Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1885
43%
 
Ääniä yhteensä : 4390

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

11.8.2012 22:10

Eihän sitä nopeutta mitata vaan tehot, ja voi hyvin mennä yli vaikka tolleen oiskin tehty.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

11.8.2012 22:32

Äänetki on aika hiljaiset eikä ota minkäänlaista tehopiikkiä, eli vaikuttaa ihan vakiolta. Useimmille poliiseille se kai riittää :)

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

11.8.2012 22:34

Juu kun se ei tosiaan pääse tehopiikille pakoaukonsäädin alhaalla niin eipä ne tehot juuri paperilla näy.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

13.8.2012 2:37

Mitäs siitä rajoottimesta on hyötyä? Ei setä siniset ala eres viemään penkkiin kun papereista löytyy jo kaikki 17kW eli kortti nasahtaa het hyllylle jos vilkaasevat pyörän tietoja

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

13.8.2012 17:42

Useimmiten papereista löytyy se 11kw tai vähemmän.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

13.8.2012 20:01

Fuu. Tänään tuli harjotettu metsäajoa. Skootterilla :D Joten mitenkähän muuttuu enskan kulku jos tekee tt:n? Kun kyykky kiinnostais kulun puolesta, mutta mites endurolla huiput, pääseekö mahd 130? Entä kiihtyvyys, jääkö normiautoille kuinka pahasti?

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

13.8.2012 22:45

Itseä ei oikeastaan huiput kiinnosta ketun vertaa, kunhan (erittäin) satunnaisista motarikäynneistä selviää. Eikä sielläkään yli 120 enskalla ajeta, se on nimittäin aivan perseestä. Jos hakee kovia nopeuksia suorilla, niin kyykkyä alle. Itse kokeilin huippuja yhden ainoa kerran ja pääsin 128 mittariin.

Tt potkii yläkierroksilla ihan eri tavalla, antaa ihan hyvän säväyksen vakioon verrattuna. Vääntää tietty paljon paremmin. Nollasta sataan kuun ja tähtien asennosta riippuen 7,5-9,8 sekuntia. Pysyy kyllä liikenteen mukana. :)

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

13.8.2012 23:24

bjusmsix kirjoitti:Fuu. Tänään tuli harjotettu metsäajoa. Skootterilla :D Joten mitenkähän muuttuu enskan kulku jos tekee tt:n? Kun kyykky kiinnostais kulun puolesta, mutta mites endurolla huiput, pääseekö mahd 130? Entä kiihtyvyys, jääkö normiautoille kuinka pahasti?

Yleisesti paremmin enskat kiihtyy kun kyykyt. Huipuissa jää mutta niitäkin saa kyllä lisää kun vaihtaa pidempiä välejä.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

14.8.2012 2:44

Joo, meinasin sitä ettei tarvi kaasupohjassa vikalla vaihteella ajaa, kun sataakahtakymppii ajaa. Kitoz. :)

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

19.8.2012 16:08

kotarilla kiihytyksen puolesta harva auto menee ohi, ja huippuja kerää 13-49 väleillä semmosta 150 :p

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

22.8.2012 22:06

No yllätys, vähän turhankin usein näkee näitä sankareita jotka jossain liikenteen seassa haastelee 2T piikeillä perheen äitejä.

Kiinnostava kymysys

23.8.2012 0:09

Jos on 18 vuotias ja omistaa moottoripyöräkortin ( alle 25 kw kortin ) niin jos aikoo ajaa harmitta 125 exc tt kotarin kanssa, niin eihän siihen pelkästään kortti riitä ? Eks se pitäs lain mukaan kans katsastaa ? Niin ja sit viel et jos se täytyy katsastaa niin minkäköhän luokan ajoneuvo siit tulee ja mitä semmoseks katsastaminen maksaa ?

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

23.8.2012 0:12

Se täytyy penkittää täystehona (tai voi olla itseasiassa että täytyy jopa aavistuksen kuristaa?) ja rekisteröidä alle 25kW ja tehopainosuhdekkin pitäis olla jonkun luvun alle. Moottoripyörähän siitä tulee mutta hinnasta en tiedä.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

23.8.2012 0:19

eikös ne päästöjen takia kuristeta sinne johku 4-5 kilowattiin että tuskin niit sais rekisteröityy isommille tehoille jos päästöt nousee ylirajojen

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

23.8.2012 12:29

Juurikin näin, ja 25kw korttikaan ei vielä oikeuta kotaria täysitehoisena ajamaan kun menee tehopainosuhde liian korkeaksi.