Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

4.1.2011 18:31

Tuo ei siis ole varmaa tietoa, mutta niin ainakin valmistajat väittää. :s

11.1.2011 0:51

En tiiä, että onko joku tätä sanonu, mutta onko toi tehotiedot otettu valmistajan tms. kotisivulta? :D Kyllä mäkin voin sanoo, että mun derbissä on 50kw.. :)

11.1.2011 17:35

Uskosin et valmistajalt tai rekisteriotteest. Valmistajakii kyl välil antaa positiivisempii lukui kotisivuillaa.

12.1.2011 0:00

Ilmajäähdytteisistä taitaa Fantic motor caballero comp olla tehokkain :) sama kone kun xt:ssä mutta löytyy kaikenlaisia pikkuvirityksiä vakiona kuten isompi kaasari, kireempi nokka, "teho"putkisto...

14.2.2011 18:17

Ilmat alkaa lämpötilaa lukuunottamatta olla keväisiä ja minäkin joutunen motottiin heräilemään.. Yksi asia kovin kovasti tosin harmittaa, nimittäin se, että näistä nelaripiikeistä ei löydy ilmeisesti mistään kunnollisia videoita. Ainakin kun olen itse katsellut videoita lähinnä Yamaha WR:stä, niin ärsyttää kun ei voi yhtään nähä niistä pätkistä että mihin kyseisellä pyörällä kykenee. Tiedän jo muutenkin että enemmän siitä irtoaa kaikinpuolin tehoja kuin omasta vakiomoposta, mutta siitä huolimatta nuo videot on ihan naurettavia, aargh! Eikö voisi olla edes yksi osaava ajaja joka omistaisi tällaisen pyörän ja laittais kans sitä videota? Kykenen omalla tehottomalla mopedillanikin monta kertaa tyylikkäämpään ja hauskemman näköiseen ajoon lähinnä ns. offroadin ja muun soralla pyörittelyn osalta. Lisäksi, miks niitä vaihteita pitää kiihdyttäessä vaihtaa n. 4000 kierroksen kohdalla?!

Kiitos, tämä auttoi.

14.2.2011 18:45

Millä tavalla osaava kuski? Keulimisvideoitako meinaat? Jos näin, niitä löytyy kyllä juutuupista aika helvetin iso määrä jo.. :roll: Miks ei vaihtas? Ei sitä piikillä tartte loppuun asti huuattaa että viittii isompaa heittää pesään.

14.2.2011 19:24

Niin katsos kun kemmu kulkee sen 45km/h 3. vaihteella keskikierroksilla (kyykyt varmaan jo 2.), eikä tarvitse silloinkaan kierroksia korkealla pitää. Mutta, jos kiihtyvyydestä etsit osviittaa niin 0-100 km/h:on noin 15 sekunttia ja huiput 110-115km/h, mutta tämä on väärä topicci sen kyselyyn.

Jos mietit taas tehoja niin Yamaha WR kuuluu tehokkaimpiin 4t kemmuihin. 11kw on se enimmäismäärä ,mitä laki salli, ja se löytyy lähes jokaisesta nestejäähdytteisestä 4t kevarista.

14.2.2011 19:30

Ei kun lähinnä häirihtee kun on niin kovia videoita kun ollaan montulla rälläämässä mut silti ei voi ottaa pyörän tehoista irti puoliakaan ja pitää varoo ettei vahingossa lähe vähän sutimaan takarengas. Semmosta ihme nössöilyä, tiiättekö? Sit on joo niitä videoita kun ihmiset lähtee haluu näyttää kuin kemmu kiihtyy mut sit ei voi kuitenkaan ees kiihdyttää kunnon kierroksilla, vissiin pelottaa että moottori pamahtaa tai jotain. Tää on vaan tämmönen avautuminen ja tarttin jonku topiikin sitä varten. :d

14.2.2011 19:53

No tämä ei ole kuitenkaan se avautumis-topicci. Osasyy tuohon "nössöilyyn" saattaa olla henkinen kypsemmyys verrattuna mopoilijoihin, sen yhden vuoden aikana ehtii tapahtua paljon (itse huomannut). Älkää vetäkö mopopojat herneitä, mutta henkistä kasvua useimmat havaitsevat ja käyttäytyvät sen mukaan.

Eli kitetytettynä, miksi pitäisi sudittaa ja kaahata? Sille on aikansa ja paikkansa.

Mutta jätän omat maanantaifilosifoinnit tähän ja päätän OT:n.

14.2.2011 23:07

jos ihmiset montulla rällää ni eiköhä oo tarkotus sudittaa ja kaahata, tai mä en oo ikinä menny montulle ajamaa matkaa :D. ainaki toi alqq puhu monttu rälläys pätkistä.

17.2.2011 17:09

Alqq kirjoitti:Ilmat alkaa lämpötilaa lukuunottamatta olla keväisiä ja minäkin joutunen motottiin heräilemään.. Yksi asia kovin kovasti tosin harmittaa, nimittäin se, että näistä nelaripiikeistä ei löydy ilmeisesti mistään kunnollisia videoita. Ainakin kun olen itse katsellut videoita lähinnä Yamaha WR:stä, niin ärsyttää kun ei voi yhtään nähä niistä pätkistä että mihin kyseisellä pyörällä kykenee. Tiedän jo muutenkin että enemmän siitä irtoaa kaikinpuolin tehoja kuin omasta vakiomoposta, mutta siitä huolimatta nuo videot on ihan naurettavia, aargh! Eikö voisi olla edes yksi osaava ajaja joka omistaisi tällaisen pyörän ja laittais kans sitä videota? Kykenen omalla tehottomalla mopedillanikin monta kertaa tyylikkäämpään ja hauskemman näköiseen ajoon lähinnä ns. offroadin ja muun soralla pyörittelyn osalta. Lisäksi, miks niitä vaihteita pitää kiihdyttäessä vaihtaa n. 4000 kierroksen kohdalla?!

Kiitos, tämä auttoi.

Jos vaikka J3rww3:n hurjasteluvideo auttaisi sinua, jos jotain hurjaa haluat nähdä :lol:

Samaa mieltä, vielä 2 vuotta sitten kun mopokortin sain, olin paljon lapsellellisempi kuin nyt, tullut huomattua kun ei enää Kaupungin keskustassa tee mieli kaahata :D

1.3.2011 21:24

Ois aika helmi lista vielä kun näkyis se että missä käytettyjen hinnat suunnilleen pyörivät.

1.3.2011 21:49

Nettimotosta ja mototallista tsekkaileen vaan.

Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

28.5.2011 18:00

Aprilia RS4 kyykkyihin

Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

30.5.2011 18:12

Ktm Duke 125 menis vissii kyykkyihin, luin tänään kyseisestä pyörästä kun oli Iltalehti tehnyt arvostelun ja siinä puhuttiin että pyörä olisi rajoitettu kulkemaan satasta ja että siitä saataisiin enemmänki tehoa irti? Onko kellään fakta tietoa pitääkö paikkaansa, itse en ole perehtynyt sen paremmin vehkeeseen mutta pisti vain silmään :)