Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

9.8.2010 23:28

difiCa kirjoitti:
IRideRieju kirjoitti:Aateltiin kavereiden kanssa lähteä Pori-Tornio-Tukholma reissulle kevareilla. 1600km :) Sen jälkeen laivalla Tukholmasta Turkuun ja takaisin ajaen Poriin, pääseekö kaksi 16-vuotiasta ja 17 vuotias laivalla Turkuun kevareiden kanssa?

Eipä taida päästä kun ilmankaan kevaria ei pääse, tuskin ne prätkät asiaa muuttaapi... Eli joku vanhempi mukaan, teidän tapauksessa tarvittanee joku yli 20- tai 21-vuotias (en muista ikärajoja valvojille ihan tarkkaan) ku ei oo omat porukat kyseessä, jos on sukulainen ni valvojan pitää muistaakseni olla vaan 18.

..risteilyillä, reittimatkoilla ei vastaavia ikärajoja ole. Ainakin itse pääsin nyt kesällä 17-vuotiaana käymään Tallinnassa (2x reittimatka, kavereilla päiväristeily :D) kavereiden kanssa, ihmettelen jossei vastaava onnistuisi myös ruotsinlaivoilla..

10.8.2010 0:08

No sit täytyy kysellä viel jostai miten pääsis ton Tukholma-Turku välin tulemaan.

10.8.2010 11:32

On hyvä ainaki ottaa joku vanhempien suostumus mukaan.

10.8.2010 15:57

Päiväreittimatkoille riittää, että olet 15 ja on huoltajien matkustuslupa. Eli lähtö tukholmasta aamulla. Jos on yön laivalla niin sitten 18/21 päivästä riippuen. Yöristeilyllä ulkopuolisen valvojan täytyy olla 30 ja perheenjäsenen 18/21.

10.8.2010 17:15

Mainow kirjoitti:
IRideRieju kirjoitti:Aateltiin kavereiden kanssa lähteä Pori-Tornio-Tukholma reissulle kevareilla. 1600km :) Sen jälkeen laivalla Tukholmasta Turkuun ja takaisin ajaen Poriin, pääseekö kaksi 16-vuotiasta ja 17 vuotias laivalla Turkuun kevareiden kanssa?

Toinen huomattava seikka on se, että visa electronit ei käy ulkomailla.

AI ei vai? Mulla on visa käynyt jenkkilässä ja saksassa. Se vaihtelee käsittääkseni mistä pankista tuon ottaa.

10.8.2010 17:23

Eiköhän se vaihtele myöskin paikasta jossa yrittää maksaa ;) Pointtina tais kuitenkin olla että sen varaan ei kannata pelata..

27.8.2010 12:27

Ainakin OP pankin Visa electron toimii tukholmas. Ettäs tiijät

2.9.2010 23:16

Kannattaa lähinnä varmistaa jo suomessa se electronin toimivuus + kulut mitä saattaa tulla ulkomailta ostettaessa.

14.11.2010 7:03

Parin kaverin kans suunniteltu et lähettäis kiertämään Suomea ens vuonna kun kevarikortti taskussa mutta menee vaan niin pirun tiukoille ajokelien kans. 7.9 tulis 16w täyteen ja eikös se oo kuukausi kolmion kans ajoa määrätyllä alueella? Ei taideta päästä ens kesänä reissuun, mopolla kun ei jaksa kauas lähteä :(

14.11.2010 16:59

Joo vähintään 1kk kolmion kanssa ajeltava.

14.12.2010 10:36

MItäs täällä ollaan mieltä siitä että onko täysin luotettavaa lähteä pitkälle matkalle _uudella_ tt hussella tai mitolla, verrattuna vaikka yamahan wr:ään ja yzäriin tai vaikkapa tuohon uuteen kotari dukeen? :)

Ens kesänä pyörän osto edessä ja himottais lähtee pitkälle matkalle mut samalla tehokin kiinnostais, siis isompi teho mikä lähtisi vaikkapa wr:ästä :D mielipiteitä? Ja kuinkahan perseestä mahtaa olla ajaa kyykyllä 500km päivässä..

14.12.2010 11:06

Pewl kirjoitti:MItäs täällä ollaan mieltä siitä että onko täysin luotettavaa lähteä pitkälle matkalle _uudella_ tt hussella tai mitolla, verrattuna vaikka yamahan wr:ään ja yzäriin tai vaikkapa tuohon uuteen kotari dukeen? :)

Ens kesänä pyörän osto edessä ja himottais lähtee pitkälle matkalle mut samalla tehokin kiinnostais, siis isompi teho mikä lähtisi vaikkapa wr:ästä :D mielipiteitä? Ja kuinkahan perseestä mahtaa olla ajaa kyykyllä 500km päivässä..


Mitolla ainakin ihan mukavaa päästellä menee. Kerran ajanu lähemmäs tuhat kilometriä päivän aikana ja ei siinä tuu muutakun ranteet kipeeks mutta siihen tottuu viikossa parissa. Esim 300km menee ihan kevyesti vaikka ilman taukoja. Suosittelen.

14.12.2010 22:48

Desmosedici kirjoitti:
Pewl kirjoitti:MItäs täällä ollaan mieltä siitä että onko täysin luotettavaa lähteä pitkälle matkalle _uudella_ tt hussella tai mitolla, verrattuna vaikka yamahan wr:ään ja yzäriin tai vaikkapa tuohon uuteen kotari dukeen? :)

Ens kesänä pyörän osto edessä ja himottais lähtee pitkälle matkalle mut samalla tehokin kiinnostais, siis isompi teho mikä lähtisi vaikkapa wr:ästä :D mielipiteitä? Ja kuinkahan perseestä mahtaa olla ajaa kyykyllä 500km päivässä..


Mitolla ainakin ihan mukavaa päästellä menee. Kerran ajanu lähemmäs tuhat kilometriä päivän aikana ja ei siinä tuu muutakun ranteet kipeeks mutta siihen tottuu viikossa parissa. Esim 300km menee ihan kevyesti vaikka ilman taukoja. Suosittelen.


Mito juuri mulla ostoslistan kärjessä. Mutta mitä tykkäätte bensakuluista 2 tahtikevarilla kun matkaa ajatte? Tiettyhän rahalla saa mut silti. Että onko mitään järkeä heittää kesällä lapinreissua Mitolla tai Hussen sms:ällä kun kilometrejä tulee helposti lyhyessä ajassa lähemmäs 3000?

14.12.2010 22:57

En lähtis hussella lappiin, tankilla pääsee kuitenkin vaan reilusti alle 150 km ja lapissa bensa-asemia ei ihan joka nurkalla kuitenkaan taida olla. Mitossa taitaa olla hieman isompi tankki ja pienempi kulutus, mutta silti ite ottasin kyl ehkä esim. yzf-r:n useamman tuhannen kilometrin lenkille ;)

14.12.2010 23:17

Masse^ kirjoitti:En lähtis hussella lappiin, tankilla pääsee kuitenkin vaan reilusti alle 150 km ja lapissa bensa-asemia ei ihan joka nurkalla kuitenkaan taida olla. Mitossa taitaa olla hieman isompi tankki ja pienempi kulutus, mutta silti ite ottasin kyl ehkä esim. yzf-r:n useamman tuhannen kilometrin lenkille ;)


Yzf varmaan juuri se paras matka ajoon mutta kun haluaa pyörältä jotain muutakin kuin pientä kulutusta niin mito vois olla aikast hyvä :) (offtopic?) Itseä kun haluttaa sekä huviajelu pyörällä jossa on tehoa ja se pitkä matka-ajo ;)