Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

29.3.2011 23:41

Kokemuksesta voin sanoa, että kyllä päässä kannattaa olla helvetin kallis koriste jos kakspyöräsellä ajaa. Shoei xr1000 pelasti aivan takuuvarmasti hengen, 90km/h vauheista highsider ja pää kolahti muuten pikkusen.

PS. Mihin hintaan käytettyjä ajovarusteita kanttis lähteä kaupustelemaan? Prosentuaalista hintaa lähinnä kyselen, es mes satkun rotsi ja satkun housut.

1.4.2011 14:42

Kun menet varusteita katselemaan niin kannattaa koittaa saada "paketti", itse ostin RM-Heinolta paketin kypärä, takki ja hanskat ja hinnasta putosi ostaessa 30€ (prostentuaalisesti paketin hinnasta melko paljon).

Mutta itse asiaan. Eli tulipahan huomattua, että eivät mahdu omat aurinkolasit kypärän kanssa päähän. Joten onko olemassa jonkinnäköisiä "ajoaurinkolaseja" ja mistä voisi löytää? Vai ostanko vain jotkin ohutsankaiset aurinkolasit?

1.4.2011 23:49

Ihasproblem kirjoitti:Mutta itse asiaan. Eli tulipahan huomattua, että eivät mahdu omat aurinkolasit kypärän kanssa päähän. Joten onko olemassa jonkinnäköisiä "ajoaurinkolaseja" ja mistä voisi löytää? Vai ostanko vain jotkin ohutsankaiset aurinkolasit?
Halvemmaksi varmaan tulee ne normi lasit ostaa mut kyllähän noita ajolaseja löytyy moneltakin valmistajalta mutta itse en nyt muista muutakuin bobsterin ja noi muut joita myy eurobiker (ja valikoima on runsas kuten huomaat) ja siis varsinaisesti ei taida olla ajoaurinkolaseja olla olemassa mutta löytyy noita normaaleja laseja mihin saa tumman linssin ja muunki värisiä vaihtolinssejä lisävarusteena tai suoraan kaupanpäällisenä.

4.4.2011 22:38

http://www.fc-moto.de/HJC-CL-MX-Stand-Matt/en
Tommonen kypärä ollu ku oon mopolla ajellu. Kannatasko nyt käydä ostamassa uusi ku alan kevarilla ajamaan vai ajaako toi vielä asiansa?

hfghfg

5.4.2011 0:06

kyllä melkein uusi kannattais ostaa kun kevarilla ajaessa nopeudet ja voimat kuitenkin paljon suuremmat. ja se vaan menee kypärien kanssa niin että laatu ja hinta kulkevat käsi kädessä :s kannattaa panostaa kypärään vaikka se hintalappu olisikin korkea. uutta päätä kun ei kaupasta voi ostaa :roll:

5.4.2011 15:20

aeroxman kirjoitti:Mistä porukka on ostanut ajohanskoja halvimmillaan? Hakusessa olis sellaiset että kesällä sais ajella. Ehkä myös hieman viileämmille ajeluille mutta pääosin kesäksi. Mitään 100€ hanskoja ei minun budjetilla ostella (enkä ostelisi vaikka varaa oiskin). Oisko budjetin katto sellane ~20€. Kellään kokemuksia näistä halvoista hanskoista?


Ite ostin viime keväänä motonetistä richan hanskat 25 eurolla. Hyvin suojas sillonkin kun tuli vähän käytyä kyljellään :)

5.4.2011 21:48

Onkohan kellään kokemuksia Agv - T2 shade kypärästä? Tarkotuksena olisi huomenna mennä semmoista kattoo ja kenties ostaan jos päähän sopii :) EI luulis olevan kovin huono, kun SHARP:in testeissä sai sentään täydet 5 tähteä ja hintakin ihan kohdillaan potalla. Tosin eipähän sitä uusia päitä ostella niinkuin kypäriä onnettomuuksien jälkeen :D

11.4.2011 16:59

Mitäs ajohanskoja porukka on käyttänyt tuolla kadulla ajeltaessa/temppuiltaessa? Kun olisi hakusessa jotkut suhteellisen edulliset, mukavat ja pahimmilta asfaltti-ihottumilta suojaavat hanskat.

11.4.2011 17:19

Tuommoiseen katuajoon käyvät ihan hyvin varmaankin esim. Fiven ajohanskat, tuon malliset esimerkiksi, lisääkin toki löytyy.

Itse tosin suosin hieman pidemmän mallisia hanskoja niin ei mene tuuli ajotakin hihasta sisään niin pahasti.

11.4.2011 19:42

Tilasimpa Spyken ajotakin tuolta motostormilta. Kokemuksia paikasta, kuinka nopeaa tavara tulee?

12.4.2011 22:45

minkäs laisia ''ajolenkkareita'' suosittelisitte? mahollisimman kevyet ja sellaset jolla sais parhaimman tuntuman takajarruun ja vaihdepolkimeen, mutta kumminki panssaroitu

12.4.2011 22:54

JD29 kirjoitti:minkäs laisia ''ajolenkkareita'' suosittelisitte? mahollisimman kevyet ja sellaset jolla sais parhaimman tuntuman takajarruun ja vaihdepolkimeen, mutta kumminki panssaroitu

http://www.superbikers.fi/index.php?pag ... &Itemid=37 tommoset itellä

Ajokenkiä

14.4.2011 22:08

Suositelkaa jotain lyhytvartisia ajokenkiä jotka maksaa alta 150e

14.4.2011 22:09

_piikkki_ kirjoitti:Suositelkaa jotain lyhytvartisia ajokenkiä jotka maksaa alta 150e

tuossa ylempänä on linkki yhtiin, joista ite ainaki tykkään.

15.4.2011 17:45

_piikkki_ kirjoitti:Suositelkaa jotain lyhytvartisia ajokenkiä jotka maksaa alta 150e


http://www.eurobiker.fi/product_info.ph ... ts_id=4008 Tommoset löytyy ja helvetin mukavat ajettaessa ja kävellessä.