Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

28.12.2010 14:42

Kannattaa katsoo fc-moton tarjonta.

28.12.2010 14:55

Mikä sen kypärän tyyppihyväksynnän nimi on ? Ja ei kai se nii väliä vaikkei oo hyväksytty ? Ei kai polliizi sitä kysy vaikka pysäyttäiski.

28.12.2010 14:57

FC Moto, jos netistä meinasit tilata. Suosittelen kumminkin käymään paikallisista liikkeistäkin katselemassa ja varaamaan kypärään hieman enemmän kuin 100e.

29.12.2010 14:13

FC-motosta sai ainakin taannoin HJC:n AC-X2E:tä tohon satkuun (toki postit tulee päälle), sitä voin suositella jos budjetti on tiukalla. Lasikuitua, tuplad-lukko ja hyväksynnät löytyy ;)

29.12.2010 14:49

Foxin V3:sta irtoaa myös suhteellisen halvalla.

30.12.2010 2:58

Olis tarkoitus ostaa Foxin V2, taitaa oll ihan perus hyvä kypärä? Sattuu saamaan omaan makuun hienompana 200e hinta luokassa.

30.12.2010 12:07

Mietinpähän vain, että kun sieltä nettikaupasta tilaa esim. kypärän (tai mitä vaan ajovarusteita oikeastaan) niin miten sen koon pystyy päätellä. Tilataanko vain aiemman kypärän (tai vaatteiden) kokoinen ja jos ei sovi, niin palautetaan ja kokeilleen pykälää tai kahta pienempää/isompaa kypärää? Kun noissa kypäröissä ja vaatteissa tuntuu olevan hyvinkin erilaset mitoitukset eri valmistajilla.

30.12.2010 12:59

itse pyrkisin varsinkin kypärää ostettaessa käymään jossain kokeilemassa vastaavaa kypärää

housut

6.1.2011 23:49

Mitä ajohousuja suosittelisitte? Mielellää mustat mutta saa jotai muutaki väriä olla mukana. Ja linnki olisi tosi kiva.

7.1.2011 12:10

Meneppä d3rb1l0ver käymään storm-motorsin kotisivuilla, sieltä löytyy. Myös muilla liikkeillä kuten Allrightilla on valikoimansa netissä.

fasfas

8.1.2011 17:27

juu kyllähän minä olen jo vaikka mitä sivuja selaillut mutta kysynkin että mitä housuja itse suosittelisitte kokemuksen perusteella. tottakai se on niin että joku tykkää jostakin ja toinen ei mutta olisi silti kiva saada vähän kokemuksia mitkä olisi todettu hyviksi ja suojaaviksi housuiksi.

16.1.2011 19:59

Kenelläkään kokemuksia Nolan N85/84 kypäristä? Onko olennaisia eroja?

24.1.2011 18:35

http://www.fc-moto.com/?gclid=CPWJlJiV0 ... DgodOytgHg tollast iconin nahkatakkii kattonu. Onko kenelläkää kokemuksii tuosta, onko mite pitkä, sopiiko itelle, ku tälläne harteikas, mut suht hoikka kummiskii. Entä yleensä noi iconin kamat, laatuvehkeilt ainaki vaikuttaa.

24.1.2011 20:03

D3rb1L0ver kirjoitti:juu kyllähän minä olen jo vaikka mitä sivuja selaillut mutta kysynkin että mitä housuja itse suosittelisitte kokemuksen perusteella. tottakai se on niin että joku tykkää jostakin ja toinen ei mutta olisi silti kiva saada vähän kokemuksia mitkä olisi todettu hyviksi ja suojaaviksi housuiksi.

Millaseen ajoon? Itellä ollu pari vuotta tälläset housut käytössä: http://www.motoasu.com/PublishedService ... mcode=3053

Talvella pysyy todella lämpimänä, itellä yleensä alla vaan normihousut :) Ja kesälläkin pystyy ajamaan jos ottaa toppaukset pois ;)

EDIT: Kenelläkään kokemusta noista Shotin kypäröistä? Erityisesti tuosta Furious mallista: http://hracing.shop.wosbee.com/Publishe ... 1W2-B66-07
Kannattava ostos? :roll:

28.1.2011 20:28

Olis tarkotus hommailla takki, housut, kengät, hanskat piikkistä supermotoa varten. Semmosta ekana tulee mieleen kysyy, että miten noi leikkaukset eroo toisistaan. Kaikissa mitä netistä oon kattonu ni ei mainita mitään leikkauksesta, mutta jossain sanotaa ''leikattu sporttiseen ajoasentoon'' eli tämmösiä nyt ei ainakaan supermoton kaa, mutta miten yleensä sitte noi takit ja housut on, että sopiiko pystympään ajoasentoon? Messuilta ajattelin yrittää löytää jotai, mutta minkälaiseen hintaluokkaan noin keskimäärin vois saada hyvät nahka housut ja takin? Kenkiä oon ajatellu jotai vähä matalempia jotain tän tyylisiä: http://www.superbikers.fi/index.php?pag ... &Itemid=37 kommenttia, onko järkevät?