Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

9.7.2008 22:51

tietääkö kukaan onko jyväskylän lähellä mitää firmaa missä voisi rungon mittauttaa?

3.8.2008 20:02

Eli olisin nyt ostamassa käytettyä piikkiä joka ei ole rekisterissä mut on ihan alkuperäinen ja vm -06. Tekniikkaa ei ole muutettu millään ja kyseisen pyörän saa nykyisinkin suoraa uutena rekisteriin joten mitä kaikkea pitäis katsastuskonttorille viedä et sais rekisteriin ja täytyykö olla mitään dyno lappuja? Ja paljon tämä koko homma tulisi suunnilleen maksamaan?

6.8.2008 16:33

Onkohan millään mahdollista saada ktm sx 125 kilpiin ?

6.8.2008 21:20

Ei. Miks sä haluisit ees SX:n kilpiin? Kadulla ei mitään väliä sattuuko se ny olemaan EXC vai SX. EXC on vieläpä luultavasti mukavempikin kadulla.

21.8.2008 17:31

täytyykö ton sähköstartin toimia kun meen katsastaan vai onko sillä väliä kunhan poljin toimii ja työntääkin voi

19.9.2008 19:27

Onkos mahdollista saada joskus rekisterissä ollut, mutta jo aikoja sitten sieltä poistettu pyörä takaisin rekisteriin?

Papereita ei liiemmin ole kuin mahdolliset luovarit (pyörä siis vielä ostamatta). Mitä vaaditaan tai onko se ylipäätän mahdollista. Jostain muistelen että runkonumeron ja pyörän historain selvittämällä saisi, mutta onko kellään parempaa tietoa?

Ja onko pakko dynottaa jos aikaa laittaa pyörän papruihin TT:nä? Tietenkin parhaiten saisi tietoa kun soittaisi konttorille, mutta onkohan se tähän aikaan vuorokaudesta auki? No ei.

22.9.2008 15:32

-Tuksu- kirjoitti:täytyykö ton sähköstartin toimia kun meen katsastaan vai onko sillä väliä kunhan poljin toimii ja työntääkin voi

En usko että laittavat edes käyntiin :D

25.9.2008 21:13

pitääkö olla molemmat pelit kiinni rekisteröimisessä?ents. pitääkö hätävalojen toimia?

29.9.2008 17:36

Jos 125-kuutioinen pyörä (tässä tapauksessa Yamaha YZ) on rekisteröity luokkaan A, voiko sen rekisteröidä luokkaan A1 kuristamalla tehot alle 11kW ja käyttämällä tehonmittauksessa? Sitten vain dynolappujen kanssa konttorille, tällaista huhua olen kuullut...

29.9.2008 17:44

kyllä pystyy.

1.10.2008 19:19

>>Ville<< kirjoitti:pitääkö olla molemmat pelit kiinni rekisteröimisessä?ents. pitääkö hätävalojen toimia?
??
ja kuulin huhuja että piikin rekisteröinnissä mitataan pakokaasut onko tämä totta? :eek:

1.10.2008 22:50

Vain ensirekisteröinnissä.

1.10.2008 22:55

Totanois, mites onkos mahdollista katsastaa piikkiä eri änkällä jos änkkä on e-hyväksytty? Gianellin änkkä siis kyseessä..

3.10.2008 16:02

Kuinka paljon saa pamppua jos vaihtaa pyörän rumpujarrullisen keulan paremmaksi, uudemmaksi ja tehokkaammaksi levyjärrukaulaksi. Mutta ei muutoskatsasta sitä? Kun suomen lakihan vissiin kieltää oma päisen turvallisuuden parantamisen?

Kyllähän vissiin tieliikenne hyväksytty, eli E-hyväksytty änkkä kelpaa. Vaikka tuskin sitä edes tutkii jos äänet on siedettävät...

24.12.2008 16:09

Olis tallis tommonen 95 vuoden kawasakin kdx. Piikki on joskus aikoinaan ollut Suomes rekisterissä mutta nyt ei rekisteris eikä liioin papereitakaan. Näitä aiempia viestejä kun luin ja kavereiltakin kun kysyin niin riittäiskö tyyppihyväksyntämerkintä maahantuojalta ainoastaan ja sen sekä pyörän kanssa sitten konttorille? Eikö siis tarvitsisi tehojen mittausta tai muuta selvittelyä? :)