Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

15.4.2011 18:07

osaisko kukaan neuvoa miten hjc fg-15 kypärään vaihdetaan visiiri? itse olen sitä yrittänyt irrottaa mutta rikon kuitenkin jos rupean repimään sitä irti ilman ohjeita. ja kypärän ohjekirjaa minulla ei sitten ole eli en voi sieltä katsoa :roll:

15.4.2011 18:21

Visiiri ylä-asentoon ja sit siellä kiinnikkeissä pitäs olla semmonen OPEN TEKSTI, siitä vaan vedät nuolen osottamaan suuntaan ja toisella kädellä vedät visiirin nätisti pois.

15.4.2011 18:25

Yzä kirjoitti:Visiiri ylä-asentoon ja sit siellä kiinnikkeissä pitäs olla semmonen OPEN TEKSTI, siitä vaan vedät nuolen osottamaan suuntaan ja toisella kädellä vedät visiirin nätisti pois.


kiitos nopeasta vastauksesta lähdempä kokeilemaan onnistuuko ;)

15.4.2011 22:41

Minkäslainen kypärä tuo Scott Airborne oikein on? Onko kannattava ostos ja onko kellään kokemusta tästä kypärästä?

16.4.2011 20:24

Ei muuta kun kauppaan testaamaan. Hintansa puolesta varmaankin laatupotta.

16.4.2011 20:52

Mites, kun nyt on kevarin, ja kevarikortin aika, mitä varusteita olis hyvä ostaa?

Mopolla on aina ollut normivaatteet, farkut, tuulitakki, normihanskat ja tämmönen halpispotta.
http://www.duell.fi/product.asp?sua=1&l ... 001000&q=y

Mites noi ajotakit, ym. onko niissä hyvä liikkua ilmankin, vai onko semmoiset kankeat? Kenkiäkin pohdin, onko vaan yksinkertaisempi laittaa normi kengät, ei oikein miellytä silmää noi ajokengät mitä oon katellu.

Eniten tuo kypärä mietittää, koska tuo nykyinen on ihan perseestä. Viima menee jo 40 nopeudessa läpi ihan heittämällä, muutenkin semmonen huonon tuntunen.

Mitä mieltä olette, kannattaa ostaa enskan kaveriksi crossipotta vai perusumpimalli.

Että linkkiä vaan :) Mutta jos löytyis vähän halvempia kuitenkin, et jos saa hyvän kypärän esimerkiksi, niin ei mitään kolmen ja puolen sadan pottaa.

gdsgsd

16.4.2011 21:21

Kyllä sun kannattaa ostaa ihan kunnon ajovarusteet jos kevarin hommaat/oot hommannu. Se ei olekkaan niin kivaa jos könäät kovemmasta vauhista jokku perus tennarit ja farkut jalassa ja sitte saat kaivella asvalttia pois polvistas :roll: ja se riippuu vähän siitä ajotakistakin että onko se mukava päällä vai ei. yleensä uudet ajotakit on aika jäykkiä alkuunsa eikä liiku niin mukavasti mutta se korjaantuu pienen käytön jälkeen. ja sijoita vaan siihen kypärään vähän enemmänkin rahaa vaikka sitten se kolme ja puoli satkuu koska oot kiitollinen kun se kypärä suojaa päätäs kunnolla mahdollisessa kolarissa/kaatumisessa eikä tarvitse sitten maata halvaantuneena loppu elämää. ja kyllä enska pyörän kanssa sopii ihan crossi kypäräkin että osta vaan sellanen mikä omaa silmää miellyttää. Itselläkin on tarkoitus nyt 1-2 viikon sisällä käydä ostamassa uusi kypärä ja nyt on mielessä Shoein VFX-W crossi kypärä. Hintaa tosin on suomesta ostettuna lähemmäs 500e mutta luulis ainakin suojaavan ja olevan hyvä :S

17.4.2011 0:22

Pasikiainen kirjoitti:Kenkiäkin pohdin, onko vaan yksinkertaisempi laittaa normi kengät, ei oikein miellytä silmää noi ajokengät mitä oon katellu.


Ootkos katellu matalavartisia ajokenkiä eli ns. ajolenkkareita? Erittäin hyvät jalassa ja pystyy kävelemäänki aivan hyvin. TCX:llä on ainakin hyvia ajolenkkareita. Kannattaa katella niitä! ;)

17.4.2011 1:30

Kyllä mun mielestä matalavartiset kengät on ihan siistit, farkut/ajohousuthan ne peittää suurimman osan niistäkin. Tuli tänää laitettua tilaukseen TCX X-CUBE AJOLENKKARIT

Iha nätit, ja paremmat ku skedekengät mitä tähä asti käyttäny! Tosin tuskin noita aina jaksaa jalkaan laittaa, mutta ainakin pitemmille matkoille. :P

17.4.2011 10:06

Äitini sanoin: "Kypärä on halpa henkivakuutus" eli siihen oikeasti kannattaa panostaa. Kaiken maailman honkkarit ja robbarit voi samantien unohtaa.

17.4.2011 10:34

Yzä kirjoitti:Kyllä mun mielestä matalavartiset kengät on ihan siistit, farkut/ajohousuthan ne peittää suurimman osan niistäkin. Tuli tänää laitettua tilaukseen TCX X-CUBE AJOLENKKARIT

Iha nätit, ja paremmat ku skedekengät mitä tähä asti käyttäny! Tosin tuskin noita aina jaksaa jalkaan laittaa, mutta ainakin pitemmille matkoille. :P

Itellä samat, ja kehua voin.

17.4.2011 13:57

Niin, löytyiskö vinkkiä kypäräksi, ja muiksi kamoiksi :)

17.4.2011 15:43

Eli oon aatellu scotin damon takkia superbikersilta hintaan 210e tai sitten mp asun supershock hintaan 130e. Kokemuksia hyviä ja huonoja puolia?
Sitten niitten kaveriksi kevlar farkut. Osaako joku suositella tiettyä merkkiä ja mallia?
Superbikersilla oli mottowearin farkut 145e ja toiset valkoiset 190e kokemuksia?
Kengiksi ajattelin lyhytvartiset txc kengät koska niitäkin on kehuttu jo tässä topikissa!

jfgjfg

17.4.2011 17:25

Pasikiainen kirjoitti:Niin, löytyiskö vinkkiä kypäräksi, ja muiksi kamoiksi :)


no jos sää et todellakaan halua laittaa siihen kypärään paljoa rahaa niin vaikka airoh dome, jokku scotin ja agv:een, ja foxin kypärät on ihan hyviä eikä maksa hirveesti ainakaan kaikki mallit. minkä verran oot sitte aatellu sijoittaa muihin kamppeisiin? ixs, scott, alpinestars ja mp-asu ovat ainakin ihan hyviä merkkejä ja niillä on jotain halvempiakin malleja. jos taas todella hyvän,suojaavan, vettä ja tuulta kestävän asun haluat niin suosittelen rukka asuja :D maksavat kyllä pirusti mutta olen kuullut monilta motoristeilta ja tutuilta että ihan helkutin hyviä ovat. itsellä ei siis niistä kokemusta(vielä 8) )

17.4.2011 17:53

En sanonut ettenkö voisi kuluttaa kypärään ihan kohtuu summaa, eikö jollain 250e saisi jo ihan hyvän kypärän? Kipuraja alkaa olemaan 350 jostain kypärästä, vaikka tärkein turvavaruste onkin.