Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

19.12.2009 16:35

Ensi kesänä oli tarkoitus lähteä Kalajokimiittiin täältä Äänekoskelta. Mitä nyt on tullu suunniteltua niin mukaan pitäis ottaa ainakin varatulppa, ellei parikin. Työkalut joilla onnistuu tulpan vaihto ja muut perushommat kuten ketjujen kiristys. Ketjurasvaa tietenkin. 2t-öljyä myös jonkinmoinen puteli kun DT:ssä on seosvoitelu. Nuo nyt lähinnä ne mitä pyörä tarvitsee, kuskin tarpeet sitten erikseen... :D

20.12.2009 17:49

Ens kesänä kotarilla tarkotus ajaa Lahteen, ~200km. Öljyä, tulppia, perusavaimia, pitkät välit ja tarpeeksi bensarahaa niin ei pitäisi olla ongelmia. Lahdesta sitten Allright- miittiin kunhan on muutaman päivän Lahdessa oleskellut. :)

20.12.2009 22:22

:S Otat varmaankin vain ihan varmuuden vuoksi mukaan, vai pitääkö kakstahteja oikeasti roplata noin tiheään tahtiin?

20.12.2009 22:25

Ei pidä, mutta aina kantsii varautua hyvin jos jotain sattuukin käymään. 100 km päässä kotoa kun tulppa napsahtaa niin on ihan kiva että löytyy se varatulppa taskusta ;)

20.12.2009 22:33

Jeps, todellakin ihan mielellään ottaa varatulpan mukaan ja näitä perusavaimia niin ei tarvitse kädet taskussa olla _jos nyt_ sattuu joku paikka pettämään matkalla. Muutenhan saa kotarin tekniikkaan luottaa kyllä melko pitkälti, vaikka eihän tuo tosin täysverinen matkapyörä ole. :lol:

20.12.2009 22:50

prakka kirjoitti::S Otat varmaankin vain ihan varmuuden vuoksi mukaan, vai pitääkö kakstahteja oikeasti roplata noin tiheään tahtiin?

Kuullut termiä: kisapyörä?

21.12.2009 0:33

prakka kirjoitti::S Otat varmaankin vain ihan varmuuden vuoksi mukaan, vai pitääkö kakstahteja oikeasti roplata noin tiheään tahtiin?

Itse en lähde mihinkään ilman perus avaimia+vara tulppaa. Ei ole mitään herkkua missään korvessä ihmetellä,kun tulppa menee,eikä ole mitään työkaluja mukana

23.12.2009 1:16

Yzä kirjoitti:
prakka kirjoitti::S Otat varmaankin vain ihan varmuuden vuoksi mukaan, vai pitääkö kakstahteja oikeasti roplata noin tiheään tahtiin?

Kuullut termiä: kisapyörä?

No kai "kisa"pyöräkin nyt voi sen pari sataa kilometriä kestää ihan helposti? Joku 125cc kotari kuitenkin vielä aika kaukana kisapyörästä...
JL- kirjoitti:Ei pidä, mutta aina kantsii varautua hyvin jos jotain sattuukin käymään. 100 km päässä kotoa kun tulppa napsahtaa niin on ihan kiva että löytyy se varatulppa taskusta ;)

Jepjep, tätäpä hainkin :)

23.12.2009 1:21

prakka kirjoitti:No kai "kisa"pyöräkin nyt voi sen pari sataa kilometriä kestää ihan helposti? Joku 125cc kotari kuitenkin vielä aika kaukana kisapyörästä...


Tähän vaan pakko kommentoida, että kyllä tuo kisapyöräksi lasketaan. Kyseessähän on siis nimen omaan metsään tehty kilpaenduro. Kadulle ko. peliä ei ole alunperin tehty, nykyään mukana tulee kuitenkin varusteet sitä varten että saa katulailliseksi.

23.12.2009 1:49

prakka kirjoitti:No kai "kisa"pyöräkin nyt voi sen pari sataa kilometriä kestää ihan helposti? Joku 125cc kotari kuitenkin vielä aika kaukana kisapyörästä...

Eh, saan käsityksen, että mitä enemmän on jossai enskapyöräs on kuutioita niin sitä enemmän se on kisapyörä? :lol: Kuule, kyllä esim kawa60cc on jo ihan kisapeli vaikka kuutiot ovatkin pienet ja tehot.

Kusettaa se silti varaderos ja joo mun yzärinki

Nii siis pikkuveljel tommone :lol:

23.12.2009 19:45

prakka kirjoitti:
Yzä kirjoitti:
prakka kirjoitti::S Otat varmaankin vain ihan varmuuden vuoksi mukaan, vai pitääkö kakstahteja oikeasti roplata noin tiheään tahtiin?

Kuullut termiä: kisapyörä?

No kai "kisa"pyöräkin nyt voi sen pari sataa kilometriä kestää ihan helposti? Joku 125cc kotari kuitenkin vielä aika kaukana kisapyörästä...
JL- kirjoitti:Ei pidä, mutta aina kantsii varautua hyvin jos jotain sattuukin käymään. 100 km päässä kotoa kun tulppa napsahtaa niin on ihan kiva että löytyy se varatulppa taskusta ;)

Jepjep, tätäpä hainkin :)

Kyl se vaan ihan kisapyörä on. Tulppia kannattaa varata mukaan enemmän kuin yksi pidemmälle matkalle, parempi pelata varman päälle kun ei kerta paljoa paina.

23.12.2009 20:16

smu- kirjoitti:Kyl se vaan ihan kisapyörä on. Tulppia kannattaa varata mukaan enemmän kuin yksi pidemmälle matkalle, parempi pelata varman päälle kun ei kerta paljoa paina.

Se kotarin "työkalupussukka" on kätsä pitää mukana ja pari vara tulppaa. :) Ei paljoo lompakkoa isompi oo ja sen sisällöllä pystyy purkaa jo melkeen puol pyörää. :lol:

24.12.2009 14:20

Yzä kirjoitti:Eh, saan käsityksen, että mitä enemmän on jossai enskapyöräs on kuutioita niin sitä enemmän se on kisapyörä? :lol: Kuule, kyllä esim kawa60cc on jo ihan kisapeli vaikka kuutiot ovatkin pienet ja tehot.

Kusettaa se silti varaderos ja joo mun yzärinki

Nii siis pikkuveljel tommone :lol:

No veikkaan että kunnon kisapyörissä noista revitään hivenen enemmän tehoja kuin joku 30hp... Noh, onhan se varmasti kiva sanoa että on kisapyörä.

Ja missäs vaiheessa jälleen olen puhunut mitään varresta? :D Totta vitussa se vetää Varaderosta ohitse, en minä sitä missään kiellä.

JL- kirjoitti:
prakka kirjoitti:No kai "kisa"pyöräkin nyt voi sen pari sataa kilometriä kestää ihan helposti? Joku 125cc kotari kuitenkin vielä aika kaukana kisapyörästä...


Tähän vaan pakko kommentoida, että kyllä tuo kisapyöräksi lasketaan. Kyseessähän on siis nimen omaan metsään tehty kilpaenduro. Kadulle ko. peliä ei ole alunperin tehty, nykyään mukana tulee kuitenkin varusteet sitä varten että saa katulailliseksi.

Alright.

24.12.2009 14:34

Prakka lues tosta niin saatat kyllä ymmärtää mitä nää tarkotti ;)

http://www.motot.net/wiki/KTM_EXC_125

24.12.2009 16:01

prakka kirjoitti:No veikkaan että kunnon kisapyörissä noista revitään hivenen enemmän tehoja kuin joku 30hp... Noh, onhan se varmasti kiva sanoa että on kisapyörä.

Onhan näissä vakiona päälle 30hp ja viripalikoilla saa ihan samanlaiseks kun millä ne siellä mm-sarjassakin ajelee :roll: