Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Vakuutukset

18.1.2012 13:36

Mites nyt hoituis helpoiten toi seisontaan tms laittaminen, kun ilmeisesti nykyinen vakuutus ei ole seisontavakuutus ja nyt pyörällä ei ajella ja vakuutusyhtiöstä sanotaan et ainoo vaihtoehto ois poistaa tieliikennekäytöstä :D

Re: Vakuutukset

18.1.2012 15:51

Siis ite ainakin olen vienyt kilvet konttorille ja sanonut syyksi pyörän olevan rikki ja että laitan takaisin kilpiin kun on kunnossa. Miinuspuolena tässä tosin on se että vakuutus kuulemma kallistuu hieman.
Eli kannattaa ottaa kilvistä pois vain, jos todellakin on niin rikki ettet aja sillä ainakaan puoleen vuoteen tai et muuten vaan aja sillä puoleen vuoteen vähintään.

Re: Vakuutukset

19.1.2012 18:24

Mikä toi puolen vuoden aika on? Ja ei sil tosiaan ajella siihen puoleen vuoteen varmuudella niin ihansama :D Eli soittoa vaan et pyörä on rikki?

Re: Vakuutukset

19.1.2012 21:08

Se puol vuotta oli vaan mun arvioi mille ajalle kannattaa ottaa pyörä pois kilvistä, jotta säästääkin jotain, kilpien hakemisen aiheuttamasta vak.maksun nousemisen ansiosta.

Sun tosiaan pitää mennä katsastuskonttorille paikanpäälle ja ottaa kilpi mukaan, että saat sen pois rekkarista. Eli tosiaan sanot vaan että pyörä on nyt rikki että ottakaa pois rekisteristä.

Re: Vakuutukset

19.1.2012 22:22

xtrem3 kirjoitti:Se puol vuotta oli vaan mun arvioi mille ajalle kannattaa ottaa pyörä pois kilvistä, jotta säästääkin jotain, kilpien hakemisen aiheuttamasta vak.maksun nousemisen ansiosta.

Sun tosiaan pitää mennä katsastuskonttorille paikanpäälle ja ottaa kilpi mukaan, että saat sen pois rekkarista. Eli tosiaan sanot vaan että pyörä on nyt rikki että ottakaa pois rekisteristä.

Miks sen vakuutuksen hinta nousee? :D Ja miten ton sais helpoiten laitettua siihen seisontavakuutukseen ilman tälläst ihme säätöä

Re: Vakuutukset

20.1.2012 14:59

Nousee varmaan sen takia, että ihmiset ei aina ottaisi vakuutuksista pois esim. talven ajaksi tai muun syyn takia, jotta säästäisivät rahaa. Jos sää sen nyt välttämättä seisontaan haluat, niin voit vaihtaa vakuutuksyhtiötä, mutta se taas on paljon monimutkaisempaa.

Minun mielestä tuossa kilpien viemisessä ei ole mitään hankalaa.

Re: Vakuutukset

22.1.2012 19:41

-06 Kotkaan ensin olivat sanoneen Lähi-Vakuutuksessa että vakuutukset 1600€. Isä oli sanonu painavan sanan ni nyt on sitte 450€ :)

Re: Vakuutukset

24.1.2012 0:02

Mäkin haluaisin tietää sen sanan millä saa yli tonnin pois vakuutusten hinnasta...

Re: Vakuutukset

24.1.2012 0:49

MB93 kirjoitti:Mäkin haluaisin tietää sen sanan millä saa yli tonnin pois vakuutusten hinnasta...


Niitä sanoja on luultavasti ollu useampi. Useimmat kutsuvat sitä kumminkin tinkimiseksi. Tuo 1600e on luultavasti tullu niillä laskureilla ja soittamalla saatu se oikea hinta tietoon.

Re: Vakuutukset

24.1.2012 13:27

No huhhuh, mites teillä maksaa noin paljon noi vakuutukset? Ei mulla ainakaan kukkaro kestais.

Re: Vakuutukset

24.1.2012 15:22

En usko, että kukaan noihin laskureiden hintoihin tyytyy. Omassa tapauksessa laskuri 900€ täyskaskolla ja vakuutuksesta maksoin kuitenkin loppupeleissä 400€ (täyskaskoineen).

Ei kukaan järkevä ihminen tai henkilö joka maksaa kulut itse tyydy noihin hintoihin.

Re: Vakuutukset

24.1.2012 15:30

Ite kävin eilen laittaa Husse Sm 125 '08 Pohjolaan vakuutuksii, täyskasko ja liikennevakuutus 650 euroo :lol: Ja paljon kehuttu Pohjantähti oli täyskaskolla ja liikennevakuutuksella 1900 euroa :roll:

Re: Vakuutukset

24.1.2012 17:57

Ihasproblem kirjoitti:En usko, että kukaan noihin laskureiden hintoihin tyytyy. Omassa tapauksessa laskuri 900€ täyskaskolla ja vakuutuksesta maksoin kuitenkin loppupeleissä 400€ (täyskaskoineen).

Ei kukaan järkevä ihminen tai henkilö joka maksaa kulut itse tyydy noihin hintoihin.

No olen kyllä samaa mieltä, ja tosiaan itsekkin olen pohjolan todennut halvimmaksi!

Re: Vakuutukset

24.1.2012 18:25

Elikkä joo liikennevakuutus ja täyskasko = 1600€ olivat laskeneet, sitte meillä on palko vakuutuksia siellä ni sen takia on melko alhaset maksut ;)

Re: Vakuutukset

24.1.2012 20:25

Omassa kemmussa oli myös vakuutukset ensirekisteröidessä n. 1100e (pelkkä liikennevak.), mutta sitten soitin ja sain liikennevakuutuksen 400e (kallihko siltikin..). Se hinta minkä ne ensin antaa on vain syötti. Eli se naurettavan kallis hinta on seisonta-ajallisena yleensä (mikä on monissa yhtiöissä järkyttävän paljon kalliimpi vaihtoehto..).