Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Maalaus

24.10.2010 16:08

Keskustelua ja vinkkejä liittyen esimerkiksi vanteiden tai katteiden maalaukseen, vanhat viestit löytyvät täältä.

Wikissä olevia artikkeleita maalaukseen liittyen:
Ruiskumaalaus
Katteiden spray-maalaus

26.10.2010 13:19

Paljon yleensä tulee hinnaksi jos vie vanteet maalautettavaks? :roll:

26.10.2010 13:34

Make123 kirjoitti:Paljon yleensä tulee hinnaksi jos vie vanteet maalautettavaks? :roll:

pulverilla jos maalaat eikö mahda jossain 50 paikkeilla olla per vanne

26.10.2010 15:16

HeGee` kirjoitti:
Make123 kirjoitti:Paljon yleensä tulee hinnaksi jos vie vanteet maalautettavaks? :roll:

pulverilla jos maalaat eikö mahda jossain 50 paikkeilla olla per vanne

Pitää vissiin itse tehdä pohjat vai? Eli minkälaisia valmisteluja tuo sitten meinaa? Entiset maalit pois? Itse ajattelin ehkä talven aikana viedä pulveri maalaukseen mustaksi omat vanteet.

26.10.2010 19:10

aeroxman kirjoitti:
HeGee` kirjoitti:
Make123 kirjoitti:Paljon yleensä tulee hinnaksi jos vie vanteet maalautettavaks? :roll:

pulverilla jos maalaat eikö mahda jossain 50 paikkeilla olla per vanne

Pitää vissiin itse tehdä pohjat vai? Eli minkälaisia valmisteluja tuo sitten meinaa? Entiset maalit pois? Itse ajattelin ehkä talven aikana viedä pulveri maalaukseen mustaksi omat vanteet.


Samaa kysyisin itse? Mustaksi kans omat ;)

26.10.2010 20:28

pitää hiekkapuhaltaa ne, tai hio käsin, mutta hiukkapuhallus paljon helpompi. eikä sekään taida paljoo maksaa jos liikkeeseen vie puhallettavaks

27.10.2010 15:18

Moro!
Mulla on toi paisari onnistunut ruostumaan jotenkuten, ja ajattelin maalata sen kuumakestomaalilla mustaksi? Riittääkö 600c maali? Millaiset "pohjatyöt"? Millä hion sen? Montako kerrosta sitä maalia kannattaa laittaa?

27.10.2010 15:48

600 Riittää. Pohjatyönä joko hiekkapuhallat sen ruosteista puhtaaksi, tai käsipelin hiot ruosteet pois.
Kerroksia 3+

27.10.2010 22:36

Vielä tuosta pulverimaalauksesta sen verran, että pitääkö vanteen laakerit repiä irti vai pitääkö jotenki vain suojata? Ei mahda kestää sellaista reilua 200astetta laakerit..?

28.10.2010 11:51

Kestää ne, mutta on hyvä irrottaa varmuuden vuoksi.

30.10.2010 3:41

Mites muute toi pinnojen suojaus pulverimaalausta ajatellen (lähinnä sitä lämpöä..), Kun ei hotsittas otattaa noita pinnoja pois. :L Eli voiko siinä käyttää jotain kuumankesto-teippiä?

5.11.2010 11:51

Missä sais halvalla pulverimaalautettua vantaalla? Ois varmaan runko, svingi ja t-palat menos maalaukseen nii paljonkohan tulis maksamaan?

15.11.2010 0:24

Makk kirjoitti:Mites muute toi pinnojen suojaus pulverimaalausta ajatellen (lähinnä sitä lämpöä..), Kun ei hotsittas otattaa noita pinnoja pois. :L Eli voiko siinä käyttää jotain kuumankesto-teippiä?

Samaa kyselisin, kellään tietoa?

15.11.2010 0:49

Onko jollain tietoa noista Mikkelin seudun maalauspaikoista, missä tekisivät hyvää laatua kohtuuhintaan? Himottaisi nuo rukkasen toiset katteet pistää uuteen väriin

15.11.2010 3:29

J-Koo kirjoitti:
Makk kirjoitti:Mites muute toi pinnojen suojaus pulverimaalausta ajatellen (lähinnä sitä lämpöä..), Kun ei hotsittas otattaa noita pinnoja pois. :L Eli voiko siinä käyttää jotain kuumankesto-teippiä?

Samaa kyselisin, kellään tietoa?


Itellä vanteet jo maalautuksessa, tosiaan siihen käytetään kuumakestoteippiä jos ei otata pinnoja pois! Ite olisin saanu sen sieltä käyttöön sen teipin jos olisin halunnu ite teippailla ne ja säästää kustannuksissa, mut pysy hinnat viel senverran maltillisissa lukemissa nii annoin sitte sen kaverin teippailla ne. :D ;)