Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

14.4.2008 23:36

Jonttu179 kirjoitti:Ja tohon kortitta ajoon, niin näyttäis sullaki olevan kuva jossai aprillian kuristukset on jossain muualla kuin paikallaan. Toi A1-tehosella ajaminen on vähän kun tekis työtä ilman palkkaa ;)
On se kyllä kummassaki kuvassa ihan paikallaa ja vielä alkuperäsillä hitseillä ;)

17.4.2008 19:47

A1 (ylläri ylläri) :)

18.4.2008 0:36

Scorpioni kirjoitti:No siis uudessahan pitäis olla joku 28hv ja tossa vanhemmassa mallissa toi 31..
Kuitenkaan en tiedä ketään joka ois penkittäny (uuden) NSR:än..

En sit tiedä mistä noin suuret tehoerot tulee, jos kone on sama ja tehokkaampaa sylinteriä on ollu vakiona myös joissakin uudemman mallin yksilöissä. Sama kaasari myös. Voipi olla, että G1- ja G2-sylintereiden kohdalla on toi kolme heppaa huipputehoaeroa kun G2:ssa on näsärissä korkeemmalla tehoalue. Mjoo, eiköhän riitä toisaalta tästä aiheesta...

18.4.2008 20:51

Olihan tuo A1-tehoissa.. koko 2 km BikeWorldistä kotiin, pakko se on myöntää onhan toi saatanan kauhee ajaa ku siin on joku 7.9KW nokuna, pakkohan siin on jotai potkuu olla. Vedät semmosel rutkul valoihi ni kauniit skootteri tytötki jättää sut ku tikun paskaa

18.4.2008 23:18

Mannetus kirjoitti:Olihan tuo A1-tehoissa.. koko 2 km BikeWorldistä kotiin, pakko se on myöntää onhan toi saatanan kauhee ajaa ku siin on joku 7.9KW nokuna, pakkohan siin on jotai potkuu olla. Vedät semmosel rutkul valoihi ni kauniit skootteri tytötki jättää sut ku tikun paskaa

totta. mut ei oo noinkaa pal kw nokuna. jota 5kw vissi luki mun papereis...

20.4.2008 7:58

Viritetty. ;)

20.4.2008 22:10

Itsellä on Yamaha XVS125 Dragstar, josta otin ilmanputsarista kumiflärpäkkeen pois ja vaihdoin suuttimen kokoon 102. Vakion tehot on 9,6kW taitaapa nytkin jäädä alle A1-rajan.
Mikähän on syynä että 2-tahdit kuristetaan 11kW, mutta nelarit olisi alle sen täystehoinakin. Silti niissä on lähes aina jotain pikkukuria kuten kuristettu ilmanputsari tai tukkoinen putki. Miksi nelarit kuristetaan lähes aina alle 10kW:n tai jopa laiskemmaksi? On toki muutamia poikkeuksia kuten uusi Yamaha YZF-R125 ja Honda Shadow. Olisiko syynä tähän liialliseen kuristukseen esim. päästöt tai kulutus?

20.4.2008 22:40

Z50J-99 kirjoitti:Itsellä on Yamaha XVS125 Dragstar, josta otin ilmanputsarista kumiflärpäkkeen pois ja vaihdoin suuttimen kokoon 102. Vakion tehot on 9,6kW taitaapa nytkin jäädä alle A1-rajan.
Mikähän on syynä että 2-tahdit kuristetaan 11kW, mutta nelarit olisi alle sen täystehoinakin. Silti niissä on lähes aina jotain pikkukuria kuten kuristettu ilmanputsari tai tukkoinen putki. Miksi nelarit kuristetaan lähes aina alle 10kW:n tai jopa laiskemmaksi? On toki muutamia poikkeuksia kuten uusi Yamaha YZF-R125 ja Honda Shadow. Olisiko syynä tähän liialliseen kuristukseen esim. päästöt tai kulutus?
No ettei rakenteellinen nopeus ylity:D eivvaa..

21.4.2008 7:18

Pikkukuriahan on erilaista. On imuäänenvaimenninta, katalysaattoria, ylitehoista äänenvaimenninta jne. ei noista mitään ole kuristustarkoituksessa niihin nelareihin laitettu, vaikka ehkä siivuttaakin hitusen tehosta pois.

21.4.2008 18:12

vakio senda oli. :/

21.4.2008 19:33

viritetty on, arrowin tehari.

21.4.2008 19:36

Viritetty,DEP tehoputki.

21.4.2008 19:54

athenan putkisto,läpät,rave,34mm

21.4.2008 20:59

kurit putkesta+ säätö osat

22.4.2008 21:52

TT- itsellä ei ainakaan toistaiseksi tarvetta viritellä ;)