Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Ajovarusteet

2.7.2012 21:45

Motonetissä on oikein kelpovarusteita kohtuuhintaan ja ovat jopa ihan tyylikkäitä suurin osa.

Itse pidän yleensä ajotakkia, mutten housuja viitsi vetää jalkaan muuten kuin pidemmällä matkalla.

Re: Ajovarusteet

2.7.2012 22:14

Juu richan kamat on hyviä, mutta stormiltakin saa vedenpitäviä katusaappaita halvalla.

Re: Ajovarusteet

2.7.2012 22:21

Sinisalon ajokamppeet (ajohousut ja takki) löytyy ja molemmissa panssarit, scott kypärä... Eieieiei todellakaan oo ajovaatteita! Viimeks tässä 2h sitte ajoin ajotakki päällä. Ja saakait täällä jutella vaikka ei kevaria vielä olekkaan? Toivotaan että modet ei tuu antamaa mulle banneja ku juttelen täällä vaikka ei oo kevaria :s Vittu nyt oikiasti näitte juttujen tasoa :lol: mun osalta loppu ny

Re: Ajovarusteet

2.7.2012 22:26

Jatkossa ostan ajokamat motonetistä. Meinaan ovat kyllä panostaneet kaikkeen mikä liittyy kahteenpyörään ja moottoriin. Varsinkin juuri ajokamoihin. Kenkiä siel oli tosi pal ja hienoja. Sellasia kenkiä ei mitän faki nahka buutsei.

Re: Ajovarusteet

2.7.2012 22:34

Jotain Airohin krossikypäriäkin siellä näytti olevan myynnissä. Yllätti kyllä hieman kun tollaisissa paikoissa on tottunu kaikkiin ihme kiinanmerkkeihin kun niiden tuotteita kattelee.

Tuohon ajotakin käyttämiseen palataksei; Mulla oli yks kaveri jolla oli aika kallis ajotakki. Joskus lähettiin +20 keleillä ajelemaan ja kaverilla oli joku tuulitakin tapainen takki päällä. Kertoi että on liian kuuma ajella ajotakki päällä. :roll: Mun SCOTT ajotakista kun ottaa sisältä sen vuoren pois niin tarkenee ajella vaikka kuinka lämpimällä. Kaks kertaa kunnolla menny nurin, ekalla kerralla käsi pakettii ja tokalla pelkkiä mustelmia. Ekan kaatumisen jälkeen ostin ajotakin ja nyt kyllä tuntuu turvattomalta ajaa ilman ajotakkia. Joskus laitoin sen vahingos päälle kun lähettiin autolla kaupungille :D Tuo mun takki on just itelle hyvän kokonen niin se päällä on vaikka 10 tuntia eikä kiristä tai paina mistään. Se sopivuushan näissä ajovarusteissa on tärkeä juttu.

Re: Ajovarusteet

2.7.2012 22:38

Itelläki on tuo mun ajotakki päällä jos käyään vaikka talvella kaupungilla tai muutenvaan etten oo minkään 2-pyöräsen päällä :D Talvellakin tarkenee kun on vaan semmonen liivi vai mikälie kiinni siinä, kesällä sitte otan sen pois ja tarkenee ajella iha hyvin. ''Hengittää'' hyvin eikä purista mistään :)

Re: Ajovarusteet

2.7.2012 23:00

jukke96 kirjoitti:Sinisalon ajokamppeet (ajohousut ja takki) löytyy ja molemmissa panssarit, scott kypärä... Eieieiei todellakaan oo ajovaatteita! Viimeks tässä 2h sitte ajoin ajotakki päällä. Ja saakait täällä jutella vaikka ei kevaria vielä olekkaan? Toivotaan että modet ei tuu antamaa mulle banneja ku juttelen täällä vaikka ei oo kevaria :s Vittu nyt oikiasti näitte juttujen tasoa :lol: mun osalta loppu ny

Eine modet sua bannaa, kyllä täällä asiallisesti saa mopoilijat ja isomman pyöränkin kuskit jutella, ja säkin varmaan kevarin hommaat ni parempi täällä jutella kun mopopuolella harva välittää tai ymmärtää ajovarusteista mitään.

Re: Ajovarusteet

2.7.2012 23:05

Joo ihan läpällä pistin ton :lol: Mutta tuo on iha totta, en oo nähny mun lisäks ku abboutirallaa kolme jätkää meilläpäin ketkä oikeesti käyttää ajokamppeita. Talvella ajaessa käytin samoja kamppeita mitä käytin kelkkaillessa, eikä olis sattunu varmaan ollenkaan jos ei ois kaatunu :) Ajoin koko talven ja kerran vaan kaatu mopo paikallaan, ei paha, saa nähä miten kevarilla :lol:

Re: Ajovarusteet

2.7.2012 23:08

Kunnon piikkirenkaat vaan, ni kaadut korkeintaan sen takia et vauhtisokeus iskee ja vedät yli omien tai mutkan rajojen.

Re: Ajovarusteet

2.7.2012 23:47

Clutch kirjoitti:Itte en vaivaudu käyttämään koska oon nii kova jätkä et luotan taitoihini + maaseudun teihin :p
Vaikka hyvät ja kalliit ajokamat löytyykin. Kivempi mennä ns. kevyellä varustuksella näitä mutkateitä niin saatanasti.


Jes! Vihdoin löytyi tätä oikeaa asennetta. Kyllä siinä saa nauttia kun +25 helteessä painaa sortsit ja tpaita päällä. Noh, ajotakki tosin ostolistalla.. Ollut viimeiset 2kk. Ostan kyllä mutta hyvin pärjää ilmankin. Kokemus varmaan opettaa mutta vedetään silleen ettei tarvi kokea.

Re: Ajovarusteet

3.7.2012 0:59

Vaikka tuo oli varmaankin vähän tuollaista provosointia, niin oli veljelläkin kivaa viimekesän helteillä vetää T-paidassa ja shortseissa kunnes pannutti. Joka paikka naarmuilla ja veressä ja joka paikkaa kolotti. Ei pystyny käymää kesäduunissa eikä nukkuminen ollu helppoo, kun haavoja oli ympäri kehoa. Haavat märki ja siteitä piti vaihella vähän väliä ja kivat arvet jäi.

Kyllähän tuon muisteleminen saa laittamaan niitä varusteita päälle, vaikka vähän kuuma tulisi. Silti en mäkään jaksa oikeen niitä mun ajohousuja käyttää, kun perin ne veljeltä eikä ne oikein istu(kantsii pitää mieles kun ostaa) ja on pirun kuumat yli +15 keleillä. Ajokenkiä en edes omista. Sinänsä aika hölmöltä tuntuu, että käyttää ajotakkia ja -hanskoja, mutta ajaa ilman ajohousuja (ja -kenkiä). Sama kuin käyttäisi ajohanskaa vain toisessa kädessä. :s

Re: Ajovarusteet

3.7.2012 3:29

Itel nykyää ruvennu olee velje ajotakki päällä kun se myi pyöränsä, niin se ei tarvii takkiansa. Oma takki jääny pieneks jo kauan sitten. Ja monestikku bomberoinu jossain ja ei oo viittiny takkia vetää päälle nii hupparin alla panssarit sillotällö :D Edelleen ajan kyllä turhan usein ilman ajovarusteita.

Re: Ajovarusteet

17.7.2012 1:46

Onko tietoo että pystyykö http://www.24mx.fi/motocross/p/crossila ... mith/s291/ noista laseista (mulla siis tommoset) ni vaihtaa linssin tarvittaessa, ja mitä nuo muovitötsät on tuossa linssissä?

Re: Ajovarusteet

17.7.2012 1:51

No totta helvetissä pystyy, ja kisakuskille tarkotettu ne muovijutut ei sun tartte niistä välittää (repäsykalvot tai rol-offit tulee niihin kiinni).

Re: Ajovarusteet

17.7.2012 2:47

onkos se linssi sit semmone et se pitää muljauttaa tai repästä vaa pois :lol:

edit: http://www.youtube.com/watch?v=taFmbChGjEk tähän tapaan?