Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

16.3.2013 2:43

Zeipii. kirjoitti:Sanokaapas minkä kevarin sitä ostaas, kun vaatimuksina on vaa että 4-tahti ja kyykky.. :)

Yamahan YZF-R ja Aprilia RS4 oon ehkä tähän asti kattellu enite, mutta kumpi olis ylipäätänsä laadukkaampi ja parempi vaihtoehto noista? (Ja kyllähä seki kiinnostaa että onko molemmis se täydet 11kW ettei aiva jalkoohin jää..)

Olisko mitää muita suht järkevä näkösiä ja hyviä kyykkyjä muutaku noi?

Niin ja uutta oon ostamassa :)


Honda CBR 125 2012 -> ? Honda olis aina Honda, hinta taitaa olla jotakuinkin 4.5k, lieneekö kilpailukykyinen näihin kahteen verraten. Tehoa tosin luvataan 9.8kW.

E: Ainakin Yamaha näyttäisi olevan kalliimpi.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

16.3.2013 14:28

Uudet RS4 apriliat on näköjään siinä 5000e halvimmillaan, joten noin pienellä hintaerolla en kyllä lähtis hondaa miettimään, koska apriliassa on parempi alusta, enemmän tehoa ja ulkonäkökin ainakin mun silmään parempi. YZF-R näköjään samoissa hinnoissa, mutta alusta ei siinä taas ole enää ihan samaa tasoa ja merkki maksaa liikaa keulilla. Minun mielipiteeni tuohon olis RS4.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

16.3.2013 14:35

Siellä oli ainaki eilen vielä pari tonnia ajettu Aprilia todella halvalla, en jaksa kännykällä ettiä onko vielä. Mun silmään kyllä parhaimman näkönen näistä uusista kyykyistä eikä tuu heti kylillä samanlaista vastaan toisin kuin YZF-R:ää.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

16.3.2013 22:21

Tohon CBR:n tehoihin vaan sen verran, että ei se ainakaan YZF-R:lle jää ollenkaan, vaikka tehoo luvataankin vaan 9,8 kW. En itse ole ikinä jääny nelitahtien jalkoihin, vaikka painoa onkin enemmän kuin monella. :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.3.2013 16:44

Oisko mielipiteitä; Yamaha WR vai Husqvarna SMS4/SMR125? Aikalailla samanlaiset pyörät ymmärtääkseni kyseessä, mut onko jotain mikä erottaa toisen paremmaks?

Kiitos!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.3.2013 16:50

Hussessa parempi alusta(jarrut, jousitus) ja husse on parikymmentä kiloa kevyempi. Ei oikeastaan muuten hirveempiä eroja, sama konehan noissa on jne. Itse ostaisin hussen, koska mielestäni parempi vastine rahoille.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.3.2013 17:59

Oma mielipide on husse. Samat perustelut kuin Rajiksella + mielestäni paljon hienompi.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

17.3.2013 22:55

Hussessa on kaasari ja WR:ssä ruisku. WR:än katteet maksaa aivan hunajaa, Husseenhan käy samat katteet mitä 2T malleihin eikä maksakkaan montaa sataa koko sarja, mitä nyt WR:ään taitaa olla lähemmäs tonnin :roll: Osta se kumpi enemmän miellyttää, molemmat on kyllä ollu muutamia vuosia myydyimpien moottoripyörien listalla ;)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.3.2013 16:47

hussen smr, riejun marathon vai hm deparage. käytettynä ostaisin ja smr 10tkm ajettu maksais 4000e, 5500 ajettu marathon 3000e ja tkm ajettu hm deparage competion 4500e.
Mieluiten ton 3k rieju, mut kannattaako maksaa si lisää 1000e-1500e et sais hussen tai hm.
kaikki siis nelareita ja tos linkit HM http://www.nettimoto.com/hm/crm/1461814
Husse http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/1463175 ja rieju http://www.nettimoto.com/rieju/marathon/1446728. veikkaan et tehokkain ja kevyin on rieju

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.3.2013 17:08

Taitaa itseasiassa rieju olla noista painavin. Kyseisistä vaihtoehdoista kyllä tehokkain kun toiset on ihan vakiokuoseissa. Itse en riejua kummemmin jostain jos toisesta syystä arvosta niin maksaisin kyllä vähän enemmän vaikka nyt hm:stä.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.3.2013 17:28

Kyllä se rieju on ainakin hussea kevyeempi. Ei siksi että siinä olisi käytetty huippu materiaaleja, vaan koska se on identtinen MRT 50 pro (vai mikä se malli oli) kanssa. Ja yhden Riejun omistaneena sanon että kannattaa ehkä kumminkin sijoittaa se ylimääräinen tonni.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.3.2013 17:31

Noissahan on sama kone, mutta Rieju Marathon ei kyllä oo munkaan mieleen yhtään.. Muistuttaa aivan Rieju MRT:tä ja kaikelaista niistä kyllä kuullu. Täällä kylällä oli yks ja sekin paloi pois :)

Noista ottaisin HM:n jos yhtään budjetti antaa myöden, aika paljon harvinaisempia ja käsittääkseni parempia osia käytetty kuin Hussessa.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.3.2013 17:50

HM painaa vain ~100kg, joten veikkaisin sen olevan ripein noista. Tosin erot on aika pieniä ja riippuu kuskista paljon. Täälläkin ollaan HM:än kannalla, tuo marathoni on sama vehje kuin rieju mrt:n pro malli, eli jarrut ym on ns. mopotasoa. Kun taas hussesta löytyy bremboa edestä jne. Rieju on muutenkin mopomaisen oloinen ja kokoinen.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.3.2013 20:18

Näitten vastauksien perusteella karsiutui kyllä toi rieju pois, no onko si mitään muita hyviä 4t kemmuja?
Ja HM oli 108,5 kg, Husse 117kg ja rieju 121kg.
toi kuulostaa toi HM ihan hyvätö, mutta ostanko uuden vai vaikka tämän http://www.nettimoto.com/hm/crm/1461814 (competition malli, eli säädettävä keula ja takaiskari, 4-mäntäinen etujarru ja hydraulikytkin verratuna derapage rr)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

18.3.2013 20:28

Beta LC 125? Kuulemma pirteämpi kuin useammat muut tällä koneella olevat vehkeet eikä olis ainakaan kovin massa :)