Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

31.1.2010 0:25

mitäs fatbaria ja kiinnikkeitä suosittelisitte ja millä taivutuksella? sen pitää olla kestävä ni varmaa renthal tai pro taper, mut kannattaako ostaa renthal twinwall vai kestääkö tavallinen renthal fättis kaatumiset yms vääntymättä? ja linkkiä saa laittaa jos haluaa=)

31.1.2010 1:37

Ittel oli mopos bilteman fättis ja oli tyylikäs ja kestävä ;) Suosittelen!

31.1.2010 18:43

mä joteki epäilen tota bilteman laatua:D ku sen pitää sit oikeesti kestää ku en jaksas ostella puole vuode välei uutta tankoo ;)

31.1.2010 19:39

Ei se merkki/kallis tanko autuaaksi tee. Kyllä nekin vääntyy siinä missä muut. Ei nyt välttämättä niin helposti, mutta kuitenkin. Kun ajattelee, että bilteman tankoja saa about 3kpl samalla hinnalla kuin merkkitankoja. Kyllä siinä saa jo vähän keräillä ennen kuin ne on kaikki vääntyneitä. Ja usein käy vielä niin, että tangonkiinnikkeiden pultit vääntyy helpommin kuin itse tanko.

31.1.2010 20:38

tomm1 kirjoitti:Ei se merkki/kallis tanko autuaaksi tee. Kyllä nekin vääntyy siinä missä muut. Ei nyt välttämättä niin helposti, mutta kuitenkin. Kun ajattelee, että bilteman tankoja saa about 3kpl samalla hinnalla kuin merkkitankoja. Kyllä siinä saa jo vähän keräillä ennen kuin ne on kaikki vääntyneitä. Ja usein käy vielä niin, että tangonkiinnikkeiden pultit vääntyy helpommin kuin itse tanko.

Vaikka itseltä nyt löytyykin protaperin fättis saman valmistajan kiinnikkeillä,niis suosittelen ostamaan kaikki Biltemasta ja muistaa myös tankopainot, jotka imee törmäysenergiaa itseensä,eikä tankoon niin paljon.

31.1.2010 20:40

asd? kirjoitti:mä joteki epäilen tota bilteman laatua:D ku sen pitää sit oikeesti kestää ku en jaksas ostella puole vuode välei uutta tankoo ;)

Itekki epäilin, muta mopolla ku reenailin kikkailua nii monesti otti tanko damagee eikä mtn tullu

31.1.2010 23:14

Itsellähän tuo bilteman fatbar vääntyi, kun mopo kaatui hiekalla.

31.1.2010 23:28

Mulla meni vaan ihan aavistuksen verran kieroo biltema ex barbissa, ku könysin about 5 kertaa ja 2 kertaa keulin ympäri =D Ihan hintansa arvonen tanko oli.

1.2.2010 0:08

okei, sellane sit varmaa pitää ostaa:) mites muute onko kukaa väsänny fatbarii välitankoo? :D toisko paljoki lisää kestävyyttä?

1.2.2010 0:16

Ei taida olla mahollista, kun se tanko alkaa levenee jo vähän ennemmin mihin ne välitangon kiinnikkeet tulisi. Twinvallissahan on 2 erillistä putkea päällekkäin niin siinä on se välitangon mahdollisuus. Mutta voi olla, että olen väärässä, mutta näin epäilisin.

Fatbar.

1.2.2010 17:37

Jooh, elikkäs fättis ois tulossa ku pärrän saa talliin tos kevveemmällä. Onko nää kaikki fättisten kiinnikkeet semmosia yleismallin kiinnikkeitä että käy pärrään ku pärrään?

E: Ja mikä ois paras taivutus kikkauluun?

1.2.2010 18:15

Saksofoni kirjoitti:Jooh, elikkäs fättis ois tulossa ku pärrän saa talliin tos kevveemmällä. Onko nää kaikki fättisten kiinnikkeet semmosia yleismallin kiinnikkeitä että käy pärrään ku pärrään?

E: Ja mikä ois paras taivutus kikkauluun?

Kannattaa selvittää kummat kiinnikkeet sopii pyörääs paremmin, ykspulttiset vai kakspulttiset. Ja taivutus iha siitä kii minkälaisestas ite tykkää..

1.2.2010 19:00

Niin ja sekin kannattaa ottaa huomioon, että onko vakio tangonkiinnikkeet pelkillä pulteilla kiinni t-kappaleessa vai onko tangonkiinnikkeiden alaosa kiinteästi t-kappaleessa.

1.2.2010 22:29

Leite kirjoitti: ...Ja taivutus iha siitä kii minkälaisestas ite tykkää..


Jep, muttaku ei tiiä noista taivutuksista yhtää mitää nii jotaki suuntaa antavaa vinkkiä jos sais ;)

1.2.2010 23:08

No jos stunttailusta puhutaan niin itse ainakin tykkään siinä korkeammasta tangosta. Paljon parempi toi ProTaperin tanko korkeella taivutuksella, kuin kotarin oma matala tanko. Ja itseasias kaikessa toi korkeempi tanko toimii mun kohalla paremmin, niin katu- kuin myös metsäajossa.