Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...
5.6.2012 16:26
Vanhat viestit:
viewtopic.php?f=12&t=81597Kaikenlainen oman pyörän mainostaminen on tässä viestiketjussa ehdottomasti kielletty!
8.6.2012 14:41
Olis nyt kiikarissa hyvältä näyttävä ja kuullostava pyörä. Yamaha yzf-r125, 2010, ajettu noin 10tkm. Mutta ei ole huoltohistoria merkintöjä. Mutta myyjä kyllä sanoi että kaikki on kunnossa ja huolettu säännöllisesti.
Sanoi vielä että jos ostat niin annan pyörään takuuta, että jos hajoaa lyhyen ajan sisällä niin hän osallistuu kuluihin.
Onko kauhea riski ostaa semmoista pyörää missä ei ole huoltohistoriaa? Ja onko ikinä tullut semmoista vastaan, että noita yamahan mittareita olisi otettu kilometrejä pois tai vaihdettu koko mittaristo jossa on vähemmän kilometrejä?
8.6.2012 14:54
Sinuna en ostaisi, yamahan moottorissa on ilmenny paljon männän hajoamista ja öjyn syöntiä (ensin syö öljyy ja sit menee mäntä) eli jos yamaha on pakko saada, niin katso joku missä on kunnon huoltohistoria kuitteineen tai kuitteja ostetuista osista.
8.6.2012 15:23
Skeidaa, ne on paljon yksilökohtasia.
Jos ootte ikinä lukenut edes esim. 50cc 4-tahti skootterin huoltokirjaa ni sitä huolletaan rankemmin kun kisaenskoja. Ne takuuhuollot on lähes kokonaan rahastusta. 10tkm mennessä ois hyvä korkeintaan tsekata öljysihti, bensansuodatin, ketjut rattaat meibi ja sitte vaihdella öljyt ja jarrupalat - kumminkin kyseessä on 125cc nelari. Jos kaikki toimii kevarissa ni itse ainakin ostaisin huoletta.
8.6.2012 15:25
Niin siinä 20tkm jälkeen.. Ei toi nyt kauhee juttu oo jos sen joutuu ostamaan uuden. Jos pyörä on siistin näköinen (puhdas kone, katteet myös sisäpuolelta jne) ja kulutus osat näyttää hyvältä, niin kyllä sen huomaa että on hyvin pidetty. Kannattaa käydä aina pikku lenkki heittämässä että näkee jotta kaikki pelaa, vaikka sitä parkkipaikkaa ympäri jos ei korttia ole..
^^Toi ei pidä paikkaansa, kovin moni ei nelari skoban ilmanputsaria (ja ketjuja ei ole..) öljyä 5h välein, 10h välein vie öljyjen vaihtoon jne.. 80-100h välein männän vaihtoon 4t? Enpä oo törmänny.
8.6.2012 15:37
Kyllä sitä gogge on ollu ihan 10-30tkm välillä noita hajoamisia, mutta jos löytyy kuitit et on ostettu öljyy ja suodatinta ja muuta kamaa ni sit kyllä voi harkita, mutta jos ei mitään ole niin unohtaisin ostamisen.
8.6.2012 15:49
Gogge joko ymmärsi väärin tai nussii pilkkua kun ei muuta saa.
Ilmanputsarihan esim Kymcon 50cc super8:s vai mikä oli ni menee vaihtoon 2tkm välein ja akku melkein kanssa. kun " ei ne kestä vuotta pidempään, varsinkin kun on sähköstartti " sano yks huoltomies. kyllähän ne kestää.
Mut 10tkm Yzf-r jos on ulkopuolisesti selkeästi hyvin pidetty niin itse ostaisin. Kannattaa vaan tarkkaan kurkkia jokapuolelle konehuonetta ja tarkistaa kulutusosia kuten juuri jarrupaloja ym. ettei tule lisäkustannuksia äkkiä sen 100-400e.
8.6.2012 15:55
Jep, vitusti saa huoltaa 4t skopaa, mut ne onki niin paskoja et on syytäkin et kestäs ees kesällä ajaa (talvipeliks kun suurin osa ei sovellu huonon käynnistyvyyden takia, mut tietty poikkeuksiakin on) ja mun fudeen pitäs 3tkm välein vaihtaa ilmanputsari mut enpä oo jaksanu ja muutakaan huoltoo ei oo tonnin jälkeen tehty ja nyt 3.5tkm ajettu ja hyvin rokkaa.
8.6.2012 16:08
mitään neuvoja riejun viritykseen.'
jos ny to hommaan nii oks kaikki huollot mitä lukee nii nii tarvittavii.
8.6.2012 16:21
Marathoni,Rs2 vai Smx?
Olettaisin että marathoni. Ja jos lähet ostamaan nelarikevaria ja alat heti lähtemään virittämään ni mikset samantien hommaa 2-tahtista? nelitahdin virittäminen kallista ja kunnon vireillä se syö yhtä paljon bensaakin kun täystehoinen 2-tahti varsinkin kun marassa on soppatykki ruiskun sijaan.
Ei edes 183cc padalla tuommone marathoni kulje lähes mihinkään joten osta 2-t jos aiot viritellä ja haluat kulkuja.
8.6.2012 16:36
Ja takuun kannalta ovat pakollisia ja virityshän mitätöi takuun eli olis parempi ostaa käytetty, kun riejussa noita pikkuvikoja on ollu ja maahantuoja pirun tarkka kaikista muutoksista et lähtee melkeinpä heti ku mitään teet.
8.6.2012 23:01
aijaa no si varmaa en viritä kyll toi nopeus varmaa riittää ainaki aluks.
mitä vinkkejä marathonista,onko tyyppivikoja
9.6.2012 0:42
On, paljon. Ite en suosittele koko pyörää. Mutta noitten nelarihussejen hintoja poljetaan nyt aikalailla, harkitse sellasta. Yamaha varma valinta aina.
Joo mullo husselasit pääs, tiedän. Ja maratonistit, ei herneitä
9.6.2012 14:03
Clutch kirjoitti:Ei edes 183cc padalla tuommone marathoni kulje lähes mihinkään joten osta 2-t jos aiot viritellä ja haluat kulkuja.
aika hyvin pysyn wr:llä 183cc:llä 2t katulaiskojen peräs ja noita kawasaki kmx ja vanha liito detsejä vieny 0-100 kiihytys kisois.. Huiput kuitenki nois 2t tuppaa olee enempi kun huipputeho on kovempi vähän mut se huippu teho on tosipienel alueel verrattuna toho 180cc
Ja niin bensan kulutus lähes sama ku vakiona. jos kaasupohjas ajelee koko aja nii ehk litra enempi ku enne.
Jos ostaa kaasari vehkeen nii tuolta automotivespartsshopista saa suht halvalla osia millä saa hyvät tehot nelaristaki
9.6.2012 14:32
Ei niillä huipuilla ole juurikaan väliä ellei aja matkaa 2-tahtisella
Vanhanliiton detsit? Siis ennen vuotta -88 tehdyt Dt Lc:t? -04 eespäin tuli vain rakenteellisia muutoksia, tehoissa ei eroa. Tai en itse ainakaan ole mitään huomannut.
Mutkapätkällä varmasti pysyykin perässä ja ohittekin pääsee
Kyllä kumminkin TT- 2tahti kevari naukuu ohitte kiihdytyksissä melko keppanasti :/
Henkkohtasesti nykyään kyllä loppupeleissä valitseisin kevariksi nelarin kokemusten perusteella
4 kevaria ollut vuoden sisään
Marathonin tai Yamaha WR:n ostaisin itse nelarikevareista
ellei uutta mz:taa saisi