Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

27.6.2012 20:39

Aika varma tekniikka, ei liikaa sähkösiä osia, hyvä varaosien saatavuus. Varaosia myös runsaasti saatavina purkuosina, ja on halpoja.

Huonoa: Katteiden kiinnikkeet eivät ole erityisen kestävää tekoa, jos pyörä on joskus kevyestikkin kaadettu niin ovat aivan varmasti kärsineet. Pientä kärsivällisyyttä vaatii niitä korjailla. Osa myöskin on aika paljon ajettujaovat luotettavia siis, mikä ei sinänsä ole miinus jos ovat asiallisesti huollettuja.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

27.6.2012 22:03

jukke96 kirjoitti:SUOSITTELEE...

Mitäs mieltä ootte tommosesta ~ -98 NSR? plussat ja miinukset? meinasin että tommosen laittais


Jep ihan hyviä pyöriä ja tehoakin irtoo ihan kohtuullisesti. Enpä itekkää oikeen keksi mitään moitittavaa.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

28.6.2012 3:14

@Viime sivun kotarikeskustelut

4,4kW tais olla papereissa :D ja vakio derbissäni oli paperilla 4,2kW. Siitä voi päätellä jo paljon.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

28.6.2012 8:54

nusnus jottain 2-4kw taitaa mopoissa olla paperilla korkeintaan. Muistaakseni X-racessa 2,4 ja sehän taitaa olla noppeite kiihtyvä vakiomopo.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

28.6.2012 21:41

Räxän papereissa 1,8kW :lol: Wr:än papereissa lukee kuitenkin 11kW.. Miksihän noita kotkia noin jumalattomasti kuristetaan..?

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

28.6.2012 21:47

Päästömittauksien takia. Pelataan varman päälle, että menee läpi ja kuristetaan tehot niin alas, että riskiä ylityksestä ei tule.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

29.6.2012 12:40

Jep, päästöt sallii kotarin tehot.

Aprilian 50cc skopassa on muistaakseni jotai 5kw pintaa otteessa, bensakäyttöisessä mopossahan ei ole tehorajaa, dieselissä ja sähkössä on.

Sama juttu isommissa kotkissa, 450 on muistaakseni 9kw papereissa ja ei edes saa kuulemma täystehoiseksi, koska päästöt onvat niin hirveät sellaisena :lol:

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

29.6.2012 13:00

Paskoja pyöriä nuo kotarit kun noin kovat päästöt on :lol:

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

29.6.2012 13:28

Ja rehellisesti sanottuna kisapyörä kun on, niin kotari menee helpoimman kautta eli kun ei oo varsinaisesti tarkotettu katupyöräksi eikä kuristettuna ajettavaksi, niin helpompi vaan kuristaa paljon kun alkaa suunnittelemaan hommaa, jotta todellisuudessa pelaisikin kuriosilla.

Koko rekisteröinnin ideahan on aikanaan ollut vaan helpottaa kisakuskin/harrastajan elämää kun ei oo niin tarkkaa noi harrastuspaikat rekisteröidyllä pyörällä ja voi ajaa siirtymät itse, eikä aina tartte kyytiä.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

30.6.2012 1:33

Clutch kirjoitti:nusnus jottain 2-4kw taitaa mopoissa olla paperilla korkeintaan. Muistaakseni X-racessa 2,4 ja sehän taitaa olla noppeite kiihtyvä vakiomopo.


nusnus, tasan 4,2kW oli. Ja DRD X-Tremehän on erilainen kuin vanhemmat Senda X-Tremet, ja aika varmasti kiihtyy paremmin kun X-Racet. Voitti viivoilla monet virimopedit. Syynähän on se, että putkessa ei ole mitään muuta kuria kuin hukkaputki, kuristettu vaan lähinnä välityksillä ja CDI-pokella.

Jatketaan YV jos tarvetta.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

3.7.2012 0:59

Ehdottomasti tt tulee olemaan, kun vaan ehittäis nyt ostamaankin se joskus ..8)

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

31.7.2012 17:44

Kyllähän tuota on omasta Kotkasta välejä vaihdettu ja tt-setti laitettu. FMF-änkkä ja SX:n putki.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

31.7.2012 19:26

ei kotariin oo mitään tt-settiä..

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

31.7.2012 19:49

Onpahan, A1 tehoissa alle 5kw tehoo ja tt:nä aika paljon enemmän.

Mutta totuushan on, että kukaan ei sillä A1 tehoissa aja ku kone menee tukkoon ja tehariderbitkin ajaa ohi + ktm ei suosittele edes käynnistämään jos on kuriosat kiinni.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

31.7.2012 19:52

Eikös ne oo kuitenki jo valmiiks tt-säädöissä vaikka A1 putki oiskin? Ois kyllä aika turhaa laittaa säädöt kuristetulle jos sitä ei edes käynnistetä niillä säädöillä :roll: