Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

23.5.2009 11:44

Täysitehoisessa pyörässä on yli 11kw (paitsi nelarit), joten ei ole sitä sallittua ajaa piikkikortilla. Siitä huolimatta suurin osa ajaa, ja valituksia tulee todella harvoin. A1 on sitten kuristettu suunnilleen siihen 11kw tai alle.

23.5.2009 18:09

Näinhän sitä tehdään isommillakin pyörillä, saadaan vakuutuksien hintaa alemmas / päästään ajaa hajabusaa jo 18-vuotiaana :)

24.5.2009 16:03

TT:n tuo on (arrow) ja pysyy :D

24.5.2009 21:37

TT on :D (sulake laitettu) Tulossa kesällä teharia tai katiton putki

25.5.2009 12:21

JL- kirjoitti:Täysitehoisessa pyörässä on yli 11kw (paitsi nelarit), joten ei ole sitä sallittua ajaa piikkikortilla. Siitä huolimatta suurin osa ajaa, ja valituksia tulee todella harvoin. A1 on sitten kuristettu suunnilleen siihen 11kw tai alle.


tt:llä saa kuitenkin ajaa moottoripyörä kortilla? ja kuinka paljon tuo huippunopeus kasvaa yamaha dt:ssä jos sen muuttaa A1:stä tt:ksi noin suurinpiirtein?

25.5.2009 13:09

Siis a- ja A-kortilla saa ajaa täysitehoista, mutta pyörä pitää olla katsastettu täysitehoiseksi. Huippunopeus nousee varmaan ~20km/h.

28.5.2009 11:24

Latee69 kirjoitti:TT on :D (sulake laitettu) Tulossa kesällä teharia tai katiton putki


Huomioikaa, että pyörä ei ole täysitehoinen pelkällä sulakkeen laitolla!

Tietopankki (Derbi GPR)

2.6.2009 15:19

Vakiohan se on :(...


...mutta ei kauaa :seko:

8.6.2009 22:28

TT ja 2-T sen olla pitää, onneksi entinen omistaja oli laittanut TT-putken ja kaasarin osat, perän,koropalan ja vilkut kuntoon ni ei tarvi itse tuunailla :P

8.6.2009 23:38

mikä toi yzäri nyt on? :) tt tehtaanmalli (?)

9.6.2009 16:47

A1 kuristettu on tuo yzäri. Silti kulkee ihan mukavasti!

9.6.2009 16:49

lefa25 kirjoitti:A1 kuristettu on tuo yzäri. Silti kulkee ihan mukavasti!

Nelarit on kyllä TÄYSTEHOJA. Koska nelitahdeissa ei ole kuristuksia edes, joten miten ne voivat olla A1 kuristettuja ?

9.6.2009 17:12

Ylin vaihtoehto on "A1 tehoinen ja/tai kuristettu", ja nelaripiikit on alle 11kW, eli ne on A1 tehoisia. Joten painappa tota ylintä yzäri_92 ;)

10.6.2009 15:57

Darwin kirjoitti:Nelarit on kyllä TÄYSTEHOJA. Koska nelitahdeissa ei ole kuristuksia edes, joten miten ne voivat olla A1 kuristettuja ?
Onhan esim. tuossa Yzärissä, "tehomylly" Fanticissa, uudessa HM:ässä etc. kierrostenrajotin. En sitten tiedä kuinka paljon sen poisto vaikuttaa tehoihin, venat ei välttämättä vääris käsis ainakaan tykkää :lol:

Mutjoo TT pyörä löytyy ikävä kyllä

10.6.2009 16:00

Nicodemus kirjoitti:
Darwin kirjoitti:Nelarit on kyllä TÄYSTEHOJA. Koska nelitahdeissa ei ole kuristuksia edes, joten miten ne voivat olla A1 kuristettuja ?
Onhan esim. tuossa Yzärissä, uudessa HM:ässä etc. kierrostenrajotin. En sitten tiedä kuinka paljon sen poisto vaikuttaa tehoihin, venat ei välttämättä vääris käsis ainakaan tykkää :lol:

Mutjoo TT pyörä löytyy ikävä kyllä

Voi helvetti. Se kierrostenrajotin rajottaa 134 Km/h:ssa sen takia koska kone menee paskaks jos ei oo sitä rajotinta piikkinelareis..
Ei se oo mikään "kuristus".