). Ko ei ois siit kiva, jos joku osa hajoo ja sit sitä pitäis venaa koko kesä. Toine miinus on kans et ei oikee käytettyy fanticcii löydy, eikä uuteen kyl oikee rahat riitä.

Husse sit taas on kans ihan nätti, varaosia löytyis enemmä. Tietääkseni kulkee ehkä hitusen vähemmän ko fantic ja beta? Eikä ois myöskään niin hintava. Ja mikä ero on näiden eri husse mallien kanssa? Eikös niitä ollu SM, SMS, SMR ja TE?

Betaa en oo pahemmin tutkinu, niitä on jonku verra myynnissä mitä nettimotost katellu. Se on kans ihan nätti ja harvinaisuus plussana. Entäs mites sen varaosa tilanne jne?

Ja missä kilometrimäärässä alkaa olee huoltoja edessä? Et kuinka paljon ajettuja kannattaa kattella?

Arvostan näkemyksiänne, luen niitä mielellään. Jos ei satu tekemistä oleen niin voitte myös hyviä _käytettyjä_ valio yksilöitä näyttää kustakin vaihtoehdosta (Etelä-Suomi, Varsinais-Suomessa asustelen, Uusimaa ja Kanta-hämekin ehkä luonnistuu)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 20:48

Kyllähän noista husse vie selvästi varaosien saatavuudessa ja niiden hinnoissa voiton. Fanticista en osaa sanoa, mutta jossain ee-speedin ilmotuksessa nettimotossa luki, että aikovat parantaa varaosien saatavuutta ja koittaa pitää niitä mahollisimman paljon hyllyssä. Jos oikeesti et ole joku über supermoto/enska kuski, niin tuskin saat fanticista sen enempää irti kuin betasta tai hussestakaan, ei niissä niin suuria eroja ole. Noihin varaosiin palatakseni, vertaappa tätä: betan takaratas~100e ja hussen katesarja ~120e. Eiköm kuulostakkin törkeeltä? Kyllä noista mun mielestä husse kannattaa ottaa ihan vaan jo noiden varaosien hintojen/saatavuuden takia. Ja noista malleista SMS ja SM on 2tahtisia, SMR on 4t smoto(aikasempi nimi sms4, joten voi löytyä nettimoton sms/sm puoleltakin) ja TE on enskamalli nelarista.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

2.4.2013 20:49

Millaisella budjetilla oot pärrää kattelemassa? Sama konehan noissa on kaikissa eli vähän ajettuina aika varmatoimisia :)