Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Vakuutukset

5.2.2013 18:51

Sähköposti joka ainoaan vakuutusyhtiöön ja sitten vertailemaan. Vakuutuksenottajan tiedot ja ajoneuvon rekisterinumero viestihin ja piilokopiona joka firmaan. Ite tein näin aikanaan ja lopputulema oli että halvin liikenne+täyskasko 354e vuosi ja kallein 1354e.

Re: Vakuutukset

5.2.2013 19:07

Pohjolalta löytyi 380e koko vuoden vakuutus, Lähitapiola 720e, Trygille en oo kerenny soittaa mutta laskuri näyttää 659e joten taidan jättää soittamatta, aktialla kans yli 600e. En tiedä onko tota kyseistä vekotinta kolaroitu tms, joskus kun meinaavat olla niin korkeita.

Re: Vakuutukset

5.2.2013 21:06

Eri yhtiöillä vaan vaihtelee hinnat hyvin paljon ja jos itse 16v:nä otat vakuutuksia niin sekin nostaa hintaa paljon.

Re: Vakuutukset

5.2.2013 21:14

Ja eihän noi hinnat ees oo pahoja.... :roll:

Re: Vakuutukset

5.2.2013 21:19

Niin, itelläki vakuutus täyskaskolla tonnin vaikka faijani nimissä, exc pojathan kehuu 500€ hintaa, että kelpais itellekin :itku:

Re: Vakuutukset

5.2.2013 21:37

Mulla kaikissa vehkeissä ollu liikenne+osakasko pohjolassa alle 500e/vuosi, koska meillä taitaa olla kaikillä perheessä tilit op:ssa joten sen kautta saa aika hyvät bonarit ;)

Re: Vakuutukset

5.2.2013 21:48

Juu, kaikki vakuutukset meilläkin (2 autoa, peräkärry yms.) muutamaa lukuunottamatta samassa firmassa (IF), ja parhaimman tarjouksen antoivat, mutta silti tuntuu kalliilta muiden puheisiin verrattuna, pahin oli yli 2 tonnia hinnaltaan.

Re: Vakuutukset

5.2.2013 22:30

Mutta pojat muistakaa että ne bonuksetkin vaikuttaa paljon. Ite sain Ifistä 70 % lähtöbonarit jotka nousi tämän vuoden huimaan lukemaan 75 % ja ylemmäksi ei pääse. Kannattaa ehdottomasti hyödyntää vaikka vanhan sukulaismummon boonuksia ;) Normaalistihan lähtöbonukset on luokkaa 20-25 %. Mutta mummo kusee hunajaa kun nuorimies voimansa tunnossa vetäsee kevarin lunariin ja bonukset tippuu mummon fiiatistakin.

Alle 18v ei voi ottaa kaikissa yhtiöissä itse vakuutuksia, joten joku aikuinen pitää olla kuvioissa matkassa.

Re: Vakuutukset

5.2.2013 23:05

Meillä taas faijan pyörä ja 4 autoo ja vissiin kaikki muutkin maholliset vakuutukset IF:ssä vakuutuksissa, mutta silti sieltä tuli 1000e+ tarjouksia :eek: Tosin faija jotain selitti, että ei saa mp bonuksia kuin yhelle pyörälle.. Nyt tosiaan pyörät omissa nimissä ja vakuutukset pohjolassa, tarkistin justiinsa niin detsin vakuutus oli 450e vuos ;) Osakasko+liikenne siis.

Re: Vakuutukset

6.2.2013 8:57

Mun omille nimille, 16v täytetty. Yamaha YZF-R125 ´08, papereissa 11kW ja hintaa vakuutukselle kaskoineen oli 420€. En tiedä mistä johtuu, mutta mulle toi koko härdelli oli 16 senttiä halvempi, mitä isän nimissä. :lol:

Re: Vakuutukset

6.2.2013 12:17

Noniin, pohjolalta löytyi hyvä tarjous, faijalla on siellä keskittämisalennus ja kuuluu yhteen liittoon, jolla saa myös alennusta, 520euroa täyskaskon kanssa ja kokovuosi ajoa (ei siis seisontaa).

Re: Vakuutukset

9.2.2013 2:53

Jos okein muistan niin mulla Tryqiltä täyskasko kotariin 580e vuodelta :D

Re: Vakuutukset

15.3.2013 0:33

Hei! Nyt täytyy oikein kysyä, että onko teillä kokemusta, että mikä vakuutusyhtiö vakuuttaa kevarit halvimmalla? Tarkotus ois ottaa se pakollinen liikennevakuutus ja ehkäpä jokin varkaus- ja paloturva päälle, tai ehkä ei niitäkään. Millasii hintoja firmat pyytää esim jonkin 2008 vuosimallin laatukevarin vakuutuksista?

Re: Vakuutukset

15.3.2013 1:05

500 kieppeillä? Kyllä se palo- ja varkausvakuutus kannattaa ilman muuta ottaa.

Oikein laatukevari, kerro nyt malli edes.

Re: Vakuutukset

15.3.2013 1:56

Omaan Dukeen kun vähän kilpailutettiin vakuutuksia niin Pohjola oli selvästi halvin. Nyt kun laskin pari päivää sitte uudestaan, uusi tulokas Pop Vakuutus on tosi halpa ja hyvät boonuksetkin saa. Sinne varmaan vaihtuu nyt Duken vakuutus.


E: Niin ja Pohjolasta vakuutus on nyt jotain 750€ luokkaa muistaakseni, vähän alle. Ja pop vakuutus tarjos 680€