Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

3.6.2011 19:16

aeroxman kirjoitti:En minä nyt niistä reunoista puhunut, varmasti kestää vahaamisen. Mutta vahataanko ylipäänsä tarroja? Siis katsoo tuon hussea niin siinähän on 99% peittävä tarra. Itse ole ainakaan koskaan kuullut kenenkään vahaavan pelkkää tarraa. Voihan se tietysti tottakin olla... :)

Kyllähän noita tarroja voi ihan hyvin vahata. Kiiltävämmät niistä vahaamalla tulee.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

3.6.2011 20:45

Joo, voishan sitä tietenki huomenna kokeilla laittamalla kestovaha pintaan :)

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

30.6.2011 17:58

Kellään tietoa miten saisin lähteen hussen takaswingistä semmotteen kellertävän pinttyneen lian/auringonpolttaman kun bensalla ei oikeen tuntunut lähtevän, tai siis lähti se bensalla mutta saa hinkata 2h yhtä kohtaa ennenkuin on irronnut, että jos löytyis jotain todella tujua kamaa siihen millä lähtis?

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

30.6.2011 21:22

nitromors ja asetooni. luulis lähtevän paska.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

30.6.2011 22:15

saakos tuota asetonia ihan jostain motonetistä tms. vai tarviiko mennä käymään maalikaupoilla?

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

30.6.2011 22:56

Löytyypi justiin ihan tollasista ja kyllä nitromorssiaki saattaa löytyä motonetistä.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

30.6.2011 23:01

Pitäis ainaki saaha.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

2.7.2011 22:44

Itse pöllin siskolta kynsilakanpoistoainetta. Lähti paskaa silläkin..

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

4.7.2011 14:07

Osaako porukka täällä sanoa, kun on kiillotetut vanteet joita ei ole pesty noin kahteen vuoteen niin se likahan jämähtänyt siihen. Eli pitääkö ne hapettumat yms. hio siitä pois vai voiko vaikka liuotinpesuaineella yrittää poistaa likoja?

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

4.7.2011 17:27

Liuotinpesuaine varmasti poistaa osan, mutta melkeimpä joudut kuitenkin vesihiomaan. Ainakin mulla tankinkorkin hapettumat ei lähde aina liuottimilla, niin vähän sohaisen hienolla vesihiomapaperilla.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

5.7.2011 9:23

Niin mä kyllä vähän ajattelinkin. Heitin siihen eilen vähän liuotinpesua ja yllättävän hyvin lähti etuvanteesta ja pumpuista lika pois, ainoastaan hapettumat jäivät. Takavanteesta eivät oikein liikahtaneet. Pitää jatkaa sumplimista joskos nuo sais ilman suurempaa työnsarkaa pois.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

5.7.2011 14:59

Hiot vaan vähäse jollai 1500 paperilla veden kera. Ja sitte metal polishiä päälle. Saa hyvän pinnan kerralla, eikä paljoa tarvii vaivaa nähdä.

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

5.7.2011 15:24

Hmm, kiitoksia näistä! Tuota pitää kyllä ehdottomasti kokeilla. :)

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

3.8.2011 16:47

Miten kannattaa pestä Mito? Haittaako esim jos menee sähkölaitteille tai jarruille pesuvettä? Vai haittaako ne mitään jos antaa kuivata hyvin?

Re: Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

3.8.2011 17:05

ei ellet nyt painepesuria mittariin ihan sentin päähän laita jne... kyllä lähes kaikki mopot/kevarit saa pestä aika huoletta, kuhan käyttää vähä maalaisjärkee