Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

1.7.2012 1:09

hape4N kirjoitti:
Clutch kirjoitti:Eikö niide puhaltajien työ oo viimeistään ottaa se runkonumero pois tai vähintäänkin huomauttaa siitä :D
Kaverille kävi samoin peussin kanssa aikoinaan.

Hapen:Päiväl ku kattosin ni oit merkannu iäks 16 jotenka laitoin -96.. Poika puhuit ittes pussiin. nolo
huh? :D hankippa sinä poika rillit, ikänä ollut 15-03-1994 jo aikas kauan. NOLO

Taisit kuitenkin käydä vaihtamassa sen tuonne kun ysikutoseksi haukuttiin ;) Viiitsi vitsi, ei mua kiinnosta minkä ikänen olet, ei herneitä.

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

1.7.2012 1:59

Hänen vanhoja viestejä lueskelin ja ennenkin sanonut olevansa pian 18, niin kyl hän ihan totta puhuu!

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

1.7.2012 11:07

Tänään vituttaa se ku alko eka kunnon lämmin kesäpäivä. 24astetta ja pitäs mennä korjaamaan kaverin kevari ja volkkari :D Jos sitä illal/yöllä kerkee ajaan.
Viimeksi muokannut Clutch päivämäärä 1.7.2012 12:06, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

1.7.2012 11:43

Ärsyttää ku nyt alkaa lämpöset kelit, räsä paskana, kesätyöt alkaa huomenna, kestää koko viikon ja päivät on semmosia 10-15h :D

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

1.7.2012 13:30

Kotiutat sieltä vähän massia ja räsä kuntoon ;)

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

1.7.2012 15:42

Kyllä mulla sen verran massia on jo nyt mutta pjme:ltä ei kerenny tälle viikolle paketti eikä kesätöitten aikaan luultavasti kerkeä/jaksa laittaa :|

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

2.7.2012 0:47

vituttaa, kun aamupäivästä pitäisi ajaa ~350km ilman minkäänlausta alavääntöä, eli bensaa menee ku kokoajan piikillä vedättää :paha:

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

2.7.2012 23:42

hape4N jos oot 18 niin miks ottaisit kevarikortin harkkaluvilla? ku pikku-a tulee halvemmaksikki? ja tuosta harkkaluvilla reuhaamisesta että ite oon tässä vähä reilu kuukauden reuhannu ja ei oo poliiseja näkyny (onneksi), noh huomenna inssi nii pääsee noistaki eroon :D

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

3.7.2012 7:06

Voiko 18v hommata edes kevarikorttia? Ku sehän muuttua samantien pikku-a?

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

3.7.2012 9:04

" A-luokan ajoneuvoa, jonka teho ylittää 25 kW tai tehon suhde omamassaan ylittää 0,16 kW/kg, saa kuljettaa vain se, jolla on ollut A-luokan ajoneuvon ajo-oikeus vähintään kaksi vuotta tai ajokortista ilmenevän merkinnän perusteella se, joka on täyttänyt 21 vuotta " Lähde :
http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokort ... tiluokat#A

Elikkä jos on ollut A1 kortti pari vuotta ni sitten sen saa 18vuotiaana, muuten 21.

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

3.7.2012 9:22

Siis sen varsinaisen A-kortin jolla saa ajaa vaikka mitä rakettia saa 18v kun 16v suoritti A1? Saako siitä mitään tunteja/maksuja pois? Oon vähän kujalla sen lakiuudistuksen kanssa. Mutta jos tolleen on niin voisi 18v harkita jos rahat riittää. Epäilenpä tosin että kerkiäisin ees suorittaa ennen 20v tms. kun rahat menee ajokorttiin kämppään jne. silloin.

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

3.7.2012 10:01

pirkeleen pörkele, teoriakoe meni vituiksi. Noh, viikonpäästä vedetäänki sitte puhtaasti läpi.

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

3.7.2012 11:09

Bacon kirjoitti:Siis sen varsinaisen A-kortin jolla saa ajaa vaikka mitä rakettia saa 18v kun 16v suoritti A1? Saako siitä mitään tunteja/maksuja pois? Oon vähän kujalla sen lakiuudistuksen kanssa. Mutta jos tolleen on niin voisi 18v harkita jos rahat riittää. Epäilenpä tosin että kerkiäisin ees suorittaa ennen 20v tms. kun rahat menee ajokorttiin kämppään jne. silloin.

Ei viddu ku taas oon kopioinu mite sattuu ku nehä muuttuu tossa 18.1.2013 ni sekotin nykyset ja uudet tiedot.

A1 kortin saa korotettua 18 vuotiaana A2-luokkaan eli 25kw ja tai 0.16kw/kg

Mutta 18.1 uudistusten jälkeen A2 luokka menee näin:
" A2 Luokkaan kuuluvat moottoripyörät, joiden enimmäisteho on 35 kW, teho/painosuhde enintään 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu ajoneuvosta, jonka teho on yli kaksi kertaa suurempi.

Ikäraja: 18 vuotta "

http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokort ... ttoripyora Kannattaa lukea,suosittelen.

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

3.7.2012 15:31

huVud kirjoitti:hape4N jos oot 18 niin miks ottaisit kevarikortin harkkaluvilla? ku pikku-a tulee halvemmaksikki? ja tuosta harkkaluvilla reuhaamisesta että ite oon tässä vähä reilu kuukauden reuhannu ja ei oo poliiseja näkyny (onneksi), noh huomenna inssi nii pääsee noistaki eroon :D
Koska viime kesänä kun alotin tunnit 17v:nä nii jäi vähän vaiheeseen se :D tänä keväänä kävin loput ajotunnit ja kokeet..

240turbo: voi, mut heti ku inssin käy nii voi myös hakea korotusta pikku-A:ksi

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

3.7.2012 16:17

No tottahan muistit hakea korotusta, että saat ison a:n vanhoilla säännöillä?