Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Puhetta renkaista

11.12.2013 12:35

Mites toimiiko jos poraan nykysiin nappuloihin kuusioruuveja, pitääkö yhtään?

Re: Puhetta renkaista

13.12.2013 22:45

https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/23104
Meneekö nämä SM husseen? Ja mitä kokemuksia? Pitääkö yhtään? Suositelkaa jotain toki. :lol:

Re: Puhetta renkaista

14.12.2013 7:52

Kuusioruuvit pitää niin kauan kun ajat polanteella tai jäällä, vähän kun sattuu hiekkaa/asfalttia alle niin kuusioruuvit on moro. Ei se pito kovin kaksinen ole kevyessä pyörässä mutta parempi kun ilman rautaa. Mielestäni turhaa puuhastelua.

Noissa Duroissa näyttää olevan aika lyhyet nastat ja pito on sen mukainen. Suosituksia? Eikös niitä ole tämäkin keskustelu täynnä joten lukemaan edellisiä sivuja ;)

Kertauksena. Soitto Satapiikkiin tai Kisarenkaaseen auttaa aika paljon, kerro mikä pyörä, minkälaista ajoa ja he tekevät sulle käyttöön sopivat renkaat.

Re: Puhetta renkaista

14.12.2013 11:22

Durosta ei ole (mopo)renkaista muuta ku kehuttavaa. Niinkin lyhyet nastat kuin ovat, niin pitää aivan sairaan hyvin. Eikä kahden talven aikana saanu takasesta ku kolme nastaa lähtemään. Järkevällä ajotyylillä... :roll:

Re: Puhetta renkaista

14.12.2013 12:36

Täytyy kai sitten kehittää jtn muuta ku noi kuusioruuvit. Kaupungin läpi ku pitää kouluun ajaa. Perkeleen kalliita vaan noi nastat :D

Re: Puhetta renkaista

14.12.2013 14:47

Juu varmaan soittelen johki rengasliikkeeseen :D yritin kyllä kattoa mutta en vaa tarpeeks paljon, pahoittelut tästä :nolo:

Re: Puhetta renkaista

14.12.2013 19:12

Ghostly.K kirjoitti:Durosta ei ole (mopo)renkaista muuta ku kehuttavaa. Niinkin lyhyet nastat kuin ovat, niin pitää aivan sairaan hyvin.


Ne Durot joita olen käpistellyt, niissä nastojen ulkonema noi 1.5mm ja jäällä/polanteella pito sen mukainen. Oli kuulema paremmat kun ilman piikkejä mutta kovin rohkeesti ei uskaltanut ajaa. Varmaan noissa on nastoituksissa vaihteluja valmistuserien kesken.

Nastaulkonema saisi olla mielummin siinä 3mm kantturoissa niin pitoa alkaa olla ihan eri tavalla ja pystyy vielä pikitietäkin hurauttelemaan kohtalaisen hyvin. 5mm ulkonemalla alkaa rengas olla aika mielenkiintoinen ajettava pikitiellä mutta sen ulkopuolella pidot vaan paranee ;)

Re: Puhetta renkaista

14.12.2013 20:47

meneekö 70/100-17 piikkirengas hussen etuvanteelle joka on vissii 2.75-17. Pikaisia vastauksia ja voi myös linkittää muita piikkirenkkuja, pitää saada ens viikonlopuks

Re: Puhetta renkaista

13.1.2014 17:49

Minkälaisia paineita kannattaa pitää välikelin piikeissä? Nyt on edessä ja takana n. 0,8-0,9 bar. 21 ja 18 -tuumaset renkaat. Etupyörä tuntuu tosi "huteralta" eikä uskalla yhtään kallistaa, kun tuntuu että meinaa lähteä alta. Onko ihan normaalia? Vai voiko olla, että kuvittelen vaan? Suoraan ajaessa on kyllä ihan ok ajaa ja pitokin hyvä.

Re: Puhetta renkaista

13.1.2014 22:45

laita taakse se 1bar ja eteen 0.8

Re: Puhetta renkaista

15.1.2014 0:43

Kuinka ison renkaan voi laittaa hussen sm:n taakse maximissaan? Ohjekirjassa lukee että 150/60-17 on oikea koko, mutta onko siitä mitään haittaa jos vaikka laittaa 160/60-17 tai 170/60-17? Sitten vielä toinen kysymys että onko merkittävää eroa tuolla perus michelinin pilot powerilla ja vähän kalliimmaalla pilot power 2ct:llä? :)

Re: Puhetta renkaista

16.1.2014 23:01

Kertokaapas, jos täällä on ihmisiä keillä on ollut kevareissa välikelin piikkirenkaita, ja mieluummin vielä 4t-piikeissä, että miten niillä pääsee menemään.
Tässä nyt kaksi talvea ajanu mopolla, tämän toisen talven ajan Husse odotellu lämpimässä hallissa ja alkaahan tuo mopolla ajo hieman kyllästyttämään, jos kiltisti sanotaan.
Tässä vähän miettinyt, että jos kesällä löis masseiks, sanois isälle että heittää mopo suohon ja ostais tilalle joko:
1. Kuva
MAXXIS 4,6-17 VK 170, 145€
2.Kuva
KENDA 130/90-17 VK 240, 175€
Ja näihin vastaavanlaiset eturenkaat myös.

Että jos joku olis 4-tahti piikillä päristellyt talven tämmöset alla niin onko pito riittäny, vai onko sitä ollut vähän liikaa leikkimisen kannalta :D
Ja muutenkin, että ovatko tämmöset välikelin piikkirenkaat hyvä valinta talveksi, tuskin mä mitään mopon nastarenkaita alan alle lyömään, eihän ne lakkaa pyörimästä. Tälläsillä piikihkö renkailla saa varmaan ajella aikalailla lumella, ja kun nytkin on satanut viimeks jonkin aikaa sitte ja tuuli puhalluttanu kaiken tien isoilta teiltä niin että vain asfaltti näkyy, niin saisi varmaan mennä melkein penkkoja pitkin, vai miten nämä kestää asfalttia?

Vähän vielä kysäsen, jos joku sattuu olemaan ajanut talven Husse SMR/SMS4:llä, kun itellä on kylmällä tätä kalvo-ongelmaa niin, että kaikki tehot meinaa karata. Saako nämä oikeilla säädöillä toimimaan täysillä tehoilla joka säässä, ja miten nämä sähköstartti lailleet lähtee -20c:ssä käyntiin?
Kertokaa toki hieman omia kokemuksia välikelin piikeistä, ehdotuksia ja kaikkea siltä väliltä, ja saa toki ehdotella 17 tuumasia välikelin piikkejä. Mikäli jollakin hyvä kuntoset yksilöt myynnissä, joista ei oo nastoja lähtenyt niin voin varmaan kesällä käydä hakemassa pois :)
Ja vielä, jos löytyy niin pistäkääpäs vähän kuvia laitoksistanne 17" piikkirenkaat alla :)
Viimeksi muokannut Blacklake päivämäärä 16.1.2014 23:17, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Puhetta renkaista

16.1.2014 23:12

monkes kirjoitti:Kuinka ison renkaan voi laittaa hussen sm:n taakse maximissaan? Ohjekirjassa lukee että 150/60-17 on oikea koko, mutta onko siitä mitään haittaa jos vaikka laittaa 160/60-17 tai 170/60-17? Sitten vielä toinen kysymys että onko merkittävää eroa tuolla perus michelinin pilot powerilla ja vähän kalliimmaalla pilot power 2ct:llä? :)

150/60 ois se paras kyllä, 160/60:kin voi laittaa, noita 170/60 taas ei tahdo paljoa olla markkinoilla, mutta se onkin jo vähän turhan leveä. 70-profiilista älä mene laittamaan, typerän näköinen.

Pilot power 2ct:ssä käytetään kahta eri kumiseosta, reunoilla pehmeämpää että olisi kaarteissa parempi pito.. Käytännössä piikillä tuskin hirveästi väliä ;)

Re: Puhetta renkaista

10.2.2014 11:11

Mites ku tuli ostettua tälläset sain halvalla :D ja weeran kesärenkaiden tilalle olisin laittamassa (110 ja 140 leveät) niin käykö vakiosisäkumit vai tarviiko ostaa kapeammat? :)

Re: Puhetta renkaista

11.2.2014 18:04

ISR kirjoitti:käykö vakiosisäkumit vai tarviiko ostaa kapeammat? :)


http://www.maxxis.co.uk/media/65556/201 ... alogue.pdf

Sivun 6 vertailutaulukon valossa koot olis riittävän likellä toisiaan, eli sen puolesta ei pitäis olla ongelmia. Sen sijaan pitäis tarkistaa vanhojen kesäkortsujen venymistilanne. Mitä haluat välttää olis, että vanhat rypistyis asennettaessa l. jäis vekille talvirenkaaseen kuukausiks, eli olis keväällä takaisin vaihtamisen aikaan menny romuks. Tai jos ajat nastarenkaita alhaisemmilla paineilla voi esiintyä hankautumista, tai jos koppuroita asentaessa tekisit jotain vahinkoa joutuisit esimerkiks paikkaamaan snakebiten (vois olla paikallaan jopa kiikuttaa nuo vaihdettavaks liikkeen koneella, jottet ruskioi WR:n vanteita rujoiks jos sulla ei ole vaihtotekniikka ihan täysin hallussa - "money well spent"). Muista myös vanteelle nostamisen jälkeen kertaalleen tyhjentää sisärenkaat jottei niihin tulis pullistumia: sillei huolellisella työllä ne pysyy monta renkaanvaihtoväliä ok kunnossa.

Näiden toissijaisten näkökulmien vuoks ainakin itse kyl ostaisin nastarenkaille omat sisärenkaansa, ja säilyttäisin kesärenkaat sisäkumeineen omana settinään. Esimerkiks Stormin hinta on Kenda:lle 15€/kpl, tai eturenkaaseen Tuff Tube 16€ ja taakse Michelin Cross 25€, halpiksia halvemmalla. Ei luulis tässä mp-harrastuksen konkurssissa olevan liian iso raha. Mut minähän laiskana miähenä inhoaisin yli kaiken vaaraa joutua ikävästi jalkamieheks (konevoimalla liikkuminen ON niin paljo mukavampaa), eli satsaan fyffee jottei niin kävis ;)

E: siirretty mallikohtaiselta puolelta