Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

21.2.2011 15:40

Joo, ei vaan tästä kymenlaakson alueelta montaa pulverimaalaamoa taida löytyä, että muutaman kympin takia ei kyllä viitsi alkaa minneen kauemmas viemään..

21.2.2011 17:35

Suunnittelussa ois rungon ja vanteiden maalaus niin onko kellään heittää mitään pohjaa hinnalle? paikka kohtasiahan ne on useimmissa tapauksissa, mutta sinnepäin :roll: 200-300e? ite jos teippaa vanteet, että tarvii vaan suihkia menemään.

21.2.2011 18:33

Tuleeko pulverilla vai ruiskulla? Pulverilla tulee huomattavasti halvemmaksi ja pysyykin paljon paremmin.

21.2.2011 18:55

pulverilla joops.

21.2.2011 20:01

Shatter kirjoitti:pulverilla joops.


Itse kesällä maalautin hussen vanteet ja takaswingin, hiekkapuhallus hoidettiin itse niin siitä ei kuluja tullut.. Maalaamoon soittaessa osasi maalari jo kertoa että siinä 20e pintaan itse teipattuna, ja muutama euro enemmän jos hän itse teippailee. Annoin sen kaverin siis teipata, hinnaksi jäi 25euroa koko työlle. ;)

21.2.2011 20:40

Kumpi on yleensä halvempi tapa maalata, tavallinen maalaus vai pulveri maalaus? Onko paha hinta tavallisesta maalauksesta ja hiekkapuhalluksesta 150e? Kestääkö tavallinen maali rungossa pulverimaaliin verrattuna miten hyvin? Kun ei taida olla pulverimaalaukseen mahdollisuutta, tai tietääkö kukaan pulverimaalausmahdollisuutta itä-suomessa päin?

21.2.2011 21:02

pulverimaalaus halvempi ja paljon nopeampi, kestävämpi myös.

23.2.2011 22:59

Ne jotka on maalannu vanteensa kaksvärisiks ni kertokaas vähän että onnistuuko pulverilla tuo ja mihin liikkeeseen kannattaa tässä pk- seudulla viedä?

28.2.2011 18:30

Olis tarkotus maalauttaa nuo kotarin vanteet, t-palat ja takajousi. Pulverimaalaamo jo tiedossa, mutta ne sano että pitää ottaa pinnatki irti. Pitää puhua ukko ympäri ja teipata ite ne vanteet :D En tajunnu puhelimessa kysyä et onnistuuko kaksvärimaalaus ku sillo vielä oli tarkotus yhellä värillä maalauttaa. Kai tuo onnistuu? Niil o hiekkapuhallinki ni saa kaikki samal kerral ;) http://www.topiooy.com/

1.3.2011 18:35

Onnistuu pulverilla kaksi väri maalaus, vaan tarkkaa rajaa ei saa. Mutta hintakin tulee olemaan aika paljon kalliimpi kun täytyy samaan aikaan paistaa ne, ja siinä välissä vielä vaihtaa väri.... Kannattaa kysellä rupeavatko edes tekemään sellaista.

12.3.2011 15:05

Mites kun katteet nyt maaleis ja lakka päällä , millo kannattaa harkita esim kesto- ja kiiltovahan laittoa?

12.3.2011 23:53

tse suosittelisin semmosta kuukautta. tosin niitä kyllä myydään jotain "tuoreen maalin vahoja" joiden ei ppitäisi sitä pintaa polttaa vaikka ois kohtuu tuoretta maalia.

13.3.2011 0:44

ite antaisin kuivua ja kovettua rauhassa, eli en niitä ihme vahoja alkais laittelemaan

16.3.2011 22:06

Entä mites pystyykö edes myllyttämään, ultra-fine cut hiomatahnaa ja pehmeä kangaslaikka ois, hakusessa ois ollu vaan siis namumpi pinta :P

16.3.2011 22:12

Ainakin american hot rodissa myllyttivät aina uuden maalipinnan eli luulis kestävän.