Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

28.5.2012 23:55

Millä tankinsuojasta jääneet liimat pois vahingoittamatta maalipintaa?

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

29.5.2012 13:18

Jarrukliirerillä.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

30.5.2012 7:27

Mitäh? :lol: No kait sitä vois Biltemasta käydä hakemassa. :D

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

30.5.2012 9:41

No jos biltemaan meet ni siel on ihan oikeeta ainetta tohon, joku label off tms.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

3.6.2012 21:46

On muuten hyvää kamaa toi motonetin MotoX mikroliotin. Lähtee kaikki paska ja suihkuttelulla ja pyyhinnällä pois :lol:

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

4.6.2012 0:14

Itekkait oon saanu vaan veellä ja kankaalla hinkkaamalla irti ;)

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

5.6.2012 20:14

Kulunu kysymys mutta millä ois paras saada kromine putki kiiltämään?

E: Kiitosta prätkäjätkälle.
Viimeksi muokannut Bacon päivämäärä 6.6.2012 1:57, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

5.6.2012 20:23

Metalpolish autosol tai autoglym ja löytyy perus tavarataloista tai motonetistä.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

7.6.2012 14:48

Tulipahan pyörä pestyä ja tulikin mieleen linkata hyvä pätkä siihen littyen *klik*3.10 :lol:

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

10.6.2012 11:43

Ihasproblem kirjoitti:Tulipahan pyörä pestyä ja tulikin mieleen linkata hyvä pätkä siihen littyen *klik*3.10 :lol:


Kävitkö vai pesee niiku videos, onko jossai shellil hyvä käydä pesee, tuleeko hyvin puhtaaks?

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

10.6.2012 13:00

Kuinka usein te pesette pyöränne ns. kunnolla ja ihan läpikotaisin? Ite vedän pelkästään puutarhaletkulla isoimmat pois melkein aina enskan jälkeen ja sitten tyyliin kerran kuussa painepesurilla ja pesuaineilla. Mitään vahaamista en harrasta, oon liian laiska sellaseen touhuun. Onneksi ei ole mikään näyttelypyörä toi husse. :) Runko on kyllä aika paskanen, pitäis lomalla sitten hinkata jollain hammasharjalla täysin puhtaaksi joka paikka.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

10.6.2012 13:09

Pesen aina kunnolla ku on ollu kurakelit = paskanen. Kaikki pöly ja paska näkyy noissa mustissa osissa.

Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

10.6.2012 13:12

Kyllä mä vähintään kerran parissa viikossa pesen ja vahaan pyörän.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

12.6.2012 17:17

Ite oon nyt kuukauden ajellut Mitolla ja pari kertaa oon pessyt sen. Moponkin pesin yleensä kerran parissa viikossa. Painepesurilla tai puutarhaletkulla, molemmat käy yhtä hyvin, kun Mitolla ei tuu missään kurassa ajettua. Vanteet liuotinpesuaineel ja muut autoshampoolla. Sitten kuivaus räteillä, ja vaha päälle. Runko metal polishilla. Toissapäivänä hinkkasin tota muutaman tunnin, ja eilen ja tänään satanu vettä ihan hitosti :x Taas pitäis pestä. Ennen talvisäilöön laittamista pesen kunnolla koko koneen, ja kaikki muutkin paikat mitä ei yleensä tuu pestyä.

Onko kellään kokemusta Turtlen värivahasta, Cagivan punaset katteet kaipais vähän elvytystä?

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

12.6.2012 17:43

ede97 kirjoitti:
Ihasproblem kirjoitti:Tulipahan pyörä pestyä ja tulikin mieleen linkata hyvä pätkä siihen littyen *klik*3.10 :lol:


Kävitkö vai pesee niiku videos, onko jossai shellil hyvä käydä pesee, tuleeko hyvin puhtaaks?


Siis tuo video oli ihan vitsi :lol:. Tyyppi tekee hyviä Vlogeja, sitä tarkoitin. Itse en uskaltaisi pyörääni painepesurilla pestä.