Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

8.8.2014 6:30

Mää kans mietin, itte oon aina vaihtanu öölit silleen, että korkki paikoillaan. :lol:

Pitäis pikkuhiljaa muka luopua tuosta pyörästä, vaan ku ei haluttais.
Neitikin tuumasi, että "et sinä halua tuosta luopua", oma lehmä ojassa prkl... :D
30 000km tuli eilen rikki mittariin, joista allekirjannut ajanut jotain 28 900, eikä edelleenkään se sama pikkupoikamainen virne kiihdyttäessä ole kadonnut minnekkään. Järki sanois, että pärrä pitää myydä auton tieltä, mutta kun millä sit ajella!!

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

8.8.2014 10:49

Jos mul ei ois oma pyörä myymättä ni sun pyöräs kyl iha kelpais ;) eikös se ollu vähä normi yzfr pirteempi? Jos sais sitä ajeluintoo vähä lisää :D

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

8.8.2014 19:08

Mua on aina peloteltu että jos valuttaa korkki paikollaa öljyt nii voipi stefat paukkua koneesta... Onko sitten ollu ihan turhaa pelottelua :lol: Älä helevata ghostly pärrästä luovu, sä haluat päivä myymisen jälkee takasin ajamaa vaikka auto jo oiskin .. :D Sitte vasta nykyne pois ku isompi alla..

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

8.8.2014 20:54

Ghostly.K kirjoitti:... 30 000km tuli eilen rikki mittariin...

Täälläkin kilahti 30tkm toissa päivänä mittariin. Öljyä syö niin perkeleesti kun männän vaihtoa kaipailee.

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

8.8.2014 22:25

takanakki15 kirjoitti:Mua on aina peloteltu että jos valuttaa korkki paikollaa öljyt nii voipi stefat paukkua koneesta... Onko sitten ollu ihan turhaa pelottelua :lol: Älä helevata ghostly pärrästä luovu, sä haluat päivä myymisen jälkee takasin ajamaa vaikka auto jo oiskin .. :D Sitte vasta nykyne pois ku isompi alla..


Joo mä oon miettiny ihan samaa. Heitän vaikka seisontaan, mutta kyllä mahtaa pyörä säilyä enskesänki. Onpahan A2 korttikin, niin ei tartte pelätä ku vakuutuksien puolesta tuota 180cc kittiä! :lol:

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

8.8.2014 22:44

Ei mee jakeluu taas :lol: Eli siis miten voi etes öljyt vaihtaa korkki paikoillaa? Nyt jumalauta alkaa jo hävettää :itku:

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

9.8.2014 15:18

Helposti, kääntää pyörän ylösalasin ja laittaa öljyt sisään propun aukosta . Helppoa. Ei vaan, vitsi vitsinä. Tässä nyt tarkotin sitä öljyjen laskemista pois, en suinkaan täyttöä :lol:

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

9.8.2014 19:35

Luovutan :lol: ei mee kalloo nii ei, kyllä mulla on ölpät samallai valunu täyttökorkki kiinni, mutta joo annetaa asian olla, tyhmälle ku on vaikea selostaaa :lol:

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

10.8.2014 7:48

No siis eihän tässä niiden öljyjen valumisessa ole ollu ongelmaa se korkki kiinni, vaan siinä että minua on peloteltu että jos ne öljyt valuttaa täyttökorkki kii niin koneesta saattaisi mennä stefoja rikki. Tämän takia sitä kirosin, jostain syystä käyttöohjekirjassakin käsketään ottaa täyttökorkki irti ennen öljyjen valutusta pois. Näiden tiimoilta tässä ei nyt muuta ongelmaa ole. Yritin käyttää vähän rautalankaa, selkiskö ? :lol:

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

10.8.2014 10:02

Väännetään molemmille nyt vaikkapa ratakiskosta, hoitakaa YV:llä..

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

15.8.2014 17:41

Avautumiskeskustelu joten aloitetaas. Aikoinaan keväällä innoissani ostin husqvarna sm 125 s piikin joka oli juuri remontoitu mp-racingilla ja maalattu maalamossa jne. hintaa oli mutta ajattelin että ei tarvitse rempata kun juuri rempattu. No kortti tuli ja 46km myöhemmin alakerta jumiin --> runkolaakeri hirtti kampuraan ja eikun konetta remppaamaan. (582€ :s ) no kaikki toimii vallan mainiosti rempan jälkeen ja mietin että vääntöjä tarvitaan lisää joten ostinpahan mikuni tmx 35 kaasarin ja v-force3 läpät ja imuhilppeet. 88km myöhemmin takarengas lukkoon --> pytty uusiks ja mäntä (650€ :s ) ja eikun vakiokaasarit jne kiinni. tänään kävin korjaamolta hakemassa ja kun käyntiin koitettiin Pa-säädin piti ääntä --> rattaat sileänä (~+200€). Myös keulan löysyyttä valittelin, keula auki ja ruoto poikki (+500€). Ilmeisesti entinen omistaja kasannut väärin. Alkaa pikkuhiljaa jo toivo loppua husqvarnan suhteen, onko nää aina tälläsiä? Rahaa mennyt jo puolet pyörän arvosta ja aina on remonttia. Luulin et viri hussella olis kiva ajaa mut ei. Ei taida matka-ajoa kestää kun 20km matkaa aina kylälle? Mitäs sanotte, pyörä myyntiin ja toinen tilalle vai nyt vielä ajoa kun vaihdettu uusi pytty jne? Auttakaa miestä, tulen aamulla katsomaan vastauksia...

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

15.8.2014 18:45

Itse monta hussea nähneenä ja niitä onneksi välttäneenä, voisin näin kyynisesti sanoa että kyllä, ne on tollasia. Kevari-iän mentyä jo pari kesää sitten ollaan kavereiden kanssa tultu siihen tulokseen, että sen minkä hussessa säästää huolloissa kotariin verrattuna, käyttää sitten hussen epäluotettavuuden hoitoon.
Ei herneitä. Ja poikkeus vahvistaa säännön

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

15.8.2014 19:58

99% Hussejen epäluotettavuudesta johtuu ihan omistajan kädettömyydestä. Vaikka itse pitäisi kunnolla niin kyllähän ne edellisen omistajan laiminlyönnit sitten tulee vastaan. Itse ostin 5000km ajetun 06 Husqvarna SMS125 ja toimi itellä hemmetin hyvin, seuraava omistaja sitten sai tuhottua pakoaukonsäätimen kun löi viriosat kiinni ja ei säätänyt pyörää kunnolla. Ja tietysti huoltovälit lyhenee kun virittää pyörän, TT:nä pitäisi lähes yhtä usein vaihdella laatikkoöljyjä sekä mäntiä kuin perus kisapiikillä.

Muutenkin tuppaa olemaan tuo huolto 16v kevaripojilla että 10tkm ajettu ja vain ketjut vaihdettu kun katkesi ajossa :lol:

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

16.8.2014 9:38

Ihan säädöissä kyllä oli kaasarit ja kaikki ja ajallaan aina huollettu, pesty ja öljytty putsari ja öljynvaihdot jne. Aika outoa kun kaverien pyörät sitten kestää ja oma taasen ei.

Re: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu

14.4.2015 21:48

Ärsyttää se että pappa ei suostunut ostamaan 2600€ hinnalla hussea koska muka liian kallis :itku:
Samalla kun se piruuttaan ehtii mulle varmaan jonkun ihan matalan prätkämaisen kevarin jolla ees kehtaa ajaa :x
EDIT: noh saa nähä ku onhan tässä heinäkuuhun asti aikaa :)