Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

22.11.2010 22:36

Oon putkee kunnostamassa. Nii oon hionu sen ja kiillottanu ja nyt ajattelin kuumakestolakata sen ettei heti ruostu. Nii tarttuuko toi lakka kiillotettuu pintaa vai pitääkö karhentaa? Ja Himmentääkö toi puoli kiiltävä paljonki tota putkee? Eikös se ollu joku 2-3 kerrosta ku kannatti vetää?
Kiitos vastauksista :D

22.11.2010 22:46

Kyllä se tarttuu kiillotettuun pintaan eli ei tarvii karhentaa ja vähän sumentaa kiiltoa. Mistä löysit tota kuumakestolakkaa?

22.11.2010 22:50

Make123 kirjoitti:
aeroxman kirjoitti:
HeGee` kirjoitti:
Make123 kirjoitti:Paljon yleensä tulee hinnaksi jos vie vanteet maalautettavaks? :roll:

pulverilla jos maalaat eikö mahda jossain 50 paikkeilla olla per vanne

Pitää vissiin itse tehdä pohjat vai? Eli minkälaisia valmisteluja tuo sitten meinaa? Entiset maalit pois? Itse ajattelin ehkä talven aikana viedä pulveri maalaukseen mustaksi omat vanteet.


Samaa kysyisin itse? Mustaksi kans omat ;)


Itellä maksoi hiekkapuhallus 15e eli kumpikin vanne pinnoineen napoineen, maalaus pulverilla kiiltävän mustaks makso 30e kumpikin vanne pinnoineen napoineen.

E: anteeks tuplat.

22.11.2010 23:24

comanche888 kirjoitti:Kyllä se tarttuu kiillotettuun pintaan eli ei tarvii karhentaa ja vähän sumentaa kiiltoa. Mistä löysit tota kuumakestolakkaa?

Hessumobiilista, oli joku 7e ja kuumakestävyys 600 :)

25.11.2010 19:38

Onko varma että tarttuu kiillotettuun pintaan? Tekun sijainen ja kaveri väittävät kivenkovaan että pitää karhentaa? Enkä viittis millää laittaa tota lakkaa ellei oo varma et tarttuu :D Jos ei kukaa vastaa tnää nii sit isken huame aamul sen lakan kiillotettuu putkee.

25.11.2010 22:20

^^

Olisihan se vahakin vaihtoehto, jos hyvän kiillon haluat säilyttää.
Ja kyllä tarttuu lakka kiillotettuun pintaan... ;)

25.11.2010 22:29

Kestääkö muuten joku kovavaha putkessa?

26.11.2010 12:21

J_J kirjoitti:Ja kyllä tarttuu lakka kiillotettuun pintaan... ;)
Se onki toinen juttu, miten se siinä kiiltävässä pinnassa kestää. Se lakka himmentää sitä kiiltoa vielä aika paljon. :|

Maalaus

26.11.2010 20:01

Vedin sitä lakkaa ennen tota tunturin alkukäyrää ja ei se ainakaa himmentäny sitä yhtää, pikemminki lisäs kiiltoo. Se pinta oli aika sellane pitävä vähän "kumimaine" ja sitku laitoin metal polishii siihe kokeilun vuoks (virhe?) ni se lakka lähti kävelee siit :D Mistä johtu? Olin karhentanu sen pinnan 800 et lakka pysyis (ku sillo kaveri väitti ettei pysy kiillotetus pinnas) ja lakkasin joku 2 kerrosta siihe ja annoin kuivuu. Missä vika. Onkoha tos autoglym metal polishis jotai ainetta joka syövytti sen lakan tai jtn? :)

26.11.2010 20:41

^^
Himmentyy/kellastuu vasta jonkin ajan päästä.
Juu oli virhe hinkata autoglymmillä, koska siinä on hiovia aineksia, jotka sen kiillon siihen antaa. :lol:
Turhaa sitä lakan pintaa enään kiillottaa...

Ei muuta ku hionta ja uutta lakkakerrosta vaan.

26.11.2010 22:33

Juu, uutta putkee :D Nyt on toi dörbin putki ja änkkä kuivumassa koululla, toivottavasti tulee hyvää jälkee.

9.12.2010 2:24

Oon kuullu että jos maalattava pinta on pystysuorassa niin vältyttäisiin paremmin appelsiini pinnalta ja jos vaakasuorassa niin sillon välttyis paremmin valumilta, pitääkö tämä paikkaansa? Eli onko parempi maalata kappaleen ollessa pystysuorassa?

9.12.2010 23:39

Pystysuoraa on huomattavasti helpompi maalata ainakin omasta mielestä. Varsinkin kilikolit alkaa herkästi räkiin väärässä asennossa pidettäessä. Tarpeeks ohuita kerroksia vaan niin ei valu. Eikä siksak liikettä vaan edestakaisin.

11.12.2010 21:47

Millä maalil kandee maalaa skeittirenkaita? :D

11.12.2010 23:00

Ai akselin päihin tulevat pyörät?
Kyllähän ne voi vetää vaikka spreillä.