Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

27.4.2009 17:56

loomoo kirjoitti:no jee.Kuitenkaa se nelari kulje minnekkää

Oletko miettinyt, että se ei ole kaikille ehkä se kaikista tärkein juttu? ja ei kaikille isit maksa kalliita bensoja/huoltoja jne...

27.4.2009 18:54

Mulla on Barbi Senda, jossa ei ole kureja, joten ajelen siis täystehosella! Sen lisäksi siinä on ilmanputsari taidettu vaihtaa pipercrossiin, eli itseasiassa sen on viritetty!

Ainoa vaan että tehoja taitaa joka tapauksessa olla alle sen 11kW... :lol: Jätän ihan suosiolla äänestämättä.

28.4.2009 19:54

yzäri_92 kirjoitti:
loomoo kirjoitti:no jee.Kuitenkaa se nelari kulje minnekkää

Oletko miettinyt, että se ei ole kaikille ehkä se kaikista tärkein juttu? ja ei kaikille isit maksa kalliita bensoja/huoltoja jne...


Tätä varten on tullut käytyä / käydään töissä. :roll:

29.4.2009 19:54

Mahtaa TT olla oma Cagiva edellisen omistajan mukaan.

Otitko huomioon että 4t on _yleensä_ huomattavasti kalliimpi hankinta kuin 2t. Sen selittää tietenkin se, että vanhemmat pyörät ovat lähes kaikki 2t ja vanhempi on luonnollisesti halvempi. Bensankulutus onkin jo oma kategoria.

30.4.2009 13:52

Dione kirjoitti:Mahtaa TT olla oma Cagiva edellisen omistajan mukaan.

Eiköhän sen eron jo huomaa kun pyöräl ajaa 100m tai kierrättää paikallaa..

30.4.2009 15:46

Dione kirjoitti:Mahtaa TT olla oma Cagiva edellisen omistajan mukaan.

Otitko huomioon että 4t on _yleensä_ huomattavasti kalliimpi hankinta kuin 2t. Sen selittää tietenkin se, että vanhemmat pyörät ovat lähes kaikki 2t ja vanhempi on luonnollisesti halvempi. Bensankulutus onkin jo oma kategoria.

No jos ostaa uuden nelarin ja vertaa sitä vaikka parivuotta käytettyyn deeteeseen nii hintaluokka on aika sama. Uus nelari on muutenki huono sijotus kun hinta tippuu puoleen melkeen väkisin ekan parin vuoden aikana, eli pari vuoden ikäsii saa halvalla. Deeteen viimesii 2007 malleja ei löydy alle 3500e ku muutama. Ja jos vertaa vanhoihin 2tahteihin niin rupee noita nelareita nykyään saamaan jo alle kahen tonnin. Ja sitten huolto/kulut kans. Nelarilla tarttee vaihtaa alakerran keitot siinä 3 tonnin välein, samalla putsaa ilmanputsarin ja tarkastaa venttiilien välykset. Ite tehtynä maksaa öljypurkin verran :D . 2t niin 2t-öljyä menee sen pari purkkia tuhatta kilsaa kohti. Keitot vaihtoon parin tonnin välein, siis jos on joku matalatehosempi tai ei oo mikään ikäloppu. Sitte mäntä vaihtoon kympin välein ja laakerit vaihtoon kohtuu uusilla ehkä parin kympin välein. Ja 20v deeteellä, jossa alkuperänen kone, jos selvii pelkästään öljyjä vaihtamalla 5 tonnii, niin mä tarjoon kahvit :D.

30.4.2009 16:01

Mitäköhä selität?

30.4.2009 19:06

Mikkolox kirjoitti:
Dione kirjoitti:Mahtaa TT olla oma Cagiva edellisen omistajan mukaan.

Eiköhän sen eron jo huomaa kun pyöräl ajaa 100m tai kierrättää paikallaa..


Korttia ei vielä ole niin ei ole päässyt itse koeajeleen erityisemmin. Ja kokemusta ei ole edes kuristetuista. Luulisi olevan TT kun kierroksia saa heittämällä yli 12 tonnia paikallaan. Vauhtiakin kertyi kun pelkääjän paikalla olin ja kaveri ajoi n 130km/h ja viimeinen vaihde jäi käyttämättä kun ei jaksanut vääntää.

30.4.2009 23:30

SkillKettu^ kirjoitti:
yzäri_92 kirjoitti:
loomoo kirjoitti:no jee.Kuitenkaa se nelari kulje minnekkää

Oletko miettinyt, että se ei ole kaikille ehkä se kaikista tärkein juttu? ja ei kaikille isit maksa kalliita bensoja/huoltoja jne...


Tätä varten on tullut käytyä / käydään töissä. :roll:

ite en halua koko kesää olla töissä sen takia, että voin ajaa. Nyt alla luotettava nelari ja pienikulutteinen niin ei mene massiakaan paljon paskaakaan.

3.5.2009 19:41

tehari husses? eli kai viritetty emt:D nojoo jos mä luotettavuut haluisin ja vähä pidempää matka ajoo ni nelari :D mut 2tahtises on sitä voimaa ja tottakai välil vittuuntuu ku joku lahoo mut sitä tää o 2tahteilu on<3

3.5.2009 23:00

"täysteho" eli nelari :E, vastasin kuitenki A1 ku ei tos oo ku sen 8.1kw papereiden mukaan :p.

4.5.2009 16:30

yzäri_92 kirjoitti:
SkillKettu^ kirjoitti:
yzäri_92 kirjoitti:
loomoo kirjoitti:no jee.Kuitenkaa se nelari kulje minnekkää

Oletko miettinyt, että se ei ole kaikille ehkä se kaikista tärkein juttu? ja ei kaikille isit maksa kalliita bensoja/huoltoja jne...


Tätä varten on tullut käytyä / käydään töissä. :roll:

ite en halua koko kesää olla töissä sen takia, että voin ajaa. Nyt alla luotettava nelari ja pienikulutteinen niin ei mene massiakaan paljon paskaakaan.

No eiks sulle just sit isi oo maksanu kevarin,bensat ja sun muut, jos et kesätöissä käy? :D
Vai porukoiltako saatu raha on sitä "ommaa rahhoo", jolla rahoitat harrastuksen?

4.5.2009 22:18

Darwin kirjoitti:No eiks sulle just sit isi oo maksanu kevarin,bensat ja sun muut, jos et kesätöissä käy? :D
Vai porukoiltako saatu raha on sitä "ommaa rahhoo", jolla rahoitat harrastuksen?

Ketä kiinostaa?

5.5.2009 20:53

Jos TT:llä jää kiinni ni tuleeko siitä sanktioo ja paljonko? Ja kuinka usein poliisit lähtee jottain kevareita ratsaamaan?

5.5.2009 20:59

Poliisien kiinnostuksesta tt kevareihin kertoo aika paljon se, ettei ne jaksanu ratsata yhtään kevaria viime vuoden syksyllä kun kävivät koululla moporatsiaa pitämässä.