Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

A1 tehoinen ja/tai kuristettu
696
16%
Täysitehoinen tehtaan malli
1809
41%
Viritetty kevytmoottoripyörä
1886
43%
 
Ääniä yhteensä : 4391

14.10.2008 23:23

bi0lan kirjoitti:Aha.. no ei se kuitenkaan sitä tehoa nosta kun joku 0.5-1 heppaa =D


Jaa sun mielestä tehoputki tuo vain 0.5-1heppaa lisää tehoo?

14.10.2008 23:45

JmP- kirjoitti:Jaa sun mielestä tehoputki tuo vain 0.5-1heppaa lisää tehoo?

No eipä se paljoo enempää tuo vrt. tt-putkeen... 2hp max, sanoisin, vaik olis mikä putki kyseessä. Jonku tusinaputken, vaik Arrowin lykkäät kiinni muuten vakiokuntoseen ni ei se kulku paljoo muutu.

14.10.2008 23:46

JmP- kirjoitti:
bi0lan kirjoitti:Aha.. no ei se kuitenkaan sitä tehoa nosta kun joku 0.5-1 heppaa =D
Jaa sun mielestä tehoputki tuo vain 0.5-1heppaa lisää tehoo?
Aivan

15.10.2008 0:27

bi0lan kirjoitti:
JmP- kirjoitti:
bi0lan kirjoitti:Aha.. no ei se kuitenkaan sitä tehoa nosta kun joku 0.5-1 heppaa =D
Jaa sun mielestä tehoputki tuo vain 0.5-1heppaa lisää tehoo?
Aivan



Niin joo sori en lukenut aikasempia viestejä että puhuttii teharin ja tyhjän vakio putken erosta :D my bad

16.10.2008 11:41

TT luonnollisesti. Ei oikein anna luonne periksi pitää kakstahtia A-Ykkösenä. :)

16.10.2008 13:29

Putkesta kurit pois, ypvs toiminnassa, ilmanputsarin aukkoo avarrettu ja 32 mikuni. Eli taitaa vielä olla tt puolella ku kuulemma DT sunniteltu alunperin 32 millin kaasarilla mutta euroopas 28.

20.10.2008 18:07

mäxäs tt-putki, rave1, 28 lortto +15p eturatas eli kyl se taitaa tt olla :D

20.10.2008 20:28

Menee nyt vähän ohi aiheen, mutta kysytään nyt kuitenkin. Eli, mites on, että tottuuko tommoseen A1 tehoseen derbi senda 125:een äkkiä? Käykö sillä samanlaisesti kuin mopolla, että ensimmäiset pari viikkoa ollaan ihan hekumoissa, kun on kivaa ja tehokasta, mutta kuukauden päästä tuntuu jo tylsältä ja laiskalta? Ja epäilyttää vielä, kun se on nelari ja tietopankissa sanotaan huipuiksi mallista riippuen 85-100km/h. Että jaksaako tommosella ajaa.

20.10.2008 20:30

se on niin laiska, et tuntuu lussulta jo ekalla ajokerralla jos on teharimopo pohjalla, kun tuossa on erona lähinnä alavääntö

21.10.2008 0:53

Täysteho Mito @Jollymoto.

22.10.2008 23:20

mikähän pyörä on tehokkain kurit poistettuna ja pienellä laitolla. tehokkain nopein jnejne.

22.10.2008 23:54

Kisaenskatha ne voiton vie.

Miten se menikään... Mopopojan unelma on Kotari, jossa kyykyn katteet. Voima ja nopeus? Ehh...

23.10.2008 11:50

Ei kai ne enskat nopeimpia oo? mutta tehot kyllä riittää :seko: kai ne kyykyt vie huipuissa?

23.10.2008 13:02

Terzon kirjoitti:mikähän pyörä on tehokkain kurit poistettuna ja pienellä laitolla. tehokkain nopein jnejne.


Aprilia AF1 tai Cagiva Mito on aika hyvä vaihtoehto jos tehokasta kyykky pyörää haluat, eikä noi nyt liikaa maksakkaan. Omalla AF1:llä jää vuoden 07 Derbi GPR (TT) tulemaan helposti ja KTM:lle kiihdytyksessä hieman jään mutta sit mentiin. : ) Mutta sit kannattaa varautua melko suurehkoon bensan kulutukseen, esim oma pyörä vie semmoset 9l / 100km ja KTM vielä enemmä. Ja eipä noi AF1 pyörät kovin kestäviä ole, ellei niitä pidä huolella. Kannattaa lukasta noi jutut ensin.

Aprilia AF1 -> http://www.motot.net/wiki/Aprilia_AF1
Cagiva Mito -> http://www.motot.net/wiki/Cagiva_Mito

Tottakai KTM on tehokas vaihtoehto, mutta saat tuolla kotarin hinnalla kolme Apriliaa. :D

23.10.2008 23:01

ziq kirjoitti:
Terzon kirjoitti:mikähän pyörä on tehokkain kurit poistettuna ja pienellä laitolla. tehokkain nopein jnejne.

Aprilia AF1 tai Cagiva Mito on aika hyvä vaihtoehto jos tehokasta kyykky pyörää haluat

Gilera SP01