Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms piikkeihin liittyvä...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu kevytmoottoripyöriin liittyvälle yleiskeskustelulle, kaikki tekniikkaan liittyvä omalle alueelleen!

Re: Piikin rekisteröinti.

6.6.2014 23:08

Valder0 kirjoitti:Jooh eli mulla on detsi OPpohjalassa vakuutuksissa. Katellu vähä tätä POP-vakuutusta, ja on meinaa halvempi kuin toi OP. Kysymys kuuluukin että pystynkö vaihtaa vakuutusyhtiön täällä netissä?

Pystyy vaihtamaan netissä. Teet vaan POP:ssa uudet vakuutukset ja ruksaat vaihtoehdon, jotta ne irtisanoo nykyiset vakuutukset niin pääset helpommalla.

Re: Piikin rekisteröinti.

12.6.2014 18:09

Itseltäni lähti eilen kilvet hussesta puutteellisen äänenvaimennuksen,vilkun toimimattomuuden ja alakauttaisten peilien takia. Älkää ihmiset vähätelkö sitä kevaria ja sitä kuinka niillä ei jää muka kiinni. Nyt askarruttaakin kysymys kun pitäisi Valvontakatsastukseen mennä ja laittaa nämä seikat kuntoon että miten tämä yksinkertaisesti tapahtuu? Änkkä ja peilit löytyy,vilkku on kunnossa heti kun sen vain laitan ja katkennut jarrukahvakin tilattu Meneeköhän läpi jos korjaan vain nämä asiat vai tarvitseeko laittaa kaikki vakioksi?

Re: Piikin rekisteröinti.

26.6.2014 19:53

Moro,

Piikin uudelleen rekisteröinti. Otin joskus poies kilvistä sytystysongelmien vuoksi, kun saanut aikaseksi sitä korjata. Mietin, että mitä tuossa uudelleen rekisteröinnin aikana tulee suorittaa? Pitääkö dynottaa tai muuta vastaavaa ennen kuin marssii toimistolle lappujen kanssa.

Saakos TT NSR:n katsastettua pikku A:n papereihin, jolloin se olisi ns. laillinen pyörä?

Re: Piikin rekisteröinti.

26.6.2014 20:30

Jos siis veit itse kilvet konttorille, eli ajoneuvon rekisteristä poiston suoritit niin saat ne takaisin ihan vain hakemalla rekisteriotteen 2. lapulla. Maksaa vajaan 20€, saat uudet paperit ja kilven.

Saahan sen katsastettua uusille tehoille mutta tämän jälkeen jälleenmyyntiarvo laskee todella paljon.

Re: Piikin rekisteröinti.

26.6.2014 21:24

Lexi kirjoitti:Jos siis veit itse kilvet konttorille, eli ajoneuvon rekisteristä poiston suoritit niin saat ne takaisin ihan vain hakemalla rekisteriotteen 2. lapulla. Maksaa vajaan 20€, saat uudet paperit ja kilven.

Saahan sen katsastettua uusille tehoille mutta tämän jälkeen jälleenmyyntiarvo laskee todella paljon.

Kiitokset nopeasta vastauksesta.

Itse tosiaan palautin kilvet konttorille.

No eipä tuollaisen Nassen myyntiarvo päätähuimaava muutenkaan ole :) . Tuli teininä päästeltyä niin maan perhanasti tuolla pärrällä. Keveämmin mielin voisi päästellä, jos tietää pyörän olevan laillinen.

Tuota pikku A:ksi laittelua koitin etsiä, mutta ei ilmeisesti kovin yleistä touhua ole. Onkos siihen jonkinlaista proseduuria ja hintahaarukkaa olemassa? Tuli mieleen, että sehän voi äkkiä maksaakkin pirusti markkoja.

EDIT: Ilmeisesti tuosta pitää olla olemassa tyyppihyvöksyntä pikku A moottoripyöränä. Mistäs noita tyyppihyvöksyntiä voisi kaivella?

Re: Piikin rekisteröinti.

29.6.2014 17:16

Tänne tää todennäkösesti kuuluu? Eli torstaina poliisit vei kilvet koska oli niin paljo puutteita. Vilkut ei toimi, ei peilejä, ei takavaloa, ei ollu vakioänkkää... Eikä kytkin- ja etujarrukahvoissa ollu palloja päissä... Eli nyt määrättiin valvontakatsastukseen eli poliisit sano että noi pitää korjata ja käydä näyttämässä katsastusasemalla. Mutta onko se vain näin vai alkaako se katsastusmies tutkimaan sitä menopeliä tarkemmin? Pitääkö putkeen iskee kuri ja kaikki... Ja meneekö alakauttasilla peileillä läpi ja pitääkö kilventelineessä olla heijastin?

Re: Piikin rekisteröinti.

29.6.2014 17:51

Ei mee alakauttasilla peileillä läpitte. Joltain vaikka lainaat jonkun vehkeen vakiopeilit katsastuksen ajaksi. Takana pitää olla heijastin, mutta se saa olla samassa takavalon kanssa. Jos takavalossa ei kuitenkaan ole heijastinta, pitää olla normaali heijastin takana. Kuri varmaankin kannattaa laittaa putkeen, ei sitä tiedä ikinä meinaako ne kokeilla että miten se menee.

Re: Piikin rekisteröinti.

29.6.2014 17:58

Eikö muka mene läpi niillä bilteman tangonpääpeileillä mitkä laitettu tankoon kiinni? Ja tässä kilvien lähdössä vituttaa ehkä eniten se että ajelin täälä tuppukylässä ja poliisit menee tästä läpi kerran vuodessa niin nyt oli kunnon ratsia ja se pisti vituttamaan että joku oli soittanu ne poliisit tänne.. :x

Re: Piikin rekisteröinti.

29.6.2014 19:34

Ei mene. Ei oo e-hyväksyntii eikä peilien halkaisija riitä, liian pienet. Ei sillä, onhan itselläkin ne kiinni ollut jo yli vuoden mutta silti :lol:

Re: Piikin rekisteröinti.

13.7.2014 1:19

Mitenkäs tarkkaa tuo on jos ostaa AVK:lta pyörän jossa on esim. takahäkki vähän vääntynyt ja sitten suoristaa sen itse? Kuinka tarkasti ne katsoo katsastaessa, että runko yms. on suorassa? Ja muistan jostain lukeneeni, että jos on esim. Yamaha WR ja menee katsastukseen vaikka Arrowin E-hyväksytyllä putkella jossa on DB-killer, niin menee ihan normaalisti läpi? Onko näin? Ja tarviiko katsastuksessa olla rekisterikilven valoa?

Re: Piikin rekisteröinti.

13.7.2014 2:31

Jos ehdoissa on rungonmittaus, niin silloin sen rungon täytyy olla aivan suora. Jos taas ei, niin silmämääräisesti riittänee. En ole varma lasketaanko takahäkki rungoksi.

Arrowin ja killerin kanssa mennee läpi, eikös Arrowista ole vielä kaikenlisäksi jonkinlainen todistus netissä, jossa se on hyväksytty weeraan.

Pyörän pitää täyttää pykälät, eli kilvenvalo ja heijastimet ovat pakollisia. Tuurillahan se menee ilmankin, mutta kokeileminen maksaa satasen verran.

Re: Piikin rekisteröinti.

13.7.2014 13:27

Kiitos nopeista vastauksista! :)

Re: Piikin rekisteröinti.

14.7.2014 17:54

Rungonmittaus lasketaan akseliväliltä sekä katsotaan runko silmämääräisesti repeämien yms. varalta. Mikäli takarunko näyttää suoralta niin menee läpi.

Re: Piikin rekisteröinti.

22.7.2014 20:22

moro

ostin tuollaisen Skyteam st 125 tr joka ei oo ikinä ollut kilvissä?
onko sitä mahdollista saada jotenkin?

Re: Piikin rekisteröinti.

25.7.2014 23:26

Tarviiko katsastuksessa olla E-hyväksytyt vilkut?