Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

4.3.2013 23:51

No kyllä,vähän unohtukin lisätä,että toi kulutus olis kiva olla jotenki kohtuulline kizapiikissäki jos vaan mahollista :D Kertokaa ny ihmeessä kisapiikkien omistajat että paljonko menee soppaa :) Etenkin jos joku tietäis mitä temmit vie :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

5.3.2013 0:56

_nigge_ kirjoitti:No kyllä,vähän unohtukin lisätä,että toi kulutus olis kiva olla jotenki kohtuulline kizapiikissäki jos vaan mahollista :D Kertokaa ny ihmeessä kisapiikkien omistajat että paljonko menee soppaa :) Etenkin jos joku tietäis mitä temmit vie :D

Mulla meni temmillä 8-12l/100km kaupunkiajossa. Eli sen verran mitä antaa jenkaa sille :)

6l/100km pääsin matka-ajoa hiljalleen. 350km putkeen ja oli kyllä perse kipeenä 8)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

5.3.2013 1:06

Ahaa,taitaapi kaikki noi sitten samanverran viedä samanlaisella ajolla,mutta eihän temmi sitten vie juurikaa enempää kun joku sm husse 35mm kaasarilla :) Mitä oon niitä sun videoita kattellu,nii laulaa se tm vitun nätisti 8)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.3.2013 23:08

Rahoitussyistä taidan katulaiska husseen päätyä ja vaikka korottaa sitä pyttyä+tmx ja vforce ja sellasta. Sellanen tuli tossa mieleen,että pystyykö sillä huvikseen joskus ajeleen crossiakin,kestääkö jousitus jne? Tais tänään gilerasta stefa alkaa vuotaa kun pari kiekkaa ajelin :lol: Ja tulee 98% asfaltille joten wre ei oo vaihtoehto.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.3.2013 23:28

No eihän smotoilla mitään krossia/enskaa ajella.. Siinä vaiheessa kun laitat katulaiskaan mainitsemasi virit niin eipä se hirveemmin enää weeraa halvempi ole, jos on ollenkaan :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.3.2013 23:36

Osaako joku sanoa eroaako esim. 2007 DT125x:n ja 2007 HVA SM:n vakuutuksen hinnat paljonkin toisistaan? Pitäis joku vajaatahtinen öljypoltin hommata WR:n tilalle kevääksi. DT tällähetkellä vahvin vaihtoehto, Husqvarnaa en oo harkittemas vaan vertailun vuoksi kysyn. :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

9.3.2013 2:42

Mulla dt:ssä osakaskolla jotain reilu 400 vuos ja hussessa vastaava vakuutus vajaa 500. Kalliimpien yhtiöiden vakuutuksissa voi hintaerot olla suurempia.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

12.3.2013 22:07

Sanokaapas minkä kevarin sitä ostaas, kun vaatimuksina on vaa että 4-tahti ja kyykky.. :)

Yamahan YZF-R ja Aprilia RS4 oon ehkä tähän asti kattellu enite, mutta kumpi olis ylipäätänsä laadukkaampi ja parempi vaihtoehto noista? (Ja kyllähä seki kiinnostaa että onko molemmis se täydet 11kW ettei aiva jalkoohin jää..)

Olisko mitää muita suht järkevä näkösiä ja hyviä kyykkyjä muutaku noi?

Niin ja uutta oon ostamassa :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

12.3.2013 22:12

Tuossa vähän yli 5000 euron budjetissa? Mulla YZF-R:stä on vähän ajokokemusta, uudesta Apriliasta ei. Aprilia kyllä vaikuttaa mielenkiintoiselta laitteelta ja ostaisin kyllä sen jos pitäisi uusi kyykky 4T valita. Yzäriin saa monenlaista putkistoa jne, Apriliaan ei taida Suomesta (ainakaan vielä) saada oikein mitään tuollaista tilpehööriä. Onkos tuossa Apriliassa muuten sama Minarelli kuin YZF-R:ssä?
Viimeksi muokannut Kolmetoista päivämäärä 12.3.2013 22:13, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

12.3.2013 22:12

Jos on :
* 4-tahti
* kyykky
Niin ainoa oikea valinta jolla ei munat surkastu on Aprilia RS4, joka myös on täydet 11kw.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

12.3.2013 22:35

Ja apriliassa on se derbin nestejäähykone, aika samanlainen kapistus minarellin kanssa käytökseltään.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

14.3.2013 16:39

Kemmu kuume tässä ois ollu jo pari kuukautta ja olen miettinyt jos tommosen aprilia sx 125 laittais :) Hinta siinä 2000€-3000€. Yamaha ei oikeen houkuta, 2-tahti se sais kyl olla ku tuota tehoo haen eikä tuo bensa ny nii kallista viel ole :),mutta kyllä se 4-tahti menee kans jos vaan hinta on kohillaa ja neste kone. Onkos tommosessa apikassa paljonki tehoa? Voiko ajaa millää mitää matka ajoa? 200-400km päivään? Laittakaa yv:llä viestii jos apikka myynnissä tohon hinta haarukkaan :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

14.3.2013 17:02

Onhan Yamahalta DT, sitten on HVA SM, GG Halley jne. Itse olen kans vaihtamassa kakstahtiin ja DT:tä harkinnu, vielä kun sais vanhan pärrän myytyä :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

15.3.2013 14:42

--50cc-- kirjoitti:Kemmu kuume tässä ois ollu jo pari kuukautta ja olen miettinyt jos tommosen aprilia sx 125 laittais :) Hinta siinä 2000€-3000€. Yamaha ei oikeen houkuta, 2-tahti se sais kyl olla ku tuota tehoo haen eikä tuo bensa ny nii kallista viel ole :),mutta kyllä se 4-tahti menee kans jos vaan hinta on kohillaa ja neste kone. Onkos tommosessa apikassa paljonki tehoa? Voiko ajaa millää mitää matka ajoa? 200-400km päivään? Laittakaa yv:llä viestii jos apikka myynnissä tohon hinta haarukkaan :)

Jos tehoa haet niin miten olisi joku kisapiikki?

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

15.3.2013 17:09

Tolla budjetilla ei hirveesti ole järkeä ostaa kisapiikkiä ja onhan katulaiska paljon huoltovapaampi. Ja kyllähän 2tahilla voi matkaa ajaa siinä missä nelarillakin, muistaa vaan välikaasut ja pitää välillä taukoja. Itse kattelisin mielummin mx:ää, jos ulkonäkö miellyttää silmää koska siinä ei ole noita turhia kaasuasennon tunnistimia yms ja mäxän vakiokaasari on helmpompi säätä kuin tuo uus VHST mikä sx:ästäkin löytyy.