Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

28.4.2012 10:49

Milläs saisin nuo haalistumat pois mustista läpivärjätyistä katteista ?

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

28.4.2012 10:57

Bullshit kirjoitti:Kuinkas ootte tolla pinelinellä pessy, ku se on semmosessa kannussa? Ja millä seoksella? Oon jollai 1:2 seoksella koitellu mut ei tunnu lähtevä kakka.

http://biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puutarh ... sku-45578/
Tuommonen itellä. ite oon käyttäny 1:3 - 1:4 seosta, ja hyvin on lähtee pinttyneemmätkin paskat ku näyttää harjaa/sientä :)

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

28.4.2012 14:45

Onkos toi bilteman pumppu tollanen "käsikäyttönen painepesuri"? Sellasta ite ettiny ku porukat ei haluu missää nimes painepesurii hommata eikä ittelläkää oo varaa.
Tähän saakka käyttäny vesipyssyy mut täytyy varmaa tollane hakee.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

28.4.2012 20:13

Puutarhaletkulla pärjää komeesti, jos siis saat veden siihen?

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

28.4.2012 21:06

Vesipyssyy? :DD

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

28.4.2012 21:36

:lol: illan naurut tuli tuosta vesipyssystä. Vesiletku on ihan riittävä noihin hommiin ja sitten tuommonen suihkepullo liuotinpesuaineelle, niin saa jotain puhtaaksikin.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

28.4.2012 21:59

Joo no letkua ei oo... Ja kyl toi vesipyssy tosiaa toimii iha oikeesti :lol:

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

30.4.2012 15:55

miten sais vanteesta todella pinttyneen lian pois mikä ei millään autonpesuaineilla lähe,ilman että vanne kärsii

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

30.4.2012 17:33

Bräkleen/tinneri tehoaa ihan mihin vaan paskaan ilman että ainakaan orkkismaalit kärsii.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

30.4.2012 17:37

ale\\ kirjoitti:
Bullshit kirjoitti:Kuinkas ootte tolla pinelinellä pessy, ku se on semmosessa kannussa? Ja millä seoksella? Oon jollai 1:2 seoksella koitellu mut ei tunnu lähtevä kakka.

http://biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puutarh ... sku-45578/
Tuommonen itellä. ite oon käyttäny 1:3 - 1:4 seosta, ja hyvin on lähtee pinttyneemmätkin paskat ku näyttää harjaa/sientä :)

Itse kans 1:2 seokella+ painepesurilla pessy ja ei tehoa kyllä 2t öljyyn/ ketjurasvaan.. Muuten kyllä putsaa hyvin!

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

1.5.2012 12:49

cource kirjoitti:Milläs saisin nuo haalistumat pois mustista läpivärjätyistä katteista ?

http://www.youtube.com/watch?v=KJb5IPOx2l0

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

5.5.2012 12:54

Kun pesee tota hussea, niin kuinka huolettomasti sitä vettä saa ruiskia tonne koneen ja kaasarin puolelle? Että kärsiikö mitkään sähköt tai muut. Ei millään kovalla paineella tietenkään. Kunhan ei änkästä sisään päästele, niin pitäisi olla ihan ok?

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

5.5.2012 13:35

Ei se mitään meinaa, itekki suihkuttelen liuotinainetta joka paikkaan ja sitte painepesurilla pesen pois. Ihan kunnolla vetelen konehuoneenki pesurilla, eikä mitään vikaa oo tullu vielä vastaan :)

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

5.5.2012 21:17

ëi ne siitä mikskään mee itekki vedellä konehuoneesee iha täydellä teholla painepesurilla ja puhdasta tulee ja vikoja ei oo tullu

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

10.5.2012 12:19

Ei ainakaan kannata tonne pyöränlaakereitten kohdille eikä koneen kohdalle missä on noita stefoja (kuten vaihdekiksin akselin stefa) kannata painepesurille suihkia...ei oo välttämättä pyöränlaakeritkaan kuin toiselta puolelta suojattuja...

Ite en noiden liuottimien käyttöä oikein ymmärrä kuin koneenosien puhdistuksessa...takavanteet yms. oon saanut puhtaaksi ihan CRC:llä tms. ohutöljyllä ennen pesua...liuottaa hyvin ketjuöljyn jäämät. Tai autovahaa reilusti pesun jälkeen jolloin ne jotka eivät pesussa lähde, lähtevät. Toisella kerralla vahatessa onkin jo puhdas ja voi keskittyä kiillottamiseen.

Kyllähän alkuperäiset maalit kestää mutta monesti uudesti maalatut vanteet ei tahdo kovempia liuottimia kestää.

Vahana olen käyttänyt jo vuosikaudet Korrekin TFX kestovahaa. Muitakin on kokeiltu mutta tuohon aina palattu. Tosin en oo näitten kanssa sellanen hifistelijä - eli marketista löytyviin on tyydytty.