Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Puhetta renkaista

3.10.2013 7:36

Ittellä olis myynnissä mitrocin m939 nastakummi kokua 4.60/17 ja sitte cheng shinin (suosittu merkki varsinkin mopojen keskuudessa) eturengas 3.00/17 nastarengas. Nastoja ei tainnut yhtään olla lähtenyt joten siitä lähtis jollekki urheilijalle kovat nappulanastat! yyveetä vaan

Re: Puhetta renkaista

5.10.2013 22:41

onko kellään kokemuksia kevarissa tollasista chenshinin nastarenkaista? mennäänkö luisussa vai onko pito taattu? :D

Re: Puhetta renkaista

6.10.2013 0:18

Kaverilla oli mopossa tollaset ja oli ihan hyvät siihen. Nappuloiden takia meni hyvin vaikka tiellä oli jonkin verran lunta. Talven aikana aikalailla kaikki keskinastat takaa* sillä hävis. Eipä noikaan kuitenkaan hirveemmin pidä, ja varsinkin jarrutusmatkat on nastoilla luonnollisesti pitkiä.
Viimeksi muokannut Moottori16 päivämäärä 6.10.2013 0:31, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Puhetta renkaista

6.10.2013 0:30

Mopossa mulla oli cheng shinin nastat ja yhtäkään nastaa ei lähtenyt kummastakaan renkaasta vaikka luisussakin mentiin melkosen paljon. Tietysti alkuun ajettiin vähän hillitymmin ns. sisäänajoa. En tiedä kuinka iso vaikutus tuolla loppujenlopuksi on mutta veikkaan että lopputulema olisi eri jos perää olis lähetty heittämään heti ekassa mutkassa.

Pito oli myös vallanmainio nastarenkaaksi.

Talven välikelipiikeillä ajaneena en enää kyllä nastoja ostais. Nastoilla on niin saatanan pitkä jarrutusmatka ja pitää vetää mutkat aika hiljaa. Piikeillä taas pysty ajamaan melkeen samallalailla ku kesälläkin. (siis tommosta ihan normiajoa.) Asfaltilla tosin piikit melko liukkaat ja sitä rataa, että kannattaa renkulat vaihtaa nopiaan :lol:

Re: Puhetta renkaista

6.10.2013 14:58

Jeps, eli moni tosiaan halveksuu tuota "sisäänajon" merkitystä nastarenkailla...

Itse puhun omasta kokemuksesta. Ostin mopoon taannoin Duron nastarenkaat, eteen ja taakse. Noh, niihin aikoihin olin kuullut tosta sisäänajosta, päätinpä yrittää; Tulos yllätti aika positiivisesti. Eka 500km ajelin tosi rauhallisesti, ilman yhtään renkaanpyöritystä (lue:tyhjää). Oli nastatkin mopoa myydessä sen näköset. Oliko mulla kahden talven aikana yksi tai kaksi nastaa lähteny, ja kyllä - Lopussa (lue: kun kaupat oli selvät) mentiin tosiaankin lintassa. :lol:
Myös pito oli paljon parempi verrattuna kaverin vastaaviin -ilman sisäänajoa. Nastoja oli pudonnut sieltä täältä, eipä niitä hirveästi lopussa edes ollut. :lol:

Re: Puhetta renkaista

6.10.2013 15:23

Nastarenkaille ehdottomasti reilu sisäänajo missä rengas ei saa luistaa ollenkaan, sellaista rauhallista ajoa muutaman tankillisen ajan. Aivan sama juttu on autojen nastarenkaiden kanssa, muutamia satoja kilsoja rauhallisempaa sisäänajoa että nasta asettuu kunnolla kumiin.

Liimanastat on asia erikseen, niiden kanssa voi riuhtoa heti asennuksen jälkeen.

Re: Puhetta renkaista

6.10.2013 21:54

Olisin ostamassa kotariin ens kaudeks Dunlopin Sportmax Qualifierit, onko kellään näistä kokemusta? Onko ostamisen arvoset?

Re: Puhetta renkaista

7.10.2013 7:32

Vaikee sanoo, mä en laittaisi katupyörän rengasta supermotoon. ContiAttack SM on edelleen mun valinta katumotoon.

Re: Puhetta renkaista

7.10.2013 11:08

Kellään kokemusta renkaan paikkausaineista? Miten kestää? Itellä on kaks naulaa takarenkaassa ja ei viittis uutta kumia ostaa. Millaseks toi aine sitten muuttuu että sit kun vaihtaa joskus sen renkaan?

Re: Puhetta renkaista

7.10.2013 12:55

Ainakin mulla toimi ihan täydellisesti semmonen paska-mallinen paikka takarenkaassa. Ja oli helppo ja hauska asentaa. Biltemasta ja Motonetistä saa semmosia sarjoja, jotka sisältävät myös co2-patruunat, joilla saa renkaan täyteen tien päälläkin.

Re: Puhetta renkaista

7.10.2013 14:17

Minkälainen rengas tuo Pirelli Corsa on? Onko mitat 150/60 zr 17 ihan hyvät tälläselle nelarismotolle? Sais tollasen nyt kaverilta ihan hyvään hintaan, ja alkaa olemaan wrän takarengas jo aika loppu..

Re: Puhetta renkaista

7.10.2013 17:42

Pääseekö talvella jollai karkeekuvioisilla crossirenkailla mihkää tuommosilla pikkuteillä? :s

Re: Puhetta renkaista

7.10.2013 18:59

Kyllä se nappularengas pitää, jos ei ole ihan pelkässä jäässä tie. Jäällä ei luonnollisesti pidä mitkään muu kuin piikit, nastat vain välttävästi.

Re: Puhetta renkaista

20.10.2013 12:13

Kummat kannattaisi ostaa talveksi alle, nastat vai välinkelin piikit? Asun pk-seudulla, joten teillä ei ole aina lunta, mutta tarkotuksena on siis ajella pienemmillä teillä ja poluilla aina välillä, esim viikonloppuisin. Ei siis mitään koulumatkoja tms. Nastoiksi tulisi varmaan nuo täällä kehutut Durot tai sitten piikeiksi varmaan Maxxis:n välinkelin piikit smotovanteille. Eli kummat olisi järkevämmät? Tommoset Durot saa varmaan alta 200€, kun taas nuo piikit olisikin jo 300€. Onko noi piikit niin paljon paremmat ja miten sitten kestävyys asvaltilla?
Tommoset siis noi Maxxis:n piikit
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Puhetta renkaista

20.10.2013 13:17

No siis jos minun päätäntävalta (ja vanhempien lompakko) olisi, niin tietenkin nuo välikelin piikit. On muuten hiukka helpompi ajella tollasilla vrt nastoihin. Kuitenkin, kun sitä voimanpaskaa on enemmän suhteessa mopoon, niin ne nastat ei kestäis kuitenkan. Sisäänajat vaan huolella nuo piikit, niin kestää ne. Mulla lähti mopossa takasesta kahdessa talvessa 2-3 nastaa, ja kenkää annettiin. (mopolla.. :lol: ) Duron kumit oli.