Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

23.5.2012 20:35

AKWM kirjoitti:Jotkut ne saa kiksejä mopon ohittelusta. Määkin luulin saavani, mutta kun pääsin tonne liikenteeseen ekaa kertaa, niin ei paljoa kiinnostanut. Joitain näköjään kiinnostaa. Tollasella ajotyylillä ei kuitenkaan pitkälle tule pääsemään.

Sullahan oli muutenkin opetuslupa eli isi ajaa takana? Ja ne on näitä vasta kortin saaneita yleensä jotka mopoille esittelee. Toki ei voi väittää etteikö oo kivaa vetää 6 vaihteella pintakaasulla munaasennossa teharimopoa vinguttavan jonnen ohi(tulee mieleen kuinka perseestä mopolla oli ajaa matkaa yksin).

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

23.5.2012 20:38

Juu, tokihan se on kiva ajaa mopoista ohi, mutta kohtuus kaikessa eli ei kannata turhaan vaarallisesti lähteä ohittamaan.

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

23.5.2012 20:52

AKWM kirjoitti:Jotkut ne saa kiksejä mopon ohittelusta. Määkin luulin saavani, mutta kun pääsin tonne liikenteeseen ekaa kertaa, niin ei paljoa kiinnostanut. Joitain näköjään kiinnostaa. Tollasella ajotyylillä ei kuitenkaan pitkälle tule pääsemään.

''En tiiä ei palajoo kiinnosta'' :D Saa nähä mitä mulle käy ku saan kortin ja tt miton alle et lähteekö koko touhu ihan lapasesta ku pitää esittää :D Ei sillä pösöki kulki sen 77 enkä mä silti jaksanu aina vinguttaa täyzii varsinkaa tossa syksy/kevät aikana.

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

23.5.2012 20:57

Toki ohi saa mennä ja vauhdilla, mutta vain turvallisesti eli ei ahtaissa tai huono näkyvyyksissä paikoissa.

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

23.5.2012 21:17

Joo kylhä noi ymmärtää et jos taajaman ulkopuolella menee ohi moposta joka ajelee alinopeutta, mut toi, että lähetään keskustas vetään ohi ja jäädään sit siihen eteen ajaan yhtä kovaa ku takana tuli, niin se on jo aika lapsellista

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

23.5.2012 21:49

Meikko kirjoitti:Joo kylhä noi ymmärtää et jos taajaman ulkopuolella menee ohi moposta joka ajelee alinopeutta, mut toi, että lähetään keskustas vetään ohi ja jäädään sit siihen eteen ajaan yhtä kovaa ku takana tuli, niin se on jo aika lapsellista

Jos oikein luin ni sä ajoit mopolla.
<- oota vaa ku ite saat piikki kortin.

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

23.5.2012 22:05

Ahaa, eli kun saa piikkikortin nii nousee kusi päähän. I'm okay with this

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

23.5.2012 22:37

Läbä kirjoitti:
AKWM kirjoitti:Jotkut ne saa kiksejä mopon ohittelusta. Määkin luulin saavani, mutta kun pääsin tonne liikenteeseen ekaa kertaa, niin ei paljoa kiinnostanut. Joitain näköjään kiinnostaa. Tollasella ajotyylillä ei kuitenkaan pitkälle tule pääsemään.

''En tiiä ei palajoo kiinnosta'' :D Saa nähä mitä mulle käy ku saan kortin ja tt miton alle et lähteekö koko touhu ihan lapasesta ku pitää esittää :D Ei sillä pösöki kulki sen 77 enkä mä silti jaksanu aina vinguttaa täyzii varsinkaa tossa syksy/kevät aikana.

Äsken käytii ajamas ku oon jo ihan terve, arvaa mitä tein. Ajoin ihan upouudesta 2012 Generic Triggeristä ohi. Tuntui hyvältä. :D Mutta oli ihan aiheellinen ohitus, se oli kasikympin alue.

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

23.5.2012 22:59

Vau, ajoit mopon ohi! Itteä ei pahemmin jaksa kiinnostaa, ajan vaan silleen niinku ajasin normaalisti. Jään taakse jos arvelen ettei ohituksesta mitään hyötyä ole. Joillekin mopojonneille taas tuntuu olevan tärkeetä ja vitun hienoo kun 40 alueella vinguttaavat niillä paskoilla hussen ohi oikeelta. Ja just kun pääs pari metrii mun edelle niin heti liinat kiinni ja kääntykin risteyksestä oikeelle. -.- Rupes vituttamaan tuo oikeelta ohittaminen ihan perkeleesti, sieltä ei ikinä ohiteta. Kaks kertaa mut on oikeelta ohitettu ja molemmilla kerroilla oli ainekset kolariin. Kyseisessä tapauksessa mulla on tapana ajaa oikeeseen reunaan koska hidastetöyssy on siinä paljon matalempi. Olin jo väistämässä töyssyy oikeelle ennen ku tajusin et se jonne oli ängenny sillä skootterilla siihen.

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

23.5.2012 23:07

Ymmärrän ärtymyksen ja itteeko ärsyttää tollaset, mutta laki kyllä sallii mopolle ohittamisen oikealta.

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

24.5.2012 11:31

Eikös se salli silloin, jos auto on kääntymässä vasemmalle? Eli vähän niinkuin ryhmittyy sen tien vasempaan laitaan, eli jää tilaa ohittaa.

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

24.5.2012 13:37

Joo kyllähän se tuntuu tosi hurjalta ajaa tien reunassa köröttelevän mopedin ohi täyZii, jos on harjotusluvalla kevaria ajamassa tai vasta kortin saanut, mutta ei siinä pian mitään erikoista ole, kun oot saanu vähän kokemusta tosta kevarilla ajamisesta.

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

24.5.2012 14:53

xtrem3 kirjoitti:Joo kyllähän se tuntuu tosi hurjalta ajaa tien reunassa köröttelevän mopedin ohi täyZii, jos on harjotusluvalla kevaria ajamassa tai vasta kortin saanut, mutta ei siinä pian mitään erikoista ole, kun oot saanu vähän kokemusta tosta kevarilla ajamisesta.

Itekki luulin sen olevan hauskaa, ohitin yhden mopon ja totesin, että eihän tässä oo mitää kivaa.
Mutkasta pätkää ja 80/100 alue, tyhjä tie ja hyvä näkyvyys eteensä, niin kyl kelpaa pommittaa
Cagivalla oikeen urakalla! :)

Mutta vittumaisin hetki on ollut tähän mennessä se, kun pyörästä katoo vaa yht äkkii vedot.
Hyvät kelit meneillään ja pyörä osina, mut kyl se vähä piristää mieltä, ku viikonloppuna
luultavasti taas pärrä ajossa!

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

24.5.2012 15:12

Se tunne kun kevari on seisonut kohta 2kk pihassa ja eilen tuli pitkään odotetut opetuslupapaperit kotiin, mutta isä ei ole ajokunnossa varmaan viikkoon ja mahdollisesti enemmän :itku:

Re: Vittumaisin hetki piikin päällä

24.5.2012 16:42

Tiiän tunteen. ;) Mutta kyllä se odotus sitten palkitaan kun pääsee ekan kerran päristelemään.