Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.4.2013 15:29

ottopoika kirjoitti:smotoa, ei itellä iske toi wr yhtää, ja painaakin 20kg enemmän kun husse ja 30kg enemmän kun hm

Jos mahtuu budjettiin niin: http://www.nettimoto.com/fantic-motor/c ... 25/1106344 Onhan tommonen ihan pirun kallis mutta joskus löytyy käytettynäkin. Sama minarellin kone kuin Yamahassa, Hussessa, Betassa etc. Ja semmosista osista kasattu että huhhuh 8o

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.4.2013 19:03

Näin aikaisempaan kysymykseeni liittyen, tiedustelin ihan mielenkiinnosta "tuolta-sankarilta-jolta-ei-leimoja-löytynyt" eli siis Tämän pyörän omistajalta
miksei kuiteissa ole leimoja:

Kuiteissa kuulemma on leimat, mutta ei ole muistanut ottaa huoltokirjaa mukaan kummallakaan huoltokerralla, eli saa leimat huoltokirjaan kunhan vaan käy kuittien kanssa huoltoliikkeessä - Tekeekö tämä pärrästä yhtään parempaa ostoehdokasta mielestänne?

Anteeksi jos minusta on kauheasti vaivaa, tahdon vain tehdä parhaan mahdollisen ostoksen (:

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.4.2013 19:48

No sitten tuo voikin olla ihan hyvä ostos, ainakin katsomisen arvoinen. Jos menet katsomaan, niin tarkista ne kuitit. Kannattaa myös pyytää, että hakee huoltokirjaan ne leimat, helpottaa tulevaisuudessa eteenpäin myymistä.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

8.4.2013 20:22

Jep, eli ikinähän et voi olla liian varma ajoneuvon ostossa, ihan hyvä, että kyselet. :)

Ajettu vain 7k, eli ei pahasti. Miksi myynti-ilmoituksessa ei ole kuvia ku yhdeltä sivulta? Anyway, jos ja kun menet katsomaan, niin katso varsinkin nuo vilkut, miten laitettu kiinni, liitokset mallia omatekemät vai ihan järkevät? Miten kilventeline laitettu jne jne jne. Kuitit tarkistat toki ja pyydät ne leimat, kaikesta mitä tehty.

Akku vaihdettu --> miksi? Näin uudessa pyörässä jotenkin outoa, että akku menee? Toki, jos se on "kuoletettu", eli annettu juosta tyhjäksi tavalla tahi toisella.

Sit ihan perus öljyt voit tarkistaa, tsekkaa kulutusosat, kuinka keula joustaa, vuotaako stefat, jarrut toimiiko jne jne. Tuosta saat pyörän pitkäksi aikaa, jos vaan kaikki täsmää.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

9.4.2013 0:03

Ghostly.K kirjoitti:katso varsinkin nuo vilkut, miten laitettu kiinni, liitokset mallia omatekemät vai ihan järkevät? Miten kilventeline laitettu jne jne jne.

Voi jeesus. Ehkä se ostaminen ei kaadu vilkkujen liitoksiin tai kilventelineeseen. Ehkä kannattaa keskittyä vähän oleellisempiin asioihin.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

9.4.2013 0:07

Ei tosiaan ole iso homma tehä niitä liitoksia uudelleen, jos nyt joku on ne päättäny surraamalla tehä? :D

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

9.4.2013 0:16

Ei o vaikeeta tehdä, mutta usein se jo kertoo jotain pyörän pitäjästä jos ne on juosten kustu. Ja jonkun mielestä on mukavaa ettei heti tarvitse alkaa korjata "uutta" pyörää. Niistä on kanssa hyvä huomauttaa ja koittaa vähän tinkiä. ;)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

9.4.2013 7:05

Kyse ei ole siitä, että onko ne liitetty hyvin. Se ei tosiaan ole kun parin minuutin homma. Se vaan antaa lisää yleiskäsitystä tuosta pyörän omistuksesta.

joku joskus sanoi, että huonosti laitetuista vilkuista mikä helvetti sähköjen kanssa syntyy..

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

11.4.2013 19:58

Joonak94 kirjoitti:http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hyosung/gt_125/id31015/ siittä ostakee hyvä ja hieno pyörä! itellä ei enään tarvetta oo ollu yli vuoteen nii äkkiä hakemaa!


Aloitusviesti kirjoitti:Kaikenlainen oman pyörän mainostaminen on tässä viestiketjussa ehdottomasti kielletty!

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

13.4.2013 10:17

Moi!

Oisin ostamassa kevaria tässä ihan lähiaikoina kun on tuo korttikin meneillään kokoajan, ja ollaan mietitty minkälaista ostaisi. 2-tahtinen smoto pitäisi olla ei mitää 4t rutkuttimia. :D Itelle ois varmaankin mieluisin KTM-exc 125, ja juu tiedän kyllä pyörän hyvät ja huonot puolet aikalailla. Toisena vaihtoehtona on ollut toi sm-husse tietenki jonkinlaisilla vireillä, mutta kysynki että eroaako huoltovälit ja kulutus sun muut kotariin paljookaan että onko loppupeleissä yhtää taloudellisesti järkevämpi ostos kun kotari. :roll: Jaja jos joku mieluiten kotarin omistaja voisi kertoa enemmän minkälaista toi kotqan huolto on käytännössä, että paljo menee rahaa jaja varsinki eniten tässä mietityttää se, että jos se leipasee tai muuten hajoaa että tuleeko niin kallis keikka ettei o rahaa just sillo siihe.. :s
Että kysyin myöskin miten voisi ehkästä lhajoamista mahollisimman hyvin että miten pitää huoltaa ja kohdella pyörää? :)

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

13.4.2013 11:00

Juu eli nyt pitäs sit jonku sortin kevari ostaa. Kysyin jo täältä viime syksynä tästä mut sitten tuli esteitä nii ei pystyny enää enne talvee ostaamaan ja sitten ajattelin että talven jälkeen vois ostaa. Nyt on vähä muuttunu noi vaatimuksetkin sit viime syksyn.
Eli varmaan olis mieluiten 4-t koska jos noita 2-t ei oo järkeä pitää a1 tehoissa. En siis aio laittaa tt:ksi. Kun ei oikein innosta ton autokoritn lykkääntyminen vaikka riski olisikin miten pieni tahansa. Muuta ehdonta vaatimusta ei ole paitsi että ei miellellään kyykky mut sekin kelpaa. Koska noi muut 4-t kemmut tuntuu lähtevän turhan kallilla. Saataan kyllä innostua joskus ajamaan noita metsäpolkujakin niin senkin takia ei mielellään kyykkyä.
mutta tossa nyt olis noita mitä oon katellu:

http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1478515
http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf/1468395
http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/1293842 Tämä on kyllä 2-t mutta laitan nyt kuitenkin ja on kyllä tt:kin mutta kuitenkin...
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1180615
http://www.nettimoto.com/yamaha/ybr/1296751 Tästä en nyt ihan varma ole saako tuohon osia mistä ja muutenki.

Eli minkäslaisia noi sitten olis? Mutta lähinnä tuota wr ja cbr oon katellu vaikka cbr onkin kyykky mutku toi hinta sopis kukkarolle paremmin. Mutta olisin kyllä valmis maksamaan enemmänkin tarvitteassa endurosta tai smotosta. Ja muutenki toi wr tuntuis paremmalta.

Vielä tosin pitäs saaha isä suostumaan tuohon kevariin vaikka kortti löytyy jo. Äiti tosin on jo suostunu,

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

13.4.2013 11:30

Jos huolit smoton sijaan enskan ni tämmönen wr vois olla ihan hyvä vaihtoehto kanssa, on nimittäi kilometrejä vähän vähemmän.
http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1401972

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

13.4.2013 13:44

Vois kyllä muuten. Mutta on vähän turhan pitkä matka Imatralta lähteä hakemaan.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

13.4.2013 14:01

Tu0bbIch kirjoitti:Moi!

Oisin ostamassa kevaria tässä ihan lähiaikoina kun on tuo korttikin meneillään kokoajan, ja ollaan mietitty minkälaista ostaisi. 2-tahtinen smoto pitäisi olla ei mitää 4t rutkuttimia. :D Itelle ois varmaankin mieluisin KTM-exc 125, ja juu tiedän kyllä pyörän hyvät ja huonot puolet aikalailla. Toisena vaihtoehtona on ollut toi sm-husse tietenki jonkinlaisilla vireillä, mutta kysynki että eroaako huoltovälit ja kulutus sun muut kotariin paljookaan että onko loppupeleissä yhtää taloudellisesti järkevämpi ostos kun kotari. :roll: Jaja jos joku mieluiten kotarin omistaja voisi kertoa enemmän minkälaista toi kotqan huolto on käytännössä, että paljo menee rahaa jaja varsinki eniten tässä mietityttää se, että jos se leipasee tai muuten hajoaa että tuleeko niin kallis keikka ettei o rahaa just sillo siihe.. :s
Että kysyin myöskin miten voisi ehkästä lhajoamista mahollisimman hyvin että miten pitää huoltaa ja kohdella pyörää? :)

Hussen sm koneet ei todellakaan ole mitään kestäviä, varsinkaa vähän viritettyinä. Itse kun kävin SMC:ltä husseen joskus osia hakemassa, niin siellä sanoivat että alakerta remppa on pakollinen jo 20tkm kohilla, koska kiertokanki ei kuulemma kestä pitempään. Ja vähän piristetty husse tosiaan kuluttaa aikalailla samanverran, kuin kotari. Sinuna ostaisin kotarin, koska A. kotariin saa hyvin tarvikeosaa B. alkuperäsetkään osat ei ole kalliita ja niitä on jälleenmyyjillä yleensä suoraan hyllystä C. Hussen katulaiska koneet ei huoltoväleiltään oikeen vastaa katulaiskaa, koska perusrakenne on sama kuin WR:ssä, eli se on suunniteltu huollettavaksi tiheämmin ja D. kotarista pääsee helpommin eroon, kun myynnin aika koittaa ja jos löytää halvan kotarin sen arvo ei kovin hirveesti parissa vuodessa putoa
Ja sitten niistä huolloista: vaihat laatikkoöljyt säännöllisesti n. 10h välein, käytät kunnollisia öljyjä oikeilla seoksilla ja pidät kaasarin hyvissä säädöissä niin ongelmia harvemmin tulee. Myös on tärkeää vaihtaa mäntä ja tehä muut remontit ajoissa, ettei mitään isompaa hajoa(esim. jos ajelet männällä niin pitkään, että se loppujen lopuksi kilkkaa, on sulla sylinterikin paskana ja uudet maksaa hunajaa(pinnotuskin n.300e). Ja putsari kannattaa myös pestä ja öljytä samalla kun vaihtelee laatikko öljyt ja aina välillä vaihtaa ihan uus. Jos nyt kattelisin pyöriä, niin olisin kyllä pitänyt näppini erossa hussesta ja ostanut suoraan tollasen detsin mikä mulla nyt on.

Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

13.4.2013 20:23

Onko enskalla mite hurja ajella isommilla rajotuksilla jos vertaa samanlaiseen smoto pyörään?