Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Maalaus

3.5.2011 22:39

Tietäisikö joku asiantuntevaa liikettä/maalaamoa Espoossa? Eli vanteet ja mahdollisesti pari muuta pienempää osaa pitäisi saada vietyä johonkin maalattaviksi, mielellään lähelle eli Espooseen siis. :)

Re: Maalaus

4.5.2011 22:55

4xt4xt kirjoitti:Tietäisikö joku asiantuntevaa liikettä/maalaamoa Espoossa? Eli vanteet ja mahdollisesti pari muuta pienempää osaa pitäisi saada vietyä johonkin maalattaviksi, mielellään lähelle eli Espooseen siis. :)

Google auttaa huomattavasti näissää asioissa.

Re: Maalaus

5.5.2011 17:36

Voiko pulverilla vetää noita perus pinnoja suojaamatta? Ku soitin maalaamoon ja se selitti epäselvästi eka että ne on vaikee peittää, sit se sano että ne ehkä pitäis ottaa irti ja lopuks sekotti täysin mut ja sano että kyllä ne pystyy maalaamaan.. :lol: Siis pitääkö mun tehä muuta noille vanteille kun otan jarrulevyt irti ennenkun vien sinne? Onko laakerit pakko ottaa irti?

Re: Maalaus

5.5.2011 18:02

Eskortti kirjoitti:Voiko pulverilla vetää noita perus pinnoja suojaamatta? Ku soitin maalaamoon ja se selitti epäselvästi eka että ne on vaikee peittää, sit se sano että ne ehkä pitäis ottaa irti ja lopuks sekotti täysin mut ja sano että kyllä ne pystyy maalaamaan.. :lol: Siis pitääkö mun tehä muuta noille vanteille kun otan jarrulevyt irti ennenkun vien sinne? Onko laakerit pakko ottaa irti?

Laakerit kyllä kannattaa nykästä irti ehdottomasti! Itellä ei pinna vanteita ole, mutta eikö se porukka ole nekin ottaneet maalauksen ajaksi irti? Tai vähintään suojanneet jollain kuumuutta kestävällä teipillä(?)

Re: Maalaus

5.5.2011 19:12

teippaa tai ottaa irti. molemmissa kyllä vaivaa on. helpoimmalla pääset kun annat ne pinnat maalata, tosin IMO hieman tyhmän näkönen jos pinnat samanväriset kuin kehät

Re: Maalaus

7.5.2011 13:36

Voiko takajousen pulverimaalata, vai lähteekö heti lohkeilemaan?

Re: Maalaus

7.5.2011 20:32

jos paukku maali kestää, niin mitäs luulet?

Re: Maalaus

12.5.2011 20:52

Tietääkö kukaan mis sais halvalla maalautettuu vanteet Turun alueella?

Re: Maalaus

16.5.2011 10:18

ku tää nyt on kuitenkin 'maalaus" topikki, ni pärjääkö tommosella parin euron väri kannulla, ihan perus muovi katteille, vai tartteeko siihen jonkin lakan kylkeen kans. :D

Re: Maalaus

17.5.2011 15:38

_AINA_ lakka maalinpäälle niin kestää paljon paremmin ja kiiltää nätimmin :)

Re: Maalaus

17.5.2011 18:10

vinkki kaikille maalareille: älä tiputa osaa maahan juuri maalattuasi sen, ei tee hyvää maalipinnalle :lol: ite olin just saanu aikaiseksi varmaan elämäni parasta pintaa tohon mäxän takalippaan, kunnes päätin siirtää sen kuivumaan hieman parempaan paikkaan ja maahanhan se tippu :lol:

Re: Maalaus

17.5.2011 20:21

Onkos kellään kokemusta vanhempien mopojen muovitankkien maalauksesta? Itse olisi tarkoitus maalasta Suzuki S1:n tankki. Muovi ilmeisesti suht. huonolaatuista, joten bensahuurut tulevat läpi. Pitäisikö tankki ensin kuidittaa/kitata, ja sen jälkeen vasta maalata?

Re: Maalaus

17.5.2011 22:10

Peraa_ kirjoitti:vinkki kaikille maalareille: älä tiputa osaa maahan juuri maalattuasi sen, ei tee hyvää maalipinnalle :lol: ite olin just saanu aikaiseksi varmaan elämäni parasta pintaa tohon mäxän takalippaan, kunnes päätin siirtää sen kuivumaan hieman parempaan paikkaan ja maahanhan se tippu :lol:

Itelle tuli tosta mieleen eilinen. Älä pudota katetta lattialle juuri kun olet alottamassa maalaamaan sitä. Saat silloin yhen pohjamaalauspäivän lisää :lol:

Re: Maalaus

18.5.2011 16:20

.:Sami:. kirjoitti:Onkos kellään kokemusta vanhempien mopojen muovitankkien maalauksesta? Itse olisi tarkoitus maalasta Suzuki S1:n tankki. Muovi ilmeisesti suht. huonolaatuista, joten bensahuurut tulevat läpi. Pitäisikö tankki ensin kuidittaa/kitata, ja sen jälkeen vasta maalata?

Epoksipohjamaalilla pysyy, jos osaa.

Re: Maalaus

18.5.2011 20:30

Tollanen läpivärjätty muovi on tosi paskamainen maalata. Ainakin kun just bensahöyryy puskee läpi koko ajan. Vaikka määrät onkin pieniä niin ei silti meinaa pysyä. :s