Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Vakuutukset

29.10.2012 22:08

Korvaa. Toki kannattaa laittaa, kun omavastuu on useimmissa firmoissa sen 150€. Jos on mennyt jotain enemmänkin rikki, niin ota vakuutuksen piikkiin vaan, sen omavastuun maksat vain kerran, muita kuluja ei sinulle kerry.

Re: Vakuutukset

29.10.2012 22:55

HOX HOX kertyypäs. Bonareita katoo ja kannattaa se ottaa huomioon.

Re: Vakuutukset

29.10.2012 23:57

Mopoissa ei ainakaan taida boonuksia kertyä, eikä tietääkseni pahemmin kevareissakaan? -vai?

Vai onko mahdollista että bonukset lähtee muistakin samassa yhtiössä olevista vakuutettavista (auto koti yms vakuutukset) jos mopon laitan kaskoon?

Re: Vakuutukset

30.10.2012 0:40

Siis ei ne bonarit muista tietenkään lähde. Ja kemmussa kertyy bonukset, onhan se moottoripyörä.

Re: Vakuutukset

30.10.2012 7:55

Aivan. Kiitokset AceFin:lle korjauksesta, enhän minä muistanutkaan bonuksia. :)

Tosiaan kevytmoottoripyörän vakuutukset kerryttää bonuksia, joten se on taas yksi asia, kannattaako sitä kaskoa hyödyntää.

Jos mopon laitat kaskoon ja mälläät sen -> otat vakuutuksesta rahat, niin et häviä mitään bonuksia.
Jos taas kevarin (A1) laitat kaskoon ja mälläät sen -> otat vakuutuksesta rahat, niin ne bonukset menetät, mitä on jo alle kerrytettynä. Joskin näin lonkalta nakkaisin, että eihän niitä hirveästi ole kerennyt kertyä, mutta onhan niitä.

Se on vähän kaksipiippuinen juttu, tuo kaskoon laittaminen. Osa sanoo, että kannattaa laittaa, saada uus katesarja tjv. ja menettää ne vähäiset bonukset.
Osa sanoo taas, että ei kannata laittaa, juurikin näiden bonuksien takia. Ne voi tosiaan olla sitten parin vuoden päästä isomman pyörän kanssa melkolailla pelastava enkeli, kun saat ne tyyliin 75% bonusta vakuutuksista.
Toisaalta onhan olemassa eri vakuutusyhtiöissä niitä bonusturviakin, jotka turvaavat bonuksesi kaatuessasi, eli et menetä tämän kanssa bonusta yhtään, mutta miten se vaikuttaa vakuutuksiin siten? En tiedä.

Re: Vakuutukset

30.10.2012 17:26

Bonusturvat toimii jotenkin niin että kerran vuodessa/kahdessa vuodessa saa kaatua niin ei mene noukset tms. Niistä voi kukin ottaa kuitenkin itse selvää.

Jos multa menis katteet hussesta, niin en todellakaan laittais vakuutukseen, koska siihen on uudet katteet satasen paikkeilla. Jos taas on yzäri ja menee vaikka vaan toisen puolen katteet niin silloin jo todellakin kannattaa laittaa. Tapauskohtaista.

Re: Vakuutukset

5.11.2012 11:37

Mites tuon ilkivaltavakuutuksen kanssa, kun multa oli viime yönä potkittu katteet rikki Yamaha WR:stä, niin pitääkö mun soittaa poliisille vai vakuutusyhtiöön? Ja onko siinä ilkivaltavakuutuksessa mitään omavastuuosuutta vai korvaako vakuutusyhtiö kaikki vahingot?

Re: Vakuutukset

5.11.2012 11:48

Omavastuu 150€, mene ensin vakuutusyhtiön juttusille. Voivat vaatia rikosilmoituksen tekemistä, mutta eipä tuo varmaankaan este ole.

Menehän ensin sinne vakuutusyhtiöön.

Re: Vakuutukset

5.11.2012 11:57

Ookei, Kiitos! :)

Re: Vakuutukset

17.11.2012 17:14

Otin hussen tossa öbaut kuukaus sitten hussen pois kilvistä, kun ajattelin korjata sen vasta talvella ja myydä sitten keväällä, mutta nyt oliskin yks ostaja tiedossa ja husse kohta kunnossa, joten millon voin hakea kilvet takasin tai voiko uusi omistaja ottaa takas kilpiin heti kun laittaa nimiinsä?

Re: Vakuutukset

17.11.2012 17:26

Samantien ne voi käsittääkseni hakea, ainakin silloin kun omistaja vaihtaa.

Re: Vakuutukset

17.11.2012 17:27

Hyvä homma, tollanen muistikuva mulla olikin ;)

Re: Vakuutukset

17.11.2012 18:54

Mitenhän lienee asian oikea laita, kun olen kuullut että kun kilvistä poistaa, nousee vakuutusmaksut?

Re: Vakuutukset

17.11.2012 18:58

Siis meinaat, että kun sen ottaa takas kilpiin tulis kalliimmat vakuutukset?

Re: Vakuutukset

18.11.2012 12:55

Jep