Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

20.1.2012 20:52

Kyllä varmaan jos jonku isä tai äiti on niin tarkka että sen on pysyttävä vakiona mutta jos ite saa päättää niin veikkaanpa että ei ;)

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

20.1.2012 22:18

H@NNU kirjoitti:Kertokaas mulle saako tuolla väliluokan kortilla (25kw) ajaa tt kotaria tai hussea ? eli paljonko niissä on kilowatteja täystehoisena?


Jos oikein muistan teho paino suhde sai olla sama tai pienempi kuin 0,16kw/kg kotkassa tt:nä noin 33hp eli 24kw ja painoi 97kg niin on teho/paino suhde liian iso eli ei saa todennäkoisesti ajaa.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

28.2.2012 20:07

sampo! kirjoitti:Tuli sellanen juttu mieleen, että ajaako yksään ihminen näistä mototin tyypeistä täyspäiväsesti a1 kotarilla? Kaveri väittää et sen koulus on joku jannu joka oikeesti ajais kuristetulla kotkalla, mut se on varmaan taas näitä tälläsiä huhuja :lol:

ite oon kuullu samaa et joku espoos ajais vakio kotkal joka päivä :lol:

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

7.3.2012 16:02

no onko se teilt jotenni pois jos ajaaki? tosin onhan se kyl aika tyhmän kuulosta jos joku ostaa kisapiikin ja ajaa vakiona, teharimopotki menee ohi ja tavalliset vakio katupiikit ja nelaritkin... Mutta kukin tavallaan

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

7.3.2012 21:04

Eihän se pois oo muttei tee mitään järkeä :D se konehan suunnilleen räjähtää jos a1-kisapiikil ajaa :lol:

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

7.3.2012 22:26

Ei se mihkään räjähä, mutta tuskin kauaa kulkeekaan, kun menee tukkoon!

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

8.3.2012 0:42

Vitut se siitä mihkää räjähä, ehkä karstottuu enemmän ja lämpiää mutta ei mikää moottori oo ikuinen ja väitän kyllä kirkkain silmin että hyvin pidetty A1 kotari kestää ihan yhtä hyvin kuin TT kotari, teoriassahan pitäs kestää A1 pitempään kun kiertää vähemmän yms, mutta enpä tästä tiiä. Huvittavaa aina lukea joka paikasta kun kaikki kertoo syyksi täystehosena pitämiselle että "kone menee tukkoon" joka kyllä voi osittain pitää paikkaansa mutta tuskin se on ainoa syy.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

8.3.2012 12:52

hassukka kirjoitti:Eihän se pois oo muttei tee mitään järkeä :D se konehan suunnilleen räjähtää jos a1-kisapiikil ajaa :lol:
Noh noh pojat, sehän olisi laitonta ajaa täysitehoisella piikkikortilla! :eek:

Kaverihan noudattaa vain Suomen lakia. :D

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

8.3.2012 22:33

#667325 kirjoitti:Vitut se siitä mihkää räjähä, ehkä karstottuu enemmän ja lämpiää mutta ei mikää moottori oo ikuinen ja väitän kyllä kirkkain silmin että hyvin pidetty A1 kotari kestää ihan yhtä hyvin kuin TT kotari, teoriassahan pitäs kestää A1 pitempään kun kiertää vähemmän yms, mutta enpä tästä tiiä. Huvittavaa aina lukea joka paikasta kun kaikki kertoo syyksi täystehosena pitämiselle että "kone menee tukkoon" joka kyllä voi osittain pitää paikkaansa mutta tuskin se on ainoa syy.

mäntä ainaki kuluu nopeemmin vakio putkel mut ehkä alakerta kestää paremmin

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

16.4.2012 12:49

Ja millähän perusteella se mäntä kuluu nopeemmin. Kyllä se on ihan sama mikä pilli siinä pytyssä on kiinni jos kaikki muukin kaasaria ja ilmapuolta myöten on säädetty sen mukaan mitä putkesta pääsee läpi. Kuristettua piikkiä vois verrata tietyllä tasolla vaikka 300cc kakstahtiin, siinäkin on kuutiomäärään nähden helvetin pienet röörit.
Ja tosiaan tukkoon ne mopot menee jo ihan sen takia että suurin osa heittää katuajossa öljyt bensan päälle, ja vielä varmuuden vuoksi vähän ylimäärästä. Huoltoasemalla tankkaajat kokeilkaapa sekottaa öljy ensin erillisessä pullossa pieneen määrään bensaa ja kaataa sen jälkeen seos tankkiin, toimii ihan eri tavalla.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

16.4.2012 15:32

_Jre_ kirjoitti:Ja tosiaan tukkoon ne mopot menee jo ihan sen takia että suurin osa heittää katuajossa öljyt bensan päälle, ja vielä varmuuden vuoksi vähän ylimäärästä.


+1 Niin ja tosiaan miks sitä öljyä pitäisi laittaa vielä enemmän kuin tehdas ilmoittaa tarvittavaksi? :D
Välikaasua ja enemmän jenkaa niin ei öljyä lennä putkesta ja kestää varmasti.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

14.5.2012 17:01

Ei oo A1 kuristettu mutta 3,5kw (koneelta) tehoja.
aineki papereis :lol:

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

14.5.2012 20:06

TT, Rinon kokoränni + kaasarisetit.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

25.5.2012 21:51

A1 vielä. Vähän raskas ajettava, kun kokoajan joutuu huudattamaan yläkierroksilla. Alle "piikin" ajaminen on esimerkiksi 80 km/h alueella vähän hankalaa. :) Kohta tt luonnollisesti.

Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

26.5.2012 23:58

TT-putki, keihin 38mm, V-forve3 ja vielä vhm tulossa!