Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

10.4.2011 12:09

:s no voihan viddu. Eri vaihtoehtoja pitäisi kyllä saada, nimittäin pulverilla kun maalaat niin saa ensin käydä renkaat irroittamassa ja laakerit repiä irti. Itse maalaus ei varmaan hirveästi maksa, mutta lisähintaa tulee äkkiä.. esim. renkaanvaihdot yhteensä 50-60€ + siihen uudet laakerit ja itse maalaus.

10.4.2011 12:09

Makk kirjoitti:
aeroxman kirjoitti:Miten hyvin pysyisi jos maalaisi vanteet paukuilla? Laittaisi hyvät pohjamaalit ja maalaisi siis kunnolla alusta loppuun. Kukaan maalannut? Enemmän näkee mopojen ja skoottereiden vanteissa kylläkin sitä. Reunat ajattelin kiilloittaa, joten ei ainakaan renkaanvaihdossa lähtisi halkeilemaan...


Kerrankin kun kiviä siihen lentää, niin maalipinta rupee olee siinä...

ite maalasin mastonilla. tosin en kyllä pohjamaaliakaan laittanut, olisi kyllä pitänyt. pintahan oli ihan hyvä ( http://www.motot.net/galleria/kuva20092/ ) , mutta heti ku vähä montulla rälläs nii rupes valkosia läikkiä olemaan :lol:

10.4.2011 14:42

aeroxman kirjoitti::s no voihan viddu. Eri vaihtoehtoja pitäisi kyllä saada, nimittäin pulverilla kun maalaat niin saa ensin käydä renkaat irroittamassa ja laakerit repiä irti. Itse maalaus ei varmaan hirveästi maksa, mutta lisähintaa tulee äkkiä.. esim. renkaanvaihdot yhteensä 50-60€ + siihen uudet laakerit ja itse maalaus.


Lahdessa renkaanvaihto 6e. ;)

10.4.2011 16:03

koulussa renkaanvaihto: 0e ;)

10.4.2011 16:20

Liuhuletti kirjoitti:Paljonkohan maksaisi noiden deeteen vanteiden ruiskumaalautus ja elaksointi (?) sini-valkoisiksi. Eli puolet ja puolet? Niin että se sinisen ja valkoisen raja "feidaantuisi"? Toivottavasti joku ymmärtää mitä meinaan =)

Tässä pääkaupunkiseudulla yhtään semmoista puljua joka hoitaisi kyseisen maalauksen?

Maalauksessa

11.4.2011 18:51

Nyt on omasta räsästä vanteet maalauksessa :D (punaseks tulee) pulverimaalilla maalaamossa . Tällä viikolla pitäis saada takaisin. Hintaahan ei itse maalaukselle tullu kuin 20 e per vanne mutta muu hilpetöörin hinta kohottaa vanteille hintaa jo päälle 100 euroa. Suurin hinnan nostaja laakerit ja jne.

11.4.2011 19:07

Hei!

Onnistuuko pulverillla vanteiden maalaaminen oranssiksi vai pitäisikö ruiskumaalata? Tarkoituksena olisi saada kotarin väriin sopivat. Sellaisen käsityksen olen saanut, että ruisku ei tahdo oikein kestää kivien iskuja? Vanteista löytyy pientä kulumajälkeä niin, kannattaisiko ensin hiekkapuhaltaa tai lasikuulapuhaltaa, vai tarvitseeko tehdä kumpaakaan? Olen myös lukenut, että pulverimaalauksessa tulee ''appelssiini''pinta, pitääkö tämä paikkansa vai tuleeko siitä yhtätasainen kuin ruiskulla maalatessa?

Ja jos jollain olisi jotain hyvää paikkaa ehdottaa, missä koko vanteiden maalamisprojekti kannattaisi hoitaa niin ehdotukset ovat enemmän kuin tervetulleita! :)

11.4.2011 20:23

voi maalata myös pulverilla. pulveri kestää paremmin iskuja kuin ruisku. kannattaa puhaltaa ensin. en kyllä ole ikinä kuullut että appelsiinia tulisi?

11.4.2011 22:11

Kokemuksia, että paljon maksaa maalamossa teetettynä puolavanteiden maalaus?

12.4.2011 11:17

Kyllä pulverimaalillakin saa tasaisen pinnan ja luulis oranssiakin löytyvän.


Ja puolavanteiden pulverimaalaus maksoi minulla sen 20 e per vanne mut siinä tuplaantu hinta kun hiekka puhalsi ja plussana uudet laakerit tarvii ostaa.

12.4.2011 14:03

-aldu- kirjoitti:Kyllä pulverimaalillakin saa tasaisen pinnan ja luulis oranssiakin löytyvän.


Ja puolavanteiden pulverimaalaus maksoi minulla sen 20 e per vanne mut siinä tuplaantu hinta kun hiekka puhalsi ja plussana uudet laakerit tarvii ostaa.


Ite maalautin kans jauheella, ja jos vaihtaa laakerit samalla nii ei tarvii mitään suojailla laakeripesiä, kun jättää vanhat laakerit paikalleen ja ottaa maalauksen jälkeen irti ja sit uudet paikkaan. Ja mul oli kans sama hinta eli 40eurolla selviää, joka mun mielestä melko pieni hinta. Eikä tarvinnu edes hiekkapuhaltaa kun alkuperäinen maali oli kans pulveria niin voi heittää suoraan siihen päälle, ja pysyy kuulemma ihan yhtä hyvin.

E: Ja pinta ei todellakaan ole mikään appelsiini.
Kuva

12.4.2011 14:47

^Itse taas kuullut että kannattaa repiä ne laakerit irti jo ennen maalausta. Pahimmassa tapauksessa saattaa valua sieltä laakerin sisältä jotain kuumaa "vahaa" sinne vanteen päälle, koska tosiaan n. 200 astetta siellä on. Ja saattaa pilata itse maalipinnan se vaha...

13.4.2011 19:43

Voisin ie lisäillä tänne kanssa tossa ensviikolla kuvia tosta oman räsän maalailu yrityksistä. Viikonloppuna on maalit tulossa niin sillon alotellaan :P

13.4.2011 21:13

Sorii, ei ollu tuol alakerras tämmöst topiccii, nii mite pakoputkest saa kuumakesto maalit pois? Lakka bensiinil koitin mut ei jumalauta siitä tule mitään.. :D

13.4.2011 21:28

nitromorssi toiminee, samoin karkea hiekkapaperi. itse olen myös heittänyt teräsharjalaikan porakoneeseen ja sillä pyöritellyt maalit pois