Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

5.6.2011 15:53

Elkää ajako kaasu pohjassa pitkää matkaa 2-tahtisella :lol: . Voi meinaan leipoa. Viime kesän muistoja :nörtti: . Pitkät matkat mun kategoriassa 100km+

Ei sillä ole

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

5.6.2011 19:46

Poistettu trolliviestejä. Trolliviesteihin ei kuulu vastata.

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

14.7.2011 11:28

Tossa ois tarkotus lähtee mahdollisesti kaverin kanssa tai ilman kouvolaan. Meiltä 200km ja tarkoitus olisi ajaa yamaha yz 144cc, Kaveri lähtisi husse wr. Kannattaa varmaan laittaa mahdollisimman pitkät välit kun suurin osa matkasta on 6 tietä 8)

Juuri ennen lähtöä vaihtaa öljyt.
Tulppia mukaan
Kaikki tarvittavat avaimet :P

Ja toivotaan parasta ettei leviä

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

19.7.2011 2:09

Kannattaa sitten pitää muutama tauko. Tekee hyvää kuskille ja pyörälle :)

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

20.7.2011 16:58

Tänään lähin tänne Kokkolaan (320km matkaa per suunta) aamula cebarilla, yhen pysähdyksen taktiikalla(tankkasin nesteellä). 100 vauhis kierrokset 8k, ohituksissa kierrokset 9k ja vauhtia 110, 80 alueella 6k kierroksia. Nopeusnäyttöön huijas 80 vauhdissa 5 eli siis 75km/h. Toisessa nopeusnäytössä näytti n. 78 vauhdissa 76. :) Lämmötkään ei noussu yli ykkösen...

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

20.7.2011 23:55

Tänää tuli kuopiossa käytyä Dezzillä (100km per suunta), kotona vaihdoin 15 --> 17 eturattaan eteen ja eikun menoks, semmosta 80-100km/h vaihtelevalla kaasulla ja nou hätä.. Onko kellään leipassu 2t kemmu jos ajanu pitkään tasasella kaasulla? Ite en uskalla juuri yhtään vedellä tasakaasulla kun entisen sykerön sai niin helposti lämpöleikkaamaan jos veteli menemään vireillä ja tasakaasulla, ei viittis dezziäkää leivottaa :D

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

21.7.2011 2:01

Mä ainakin tiiän aika monta jolla on leipassu tasakaasulla ajosta.

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

21.7.2011 3:03

Mikä ois sit se "parhain" tyyli ajaa 2-tahtisella matka-ajoa?

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

21.7.2011 3:26

Ajaa piikin alla ja antaa välikaasua välillä. Välillä kannatttaa tietty vähän muutenkin kiihdyttää ;)

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

22.7.2011 22:45

Mua vähän kummastuttaa välikaasu-termi. Eli siis mikä on välikaasu, mikä kierrosalue? Sry tyhmä kysymys, ei oo kyl mitään ongelmia ole ollut Mitolla, ja luulen ajavani ihan oikein mutta haluaisin varmistua asiasta.

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

22.7.2011 23:21

Sitä että vedät välillä kytkimen pohjaan ja annat välikaasua eli kaasutat parilla nypäytyksellä. Eli joko lasket kierroksia tasasemmin tai sitten vähän enempi jenkaa jotta ei tukkoon mene.

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

22.7.2011 23:28

Aaa! Kiitoksia, pitääpä muistaa toi, onneksi en ole matkaa ajanut! Mikä sieltä menee tukkoon?

Googlettaakin koitin mutta siellä oli enemmän vaan tietoa siitä, et kun vaihtaa vaihdetta niin saa vaihdelaatikon rattaat kulkemaan samaa vauhtia tms. en ole kylläkään itse koskaan näin tehnyt :roll:

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

23.7.2011 0:10

2t nyt tykkää kierroksista ja niitä on hyvä antaa sillon tällöin, ei se kamalaa ole vaikka pidemmänkin aikaa ajelee tasakaasulla, tällöin vain yleensä tulppa karstoittuu normaalia enemmän.

Tuo siis alkaa tulee automaattisesti vehkeellä ku vehkeellä sitten kun sen oppii.
Ite varmaa autonki kanssa heitän välikaasua :D

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

23.7.2011 1:00

Itteäkin häiritsee vähän, kun mulla on nyt 4t ja tulee annettua aina säännölisin väli ajoin välikaasua :D

Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

23.7.2011 10:25

Pasikiainen kirjoitti:Aaa! Kiitoksia, pitääpä muistaa toi, onneksi en ole matkaa ajanut! Mikä sieltä menee tukkoon?

Googlettaakin koitin mutta siellä oli enemmän vaan tietoa siitä, et kun vaihtaa vaihdetta niin saa vaihdelaatikon rattaat kulkemaan samaa vauhtia tms. en ole kylläkään itse koskaan näin tehnyt :roll:

No näissä vehkeissä vaihteisto pyörii kokoajan koska se ei oo kitkaton. Toi moottorin pyörimisnopeuden tasaaminen vaihteistoon nähen tarvii vaan synkronoimattomissa laatikoissa, esim traktorissa.